Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Dette var ganske annerledes lenger ut i spillet, i de nye områdene og på Europeisk sever. Testet det på fre/lør.

Ingen spilte på EU server i helgen - den hadde navnet EU, men var faktisk plassert på samme sted som US serveren. Det vil også være sånn en liten stund etter release.

Kilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det vi "krever" for å bruke over 5000,- på et spill, pluss 1300,- i året, er faktisk en bra single-player(vi har ikke alltid til samtidig) og en bra multiplayer. Tror dere ESO blir så bra?

Er ikke sikker på hva du mener med 5000,- på et spill. Hvis alle 10 kjøper, så blir det jo så mye, men det blir ikke ferie på 10 stk for den summen. :)

Spillet koster 449,- for standard og 599,- for imperial edition. Hvis dere ikke skal spille så mye, så ville jeg kanskje brukt 150,- ekstra og satset på imperial, da man i det minste får hest med en gang (og en del annet unødvendig moro), som gjør det 15% raskere å komme seg rundt. :)

Liker du f.eks Skyrim, så tror jeg nok du vil like dette også. For min del, så merker jeg at mange MMO'er blir ganske like, og det er stort sett detaljer (verden, grafikk, kamp-system) som skiller dem. Det virker som det alltid vil være "gå dit, hent ditt og datt, gi til den og den".

Men er dere nye til sjangeren, så vil det være masse å gjøre både alene og sammen.

Lenke til kommentar

Så det vi "krever" for å bruke over 5000,- på et spill, pluss 1300,- i året, er faktisk en bra single-player(vi har ikke alltid til samtidig) og en bra multiplayer. Tror dere ESO blir så bra?

Min måte å spille på er som regel å få en quest, og så gjøre den når jeg gidder. De ti ulvene jeg skal drepe går jo ingen steder, så har jeg god tid til å gjøre alt mulig annet i mellomtiden. Kanskje fiske litt, eller utforske litt. Kanskje bare crafte litt, samme det. Som regel spiller jeg alene, da jeg kan ta meg god tid og gjøre hva jeg vil. Når jeg er i en gruppe med andre går det stort sett i å løpe fra sted til sted, for å gjøre så mye som mulig på så kort tid som mulig. Det er morsomt en gang i blandt, men blir fort for slitsomt for meg. Gidder ikke løpe gjennom spillet. Jeg vil heller nyte det.

Å si det koster 5000 spenn blir for dumt. Det er kanskje den samlede prisen for hele gjengen, men det betyr ikke at du alene betaler alt det der. Den "rette" prisen er kun hva du selv betaler. Når det er sagt, hva med å heller prøve et F2P-spill? Jeg skjønner det er idiotisk å nevne andre MMOer i en tråd som denne, men hva med f.eks Neverwinter? Det er helt gratis, så det koster dere ingenting å prøve. Riktignok kan dere betale for å få noen ekstra ting, men det er ingenting som er nødvendig. Det funker også helt fint både i gruppe og alene. :)

Lenke til kommentar

Viste at det var "us" server før release men at det kom til å bli det en stund etter release også viste jeg ikke.

Vil det si at det kommer til å bli noe nede tid like etter release? Tar vel litt tid å flytte servern fra USA til Europa?!

Les det jeg linket til da :p

"This process will be a seamless migration for users, without additional downloads, logins or action required."

Lenke til kommentar

Skulle kanskje nevnt at jeg er på jobb og mesteparten av internett er sperret:/ Men bra at det ikke blir noe nedetid da.

En ting jeg lurer på ang PvP/WvWvW.

Jeg lurer på å spille DK som fokuserer for det meste på melee, men av erfaring fra tidligere MMO så har ranged alltid hatt det enklere i PvP og spesielt i WvW. Noen som testet melee i pvp i ESO og kan fortelle litt hvordan det var?

Er litt redd for å bli kita til døden, eller stå og måpe når det er zerg vs zerg for alle spammer ranged attack mot hverandre.

Lenke til kommentar

Vil det si at det kommer til å bli noe nede tid like etter release? Tar vel litt tid å flytte servern fra USA til Europa?!

Har du prøvd et onlinespill noensinne ved launch, vet du at det blir nedetid. Jeg gidder ikke engang prøve å logge inn den første uken.

Lenke til kommentar

Tja, var vel ikke slik nedetid jeg snakket om her. Ikke alle mmo har like trøblete release. Guild Wars 2 f.eks hadde en relativt smertefri release.

Selv er jeg uenig i din holdning med å ikke spille online spill den første uken pga mulig nedetid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min måte å spille på er som regel å få en quest, og så gjøre den når jeg gidder. De ti ulvene jeg skal drepe går jo ingen steder, så har jeg god tid til å gjøre alt mulig annet i mellomtiden. Kanskje fiske litt, eller utforske litt. Kanskje bare crafte litt, samme det. Som regel spiller jeg alene, da jeg kan ta meg god tid og gjøre hva jeg vil. Når jeg er i en gruppe med andre går det stort sett i å løpe fra sted til sted, for å gjøre så mye som mulig på så kort tid som mulig. Det er morsomt en gang i blandt, men blir fort for slitsomt for meg. Gidder ikke løpe gjennom spillet. Jeg vil heller nyte det.

Å si det koster 5000 spenn blir for dumt. Det er kanskje den samlede prisen for hele gjengen, men det betyr ikke at du alene betaler alt det der. Den "rette" prisen er kun hva du selv betaler. Når det er sagt, hva med å heller prøve et F2P-spill? Jeg skjønner det er idiotisk å nevne andre MMOer i en tråd som denne, men hva med f.eks Neverwinter? Det er helt gratis, så det koster dere ingenting å prøve. Riktignok kan dere betale for å få noen ekstra ting, men det er ingenting som er nødvendig. Det funker også helt fint både i gruppe og alene. :)

Du glemmer at ingen av oss har nye konsoller. De koster litt. Så når 10 gamle venner, spredt over hele landet, skal kjøpe seg en konsoll, et spill, og årsabb. blir det fort penger.

Jeg prøver kanskje Neverwinter litt, så får vi se.

Lenke til kommentar

Tja, var vel ikke slik nedetid jeg snakket om her. Ikke alle mmo har like trøblete release. Guild Wars 2 f.eks hadde en relativt smertefri release.

Selv er jeg uenig i din holdning med å ikke spille online spill den første uken pga mulig nedetid.

Litt OT:

Guild wars 2 release var vel ikke helt smertefri, greit nok at man ikke ble disconnected hele tiden, og de hadde ikke så mye nedetid. Men de Backup world serverne deres var jevelig irriterende om man prøvde å spille med venner.

Back on topic:

lagde 3 forskjellige templar's i helgen for å teste forskjellige builds, og innså at jeg bare kunne bruke en fordi hybrid builds ser ut til å bli veldig lett å vedlikeholde, siden man får XP til alle skill lines med å gjøre quest og explore OSV. Alle skill lines får også en liten boost når man lvler opp.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Jeg lurer på å spille DK som fokuserer for det meste på melee, men av erfaring fra tidligere MMO så har ranged alltid hatt det enklere i PvP og spesielt i WvW. Noen som testet melee i pvp i ESO og kan fortelle litt hvordan det var?

Er litt redd for å bli kita til døden, eller stå og måpe når det er zerg vs zerg for alle spammer ranged attack mot hverandre.

Spilte PvP i 3-4 timer med templar.

Spilte som duo hvor vi var hidden bak noen trær og jumpa på stragglers som løp i retning zergen (som regel utenfor et keep), var veldig gøy. Med snares og en hard CC hvert 6. sekund kom ikke folk unna med det første selv om de forsøkte å kite. Jeg var melee på dette med sword and board. Puncture (-40% armor, -40% magic resist med morph) for å debuffe var veldig effektivt. Enda mer effektivt med en dedikert healer.

Var også i større fights. Melee i keep/bridge/standoff fights fungerer dårlig. Ha et ranged våpen i bakhånd (enkelt å bytte med quick swap level 15). Evt ha siege våpen klar i inventory.

Ja du kan bli kita til døden i små skirmishes hvis du ikke har et team med deg. Merk at du kan snare fienden og de kan snare deg. Snare er "Soft" CC og kan brytes med en dodge-roll (bruker stamina). Ingen stamina = perma snared og ingen sprint. Det finnes mange skills som gir deg bevegelsesfrihet riktignok: Forward Momentum morph (2h active), Immovable (heavy armor active), Shuffle morph (medium armor active) for å nevne noen

Endret av LordjOX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guild Wars 2 var ikke helt smertefri. Det var nok av bugs og glitches, for eksempel. At du ikke gidder vente en uke med å spille kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Du glemmer at ingen av oss har nye konsoller. De koster litt. Så når 10 gamle venner, spredt over hele landet, skal kjøpe seg en konsoll, et spill, og årsabb. blir det fort penger.

Og det du glemmer er at dere er ti stk, så å samle alt sammen til en enkelt prislapp blir for dumt. Du må ta alle kostnadene du har, ikke alle dere har til sammen. Om bare åtte av dere gidder investere litt, betyr ikke at de andre to også må betale for dette. Dessuten trenger dere vel ikke kjøpe nye konsoller? Det holder med en helt grei PC, noe som igjen er langt billigere enn en helt ny konsoll.

Lenke til kommentar

Guild Wars 2 var ikke helt smertefri. Det var nok av bugs og glitches, for eksempel. At du ikke gidder vente en uke med å spille kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Og det du glemmer er at dere er ti stk, så å samle alt sammen til en enkelt prislapp blir for dumt. Du må ta alle kostnadene du har, ikke alle dere har til sammen. Om bare åtte av dere gidder investere litt, betyr ikke at de andre to også må betale for dette. Dessuten trenger dere vel ikke kjøpe nye konsoller? Det holder med en helt grei PC, noe som igjen er langt billigere enn en helt ny konsoll.

Jeg gjør jo det. Ingen av oss har konsoll, og vi er bare tre-fire med brukbar PC. Selv de billigste PC-ene, koster minst 3000,-, da er man ikke langt unna en konsoll, så det vil svare seg for de fleste av oss.

Jeg legger altså ikke sammen noen kostnader, andre enn mine egne(eller per hode). En PS4 koster kanskje 4000, så koster spillet 699, og abb. er 130 i mnd. Det betyr at vi ikke kommer lavere enn 5000,-, per person. Skulle vi samlet alt sammen, hadde det blitt 50 000,-.

Lenke til kommentar

Haha for en måte å se på det på. Men nei du burde ikke kjøpe en PC eller konsoll bare for ett spill uavhengig av hvor bra det er. Blir jo ikke mye billigere for Neverwinter som du hadde planer om å prøve, ettersom den største utgiftsposten i regnestykket er konsollen/PCen. XD

Endret av Cosa
Lenke til kommentar

Hva skjer med å kalle en annens måte å tenke på som "for dumt" eller le av det?

Jeg misforsto også hva han mente, før han forklarte seg, og tenkte han hadde slengt på en null for mye, men går vel ann å svare/gi sin mening uten å kritisere tankegangen?

Men annet enn første setningen til Cosa, så er jeg enig. :)

Vil dere spille sammen, så får dere sette dere ned og finne ut av hva dere skal. Enkleste da er vel at en eller flere av dere som har bra nok PC eller konsoll tester ut forskjellige spill og så anbefaler for de andre hvis dere ser potensialet. Men kun en manns mening. :)

Lenke til kommentar

Har du preorder tror jeg det gjelder å komme seg ut av level 1-15 områdene før 4.4, fra beta virker det som om problemet er områder med masse folk, siste beta var det cyrodil, tidligere var det 5-15 området men de fleste var ferdig der og drev kun med pvp.

Om du ikke har forhåndsbestilt kan det være like greit å vente litt å se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Ang. woodcrafting og clothing.. Er det ikke muligheit å legge på + magicka/stamina osv? Jeg testa og satte meg lett inn i craftinga i helga, og jeg fikk ikke mulighet til å researche slike traits. Jeg fikk bare muligheten til å researche +5% Armor stat o.l.

Lenke til kommentar

Hva skjer med å kalle en annens måte å tenke på som "for dumt" eller le av det?

Jeg misforsto også hva han mente, før han forklarte seg, og tenkte han hadde slengt på en null for mye, men går vel ann å svare/gi sin mening uten å kritisere tankegangen?

Latterlig tankegang. Mannen skriver jo at han skal bruke 5000,- på ett spill = WRONG. Spillet koster 500,- og 130kr mnd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. woodcrafting og clothing.. Er det ikke muligheit å legge på + magicka/stamina osv? Jeg testa og satte meg lett inn i craftinga i helga, og jeg fikk ikke mulighet til å researche slike traits. Jeg fikk bare muligheten til å researche +5% Armor stat o.l.

Du har enchanting da i tilleg til traits

Lenke til kommentar

Du har enchanting da i tilleg til traits

Ja, tror enchanting var bugged hos meg, da jeg ikke fikk plukket opp noen runes.. Så jeg fikk ikke testet det i det hele tatt. Er det ench som gir +stats på våpen og armor da?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...