Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre enn swtor og wow? Njaaa, tror endel vil like det. Har bare begynt med wow var gøy i 5år og swtor med sine utrolige bra class storys og fine men enkle grafikk har vært gøy i 2 år. Elder scrolls har veldig pen grafikk men jeg fikk ikke JIPPI dette er helt spesiellt følelsen.

Kampsystemet er helt greit men ble ikke engasjert i historien.

For min del karakter 4+ så langt. MEN det kan jo bli mye bedre når jeg kommer inn i det.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har fått noen timer med spillet så begynner jeg å lure på hvordan dette blir å spille på PS4...jeg kan se for meg det kan faktisk fungere veldig bra.

Kan fint se for meg ligge i sofaen å spille ESO..

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det absolutt verdt å prøve! Også om du ikke liker MMOer generelt.

Dette er på en måte noe helt nytt, i mine øyne. Det er et stort fokus på at du skal kunne spille dette som du selv vil. Her er det ikke så mye fokus på klasse, og hvis du vil kan du være en magiker som slenger om seg med lyn og torden, med tung rustning, og viftenede med en helbredende pinne, så vær så god! Her styrer du selv.

Ønsker du å utforske, så levler du på det. Ønsker du å gjøre oppdrag, så levler du på det. Ønsker du å sy klær, eller spikke på pinner så gjør du det.

Jeg har spilt siden 5-dagers early launch, med en Argonian "pure sorcerer", fokuserer på summoning og lightning, med destruction staff. Crafting skills er med fokus på enchanting, og clothing, og litt på woodworking. jeg har laget den sånn fordi jeg liker å spille alene, og da trenger jeg mye damage og litt crowd control. Tåler nesten ingeting, men sånn skal det være, i mine øyne.

jeg tar alt med knusende ro, og slentrer rundt i tilfeldige retninger stort sett hele tiden. Finner noen quests, rusler rundt og samler crafting materials, leter mye etter skyshards (synes faktisk det er kjempegøy. Protip: Tykk J for journal, gå inn på achievements, skyshards, og området du er i så får du en side med hints til hvor shardene er. Skattejakt er gøy!).

Andre ting jeg har funnet ut på mine reiser er at om man ser ekorn, så er det alltid en tømmerstokk (crafting material) i nærheten. Ser man sommerfugler er det herbs.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Har de sagt noe om man kan spille samme character på PC og PS4 når det kommer?

Så, om jeg kan spille det på PC nå og fortsette med samme konto/char på PS4.

EDIT: nvm, fant ut at PS4 får egen server.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

Nå som jeg har fått noen timer med spillet så begynner jeg å lure på hvordan dette blir å spille på PS4...jeg kan se for meg det kan faktisk fungere veldig bra.

Kan fint se for meg ligge i sofaen å spille ESO..

Utifra det jeg har erfart av gameplay så langt så ser jeg for meg at dette kan fungere utmerket på PS4, vurderer sterkt å skaffe meg den versjonen også om et par måneder.

Lenke til kommentar

Jeg må si at når jeg kjøpte deg og patchet det så er det mye bedre enn beta clienten.
I beta måtte jeg kjøre på medium og det lagget litt.
Nå i fullversjonen kjører jeg alt på High og det går strøkent, og ser bedre ut:)
Bare level 7, men koser meg:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke verd å kjøpe, spilte bare igår men har allerede fått en diger liste med fundamentale feil/mangler. Var overraskende lite launch bugs, men det er vel sikkert fordi folk går lei etter et par timer med spilling. Kan nevne at kampsystemet er klumsete og kjedelig. Karakteranimasjonen ser ut som de bare har mocappa seg selv. Hadde jo håpet at Nord Nightbladen min var litt mer atletisk enn en svett nerd fra 2014. Jeg har ganske dårlig spenst, men jeg hopper lett høyere enn folka i spillet av en eller annen grunn.

Veldig mye looting og springing generelt, ellers var voice actinga bra, og vannet så bra ut til og være en MMO. Alt i alt så var dette etter min smak, et skikkelig ræva spill.

Lenke til kommentar

Sitter igjen å funderer på et nytt MMO spill.

Spiller fast wow, men tar pause fra det fram til nyeste expansjon, siden det ikke kommer noe nytt content der.

Har prøvd wildstar, har spilt betaen i et halvt års tid, det har vært helt ok.

Har prøvd neverwinter osv.

Aldri egentlig vært fan av the elder scrools pga first person etc. Noen som kan fortelle meg om dette er et spill for meg?

har ikke lyst å bruke mer penger på mmo, som blir spilt i 1 uke (da det er nytt og kult) og aldri spilt igjen etter det

Lenke til kommentar

Er litt merkelig dette, var vel innom en av beta helgene de hadde, men satt ikke igjen med noe god følelse, kan godt hende det har noe med at jeg synes betaer blir litt bortkastet tid på en måte, men uansett bestemte meg for å gi det en sjans nå som det var ute, så det ble kjøpt Mandag. Kan vel si at jeg har blitt positivt overrasket så langt, men har ikke noe spesielt å peke på, dog er et eller annet som gjør at jeg vil tilbake, enn så lenge hvertfall.

I bunn og grunn så er jo dette noe man har spilt før, selv om de har et litt mer "aktivt" combat system og et skill system som er litt mer åpent enn de fleste andre MMO'er. Uansett selv om jeg ikke har så stort mye positivt eller negativt å si, så er spillet noe som foreløpig holder på interessen min, så får man se hvor lenge det varer. Anbefaler alle med et snev av interesse å gi det en test hvertfall, selv de som spilte i betaen og ikke helt fikk god følelse også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller fast wow, men tar pause fra det fram til nyeste expansjon, siden det ikke kommer noe nytt content der.

Aldri egentlig vært fan av the elder scrools pga first person etc. Noen som kan fortelle meg om dette er et spill for meg?

har ikke lyst å bruke mer penger på mmo, som blir spilt i 1 uke (da det er nytt og kult) og aldri spilt igjen etter det

Du kan spille i 3.person.. Begynte å spille igår med en kamerat. Jeg storkosa meg, arti spill :)

Smooth grafikk til MMO å være, absolutt et pluss. Ser fram til å finne ut mer om craftinga, hørt den skal være bra.

Kommer til å fortsette jeg ja, men smaken er som baken. Enkelte liker det, andre ikke :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om dette er et spill for deg er det bare du selv kan svare på. Men noe nytt WoW er det ikke (altså ingen WoW clone). Jeg anbefaler å bruke litt tid på twitch og youtube for å se om dette er noe for deg.

Selv var jeg veldig negativ etter et par beta helger, men storkoser meg i spillet nå. Jeg tar meg tid til å høre hva NPC sier og forsker rundt. Crafting i dette spillet er rett og slett genialt, eneste problemet jeg har med crafing er full bank og inventory:/

Vist du vil prøve spillet google Gamebreaker deals så får du kanskje spillet billigere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...