Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev denne i et annet forum for å friste kompiser som lurte. Poster her også jeg.

 

---

 

Level 1

Det første man la merke til var at bossen i tutorialen har fått en kraftig overhaling. Tutorialen var like kjedelig nå som de andre gangene, men denne gangen visste jeg at det bare var et engangstilfelle. Fin introduskjon. Ser pent ut.

 

skymarshall_teso_01.jpg

 

Level 2

Skattejakt er en artig sak. Om man ikke får direkte skattekart som her (dette er eneste hint) så har man journals man kan lese seg opp på hint som kanskje leder deg til skyshards så du får oppgradert skills. I love it.

 

skymarshall_teso_02.jpg

 

Level 3
Hender man tar seg en kaffekopp og nyter synet. Døgnet i TESO byr på mange forskjellige stemningsfulle øyeblikk av god grafikk for å si det sånn. Det hjelper veldig på innlevelsen for min del. Det er liksom ikke normalt for en MMO å se så bra ut. Dette er vel ute i skogen på Bleakrock i Skyrim der Nord får muligheten til å lære seg spillet.

 

skymarshall_teso_04.jpg

 

Level 4

En liten selfie i Stonewall også da siden jeg akkurat hadde kommet meg av Bleakrock med stort hell. Ferdigstilte jo hele den øya med alle sidequests for å se hva man fikk. Og man fikk achievement og gear.

 

skymarshall_teso_05.jpg

 

Level 5

Mye distraheringer ute på quest, og det blir veeeldig ofte klatring og hopping og møkk fordi jeg har OCD og mååå ha den kista på andre siden. Men dette er halve moroa for min del da jeg i all hovedsak er explorer i MMOs. Moromoro.

 

skymarshall_teso_06.jpg

 

Level 6

Så da er det vel ikke så overaskende at det blir en del levling av skill i lockpicking mens man er igang. Dette funker på samme måte som i Skyrim, og man trenger lockpicks i inventory for å pirke.

 

skymarshall_teso_03.jpg

 

Level 7

Man kan heldigvis svømme i TESO, for de som lurer på det. Latterlig skuffelse det var i The Old Republic når man som Jedi ikke kunne svømme. Men her svømmes det, uten problemer, men 80kg heavy rustning på. Bra det. Bade litt.

skymarshall_teso_07.jpg

 

Level 8

Nok en selfie, denne gangen på et sted som er relativt pent på kveldstid. I bånn av en vulkan som har bølla til litt i nærmiljøet. Brent ned en by og litt. Så da tar vi en selfie mens folk brenner.

 

skymarshall_teso_09.jpg

 

Level 9

Craftingen i TESO er skremmende dyp og med mange muligheter. Jeg har aldri hatt sansen for crafting, men har fort funnet ut at det er artig og høyst nødvendig og plundre med i dette spillet. Oppgraderinger, recipies, materialer, research, enchanting og gud bedre. Kommer nok til å bli en del timer med dette. Man kan drive med så mange professions man vil, men lønner seg å spesialisere seg i noen få som man putter skills i for å forbedre. Men liker at alle kan gjøre alt om de vil.

 

skymarshall_teso_10.jpg

 

Level 10

Dinget akkurat level 10 etter en lengre storyquest som var episk som bare det. Jeg koser meg spent ihjæl og har den litt "må-spille-nå" følelsen. Det er jo artig. Det rapporetes om bugs, men jeg har ikke opplevd noen enda. Jeg måtte logge ut og inn engang fordi en quest-giver ikke dukket opp vel og merke.

 

Ganske fet MMO. Questene er artige og oppdragene man gjør er på en måte litt meningsfulle. Det er fortsatt klassiske MMO-quests, men de er presentert episk med grafikk og med full voice-acting. Det blir som SWTOR sine quests egentlig, bare hakket mer mørkt og fært. Det er gøy og ha det gøy. Håper det varer.

 

skymarshall_teso_08.jpg

 

/end

Endret av SkyMarshall
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Skrev denne i et annet forum for å friste kompiser som lurte. Poster her også jeg.

 

---

(*snip*)

 

/end

Takk for den. Virker som du spiller mye på samme måte som meg, samt at jeg hele tiden prøver å få en liten gjeng sammen og løpe rundt og lukke Dark Anchors og renske Public Dungeons og slikt. Synes det er litt lite flerspillerinnhold spesielt i begynnelsen av eventyrerkarrieren.

 

Dark Anchor:

IMt6q4j.jpg

 

Fisking er en annen side av spillet. Her er en litt morsom vinkling: http://imgur.com/a/v0C2X

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler man seg alene i spille eller er det folk rundt omkring?

Både og. Først og fremst, dette er ikke en WoW-klone, men heller ikke et "ekte" Elder Scrolls. (Ikke mer enn Battlespire og RedGuard var, i alle fall.) Aner ikke hvor mange ganger det er nevnt, men det tåler litt til. ESO er mer en god blanding av WoW-klone og Elder Scrolls. Du vil kunne gjøre mye på egenhånd som i hovedspillene, men grupper er selvsagt støttet for de som vil ha sånt. Som et svært stort pluss kan du også spille i tredjeperson som i f.eks Fallout 3 og New Vegas. Dvs du ser karakteren på høyre side av skjermen, og det funker helt utmerket. Å zoome inn til førsteperson er så enkelt som å trykke en tast, eller rulle litt på mushjulet.

 

Når det gjelder andre folk er jeg fortsatt bare i startfasen (kom til Morrowind i går da jeg la meg), men det er folk stort sett over alt. Faktisk er de fleste dungeons jeg har funnet åpne for hvem som helst, så du møter folk så godt som hele tiden. Det er noen få unntak med instances der du er alene (eller med gruppen din), men de er få så langt. Men jeg forlot ikke startområdet før i går kveld, så aner ikke hvordan det blir på høyere levels. Går sterkt ut ifra at man kan dra på egenhånd, og at det vil være færre folk når man kommer ut i verden og leker seg. Det er jo logisk at startområdet er fullt av folk. ;)

 

Har også merket at du kan fullføre quests der du trenger å drepe noe om du hjelper til med å drepe det, så du trenger ikke være den som "tagger" det som i andre MMORPGer. Så for eksempel en fyr denge løs på en boss jeg skulle drepe i går, så dro frem buen og hjalp til. Bossen døde, og vi fikk begge quest complete. :) Dette er også grunnen til hvorfor jeg ofte hjelper til når jeg ser noen løpe med fiender etter seg. (speaking of which, hva skjedde med zone train egentlig? Savner det faktisk litt.)

 

Too long, didn't bother: Ja, det er folk over alt, spesielt i starten. Men det blir nok mer ensomt (på en bra måte) senere. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål. Når jeg tar screenshots blir de lagret som BMP (!). Er det noen måte å endre dette på? Ikke at jeg gidder ta så mange screenshots nå, for oppløsningen er låst til en av de laveste. Jeg klarer å sette det til 1920x1080, men straks jeg går ut av menyen ramler den tilbake til den nederste. Hvordan ordner jeg dette?

Lenke til kommentar

To kjappe spørsmål. Når jeg tar screenshots blir de lagret som BMP (!). Er det noen måte å endre dette på? Ikke at jeg gidder ta så mange screenshots nå, for oppløsningen er låst til en av de laveste. Jeg klarer å sette det til 1920x1080, men straks jeg går ut av menyen ramler den tilbake til den nederste. Hvordan ordner jeg dette?

 

Jeg la det til i Steam som non-steam game, for å få funksjonaliteten til Steam mens jeg spiller - inkludert screenshots i JPEG.

Sånn går det når de gir folk en hest om de kjøper Imperial Edition. Folk rir rundt på dem og tror de er tøffe, mens alle andre i realiteten er drittlei dem. :p

 

Jeg rir på dem for å komme raskere frem. Jeg er vel unik!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...