Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Sitter igjen med en litt sur smak i munn etter denne betaen også. Er det bare meg eller er det litt kjedelig og seigt og ikke moro? Får liksom lyst til å spille Skyrim av å spille ESO. Jeg har jo allerede kjøpt dette fordi jeg hadde litt cash i bakhånd, men nå begynner jeg å tvile på at jeg kommer til å spille det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter igjen med en litt sur smak i munn etter denne betaen også. Er det bare meg eller er det litt kjedelig og seigt og ikke moro? Får liksom lyst til å spille Skyrim av å spille ESO. Jeg har jo allerede kjøpt dette fordi jeg hadde litt cash i bakhånd, men nå begynner jeg å tvile på at jeg kommer til å spille det.

Jeg syns spillet rett og slett er for kjedelig. For lite spenning og innhold for min del. Jeg får en følelse av at Elder Scrolls serien, presset inn i MMO format, er en likning som ikke går opp. Hvertfall hvis man skal bevare det som er selve kjernen i Elder Scrolls serien, og det som gjør spillene så bra. Jeg har tenkt på Skyrim hele helgen og har veldig lyst til å spille det nå. Desto mindre lyst til å kjøpe ESO. Har også tenkt masse på hvordan TES6 kommer til å bli.

Er det mange her som Elder Scrolls fans fra før av som digger ESO? Jeg er nysgjerrig på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere kan komme med utsagn som dette etter kun å ha vært med på betatestingen. Vil gjette at dere har spilt alt fra 5-30 timer totalt(?), og det vil ta 3-400 timer å spille igjennom alt her - så at det ikke er heftig action fra første skritt er ikke overaskende. Selv kan jeg si meg enig i at starter områdene er litt trege, ihvertfall ettersom at jeg har 8 chars fra lvl 9 til 28, så jeg har gått litt lei av de første sonene. Men jeg vil ikke si at spillet er kjedelig, før jeg faktisk har kommer opp i høyere level..

Lenke til kommentar

Opplever at mange quests ikke får levde opp til sitt potensiale når det er så mange spillere overalt. Startet en ny karakter på Søndag og syntes det var mye mer action når det ikke sprang 10 spillere foran meg og drepte alt av mobs. Vil tro at det kan lønne seg å vente litt med å spille så man ungår bølgen av spillere ved launch hvis du vil ungå å bare springe fra quest til quest. (Hvis man klarer å vente da)

Hvis det derimot var combat systemet eller andre systemer i spillet som gjorde at du ikke likte spillet. Da trur jeg nok det er lite å hente. Jeg liker ihvertfall både story, combat og pvp. Så får vi se om det holder i lengden =)

Lenke til kommentar

Jeg tenker det er helt greit å ytre sin mening om et spill etter å ha vært med på tre betatester. Jeg har også spilt relativt mye, og fått en grei følelse av hva spillet har å by på. Jeg påstår ikke at spillet burde oppfattes som kjedelig av alle som spiller det, men jeg påstår at jeg selv ikke syns det er gøy. Det er to forskjellige ting. MMO passer nok ikke for meg. Det burde da være en ærlig sak.

Det at jeg ikke opplever spillet som interessant har ikke noe med de andre spillerne å gjøre, men rett og slett helheten til spillet, innhold osv. Questene og combatsystemet opplever jeg som enormt kjedelige, omgivelsene har lite dybde og får ikke noen spesiell glede av å utforske områdene. Opplever rett og slett mangel på spenning. Mange ulike grunner, kan sikkert skrive en lang tekst om hvorfor jeg ikke liker det men det er vel heller uinteressant.

Jeg syns det skal være lov til å si man ikke liker et spill etter flere betatester. Hvor stor forskjell vil det være om to uker egentlig? Skal jeg kjøpe spillet likevel fordi folk sier at jeg må spille spillet minst 100 timer før jeg opplever spenning? For min del opplever jeg det som et dårlig salgsargument.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor endel priser Skyrim så voldsomt hele tiden. Jeg ser minimal med forskjell på ESO og Skyrim. Eneste forskjellen jeg registrerer er at i Skyrim så kan du gå hvor du vil med en gang. Selv om det er poengløst da du blir slått flat som en flue pga du er for svak. Og at du er mutters alene i Skyrim.

En av mine bedre minner så langt ifra ESO er hvor jeg gikk langs en liten strand og så noen som satt på en liten fjell knaus over meg. Gikk opp og satt meg ned ved siden av denne personen som hadde funnet en utrolig vakker plass å se utover havet hvor sola var på vei ned. Vi satt der å snakket sikkert i 20min før ble enige om at vi måtte møtes igjen senere.

Dette er et eksempel på hva som gjør mmorpg så spesielt. Men om en går med skyggelapper og går på auto pilot fra A til B så går en glipp av så ekstremt mye. Og det er vel der veldig mange gjør "feil" når det kommer til mmorpg spill.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor endel priser Skyrim så voldsomt hele tiden. Jeg ser minimal med forskjell på ESO og Skyrim. Eneste forskjellen jeg registrerer er at i Skyrim så kan du gå hvor du vil med en gang. Selv om det er poengløst da du blir slått flat som en flue pga du er for svak. Og at du er mutters alene i Skyrim.

Jeg vil si det er en ganske store forskjeller mellom ESO og Skyrim. Jeg har spilt skyrim i alt for mange timer, og syns det er et herlig spill. Fikk du tid til å spille Skyrim noe særlig? Du er "mutters alene" men det er vel heller også poenget i Skyrim og den orginale Elder Scrolls serien generelt, da det er single-player. Du gjør spillet til din egen greie. Jeg føler single-player Elder Scrolls serien byr på mer dybde enn det ESO gjør. Men det er nå min mening. Kommer helt sikkert et sjette Elder Scrolls single-player spill, så jeg får heller kose meg med det når det kommer=)

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er en ganske store forskjeller mellom ESO og Skyrim. Jeg har spilt skyrim i alt for mange timer, og syns det er et herlig spill. Fikk du tid til å spille Skyrim noe særlig? Du er "mutters alene" men det er vel heller også poenget i Skyrim og den orginale Elder Scrolls serien generelt, da det er single-player. Du gjør spillet til din egen greie. Jeg føler single-player Elder Scrolls serien byr på mer dybde enn det ESO gjør. Men det er nå min mening. Kommer helt sikkert et sjette Elder Scrolls single-player spill, så jeg får heller kose meg med det når det kommer=)

Skal være ærlig å si at jeg har aldri kommet spesielt langt i Skyrim. Jeg har mistet interessen etter noen dager i spillet. Har starter på nytt et par gange men fant liksom aldri helt motivasjonen.

Og motivasjonen manglet nok for min del pga jeg var alene. Det er liksom ikke like gøy å skaffe seg noe heftig gear om du har ingen å vise det til. Eller ingen å utforske dem spennende områdene samens med....jeg følte meg alt for alene i Skyrim.

Men nå har jeg mer eller mindre levd i diverse mmo spill så overgangen til singleplayer rpg er kanskje et problem for meg.

Skal være enig at det virker som Skyrim har noe mer dybde i historie og oppdrag du får. Selv om jeg synes det var veldig bra i ESO til å være et mmo spill. Men ja, smaken er som baken. En kan ikke like alt. En skulle tro at dem jobber med et singleplayer spill...spillet er såpass populært. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig likte jeg veldig godt crafting systemet, enkelt og med en viss dybde. Koblet med den spillerdrevne økonomien så virker dette lovende. PvP var også veldig artig, kartet var stort nok til å unngå zergs noe som åpner opp for at både små og store grupper kan bidra.

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell vil det være om to uker egentlig?

Kan hende det er store forskjeller. Vi drev jo bare å "stresstestet" et par eldre, uoptimaliserte builds visstnok. Å bruke det som demo blir bare feil.

Endret av hugRmunR
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere kan komme med utsagn som dette etter kun å ha vært med på betatestingen. Vil gjette at dere har spilt alt fra 5-30 timer totalt(?), og det vil ta 3-400 timer å spille igjennom alt her - så at det ikke er heftig action fra første skritt er ikke overaskende. Selv kan jeg si meg enig i at starter områdene er litt trege, ihvertfall ettersom at jeg har 8 chars fra lvl 9 til 28, så jeg har gått litt lei av de første sonene. Men jeg vil ikke si at spillet er kjedelig, før jeg faktisk har kommer opp i høyere level..

Spiller vel ikke så stor rolle om det tar 400+ timer å spille "gjennom" spillet vist noen kjedet seg de første 30 timene.

Selv likte jeg ikke førsteinntrykket av dette spillet, mange andre beta jeg har deltatt i har jeg vært fulstendig hekta og ikke klart å vente til neste beta eller release. Slik var det ikke i dette spillet for meg desverre. Men jeg kommer til å prøve det en siste gang ved release.

Lenke til kommentar

Spiller vel ikke så stor rolle om det tar 400+ timer å spille "gjennom" spillet vist noen kjedet seg de første 30 timene.

Selv likte jeg ikke førsteinntrykket av dette spillet, mange andre beta jeg har deltatt i har jeg vært fulstendig hekta og ikke klart å vente til neste beta eller release. Slik var det ikke i dette spillet for meg desverre. Men jeg kommer til å prøve det en siste gang ved release.

Poenget var vel det at det er mye mer å gjøre etterhvert som du kommer lengere ut i spillet, med veteran dungeons, raids osv osv

Lenke til kommentar

Dere som har spilt ESO, kan dere svare på noen spørsmål jeg og noen venner har:

Vi har alle spilt TES-spillene, og syntes det er skikkelig moro. Vi har snakket om at det hadde vært kult å kunne spille i Co-op sammen, lenge før ESO var aktuelt, men ingen av oss har spilt noe særlig MMO. Vi er alle på vei inn i voksenlivet, og har ikke tid til å spille så mye. Det er noen kvelder og helger vi kanskje har litt tid. Så vi kommer jo aldri til å være "på topp". Vi er bare 5-10 stykker som hadde spilt sammen, og spesialisert oss på hvert vårt område. En liten "klan" om du vil. Er det noe vits å bruke penger på ESO for sånne som oss, eller kan vi like gjerne vente på TES6? Spillet er jo faktisk, relativt dyrt, i tilegg til en høy månedspris. Vi har heller ingen felles plattform heller. Som dere kan tenke dere til, kan vi ta med våre bedre halvdeler på ferie i to uker for samme prisen, alle sammen. Vi krever altså spenning og spillglede fra første minutt. Å spille 30 timer uten masse moro, er helt uaktuelt. Vi hadde jo brukt minst en måned på å spille så mye.

Så det vi "krever" for å bruke over 5000,- på et spill, pluss 1300,- i året, er faktisk en bra single-player(vi har ikke alltid til samtidig) og en bra multiplayer. Tror dere ESO blir så bra?

Lenke til kommentar

Dere som har spilt ESO, kan dere svare på noen spørsmål jeg og noen venner har:

Vi har alle spilt TES-spillene, og syntes det er skikkelig moro. Vi har snakket om at det hadde vært kult å kunne spille i Co-op sammen, lenge før ESO var aktuelt, men ingen av oss har spilt noe særlig MMO. Vi er alle på vei inn i voksenlivet, og har ikke tid til å spille så mye. Det er noen kvelder og helger vi kanskje har litt tid. Så vi kommer jo aldri til å være "på topp". Vi er bare 5-10 stykker som hadde spilt sammen, og spesialisert oss på hvert vårt område. En liten "klan" om du vil. Er det noe vits å bruke penger på ESO for sånne som oss, eller kan vi like gjerne vente på TES6? Spillet er jo faktisk, relativt dyrt, i tilegg til en høy månedspris. Vi har heller ingen felles plattform heller. Som dere kan tenke dere til, kan vi ta med våre bedre halvdeler på ferie i to uker for samme prisen, alle sammen. Vi krever altså spenning og spillglede fra første minutt. Å spille 30 timer uten masse moro, er helt uaktuelt. Vi hadde jo brukt minst en måned på å spille så mye.

Så det vi "krever" for å bruke over 5000,- på et spill, pluss 1300,- i året, er faktisk en bra single-player(vi har ikke alltid til samtidig) og en bra multiplayer. Tror dere ESO blir så bra?

Nå er jo hva en anser som "verdt det" veldig individuelt. For meg så hadde det vært verdt det. Viktig å ha noe gøy å kos en kan gjøre. Koble av fra hverdagen og ha det litt gøy med venner online ved å spille samens å prate litt tull.

Dere vil siden dere ikke kan spille så ofte bruke lengre tid. Men det er på ingen måte noe negativt. Dem beste spill opplevelsene jeg har hatt med mmo spill er når jeg har tatt meg god tid. Ikke stresse med å levle opp og komme meg til "slutten". Ikke spille X antall timer hver eneste dag men å spille engang iblant og ta det helt med ro å utforske i et rolig tempo hva verden har å tilby. Spillet skal være oppe å gå i mange år. Så det å rase til "slutten" er lite vits.

Når det kommer til spørsmålet om en må spille i 30 timer før det blir gøy. Så er det også noe som er veldig forskjell fra folk. Noen vil bare komme seg til "slutten" slik at dem kan starte å gjøre dungeons. Og det er først da dem har det gøy.

Mens andre som meg liker reisen dit like mye som destinasjonen.

Om dere bare løper fra oppdrag til oppdrag og ikke noe annet så vil det fort bli kjedelig. Men om dere bare roer ned og tar dere tid til å gå rundt i landskapene og se hva som skjuler seg der ute så åpner dere en dør mange ikke ser altså.

Dere kan reise på fisketur samens. Jakte på dyr eller se om dere finner planter til å lage noen potions til guilden. Samle jern osv for å crafte saker å ting til dere selv eller til guilden.

Om dere liker Skyrim så tror jeg ESO vil være perfekt om dere har savnet muligheten til å spille samens. Så må dere bare bli enig om hvilke plattform dere skal spille på...XBO,PS4 eller PC :)

Endret av LarZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opplever at mange quests ikke får levde opp til sitt potensiale når det er så mange spillere overalt. Startet en ny karakter på Søndag og syntes det var mye mer action når det ikke sprang 10 spillere foran meg og drepte alt av mobs. Vil tro at det kan lønne seg å vente litt med å spille så man ungår bølgen av spillere ved launch hvis du vil ungå å bare springe fra quest til quest. (Hvis man klarer å vente da)

Hvis det derimot var combat systemet eller andre systemer i spillet som gjorde at du ikke likte spillet. Da trur jeg nok det er lite å hente. Jeg liker ihvertfall både story, combat og pvp. Så får vi se om det holder i lengden =)

Dette var ganske annerledes lenger ut i spillet, i de nye områdene og på Europeisk sever. Testet det på fre/lør.

Lenke til kommentar

Kan hende det er store forskjeller. Vi drev jo bare å "stresstestet" et par eldre, uoptimaliserte builds visstnok. Å bruke det som demo blir bare feil.

Ikke noe mot deg altså, da jeg hører Zenimax si dette støtt. For meg høres dette ut som en veldig dårlig unnskyldning for å unngå dårlig omtale før release og tapte penger i umiddelbart salg.

Jeg tror vi spilte rimelig nære ferdig produkt jeg, og forskjellene til launch blir minimale. Men det er min lille spådom. Men har vel vært med på nok betas til å vite at det antagelig stemmer på en prikk.

Endret av SkyMarshall
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...