Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Jeg kan bare snakke for meg selv, men en harddisk på under 400GB er fint lite i dag. De aller fleste burde dermed ha mer enn nok plass til spillet. For det andre har jeg lastet det ned tre ganger, og aldri hatt problemer med hastigheten. Og for det tredje er det jo bare å kjøpe en fysisk kopi hvis linjene deres er så trege.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan bare snakke for meg selv, men en harddisk på under 400GB er fint lite i dag. De aller fleste burde dermed ha mer enn nok plass til spillet. For det andre har jeg lastet det ned tre ganger, og aldri hatt problemer med hastigheten. Og for det tredje er det jo bare å kjøpe en fysisk kopi hvis linjene deres er så trege.

 

Tror ikke det vil hjelpe å kjøpe en fysisk kopi, må nok laste det ned uansett. Ihvertfall dere med preorder og early access, ingen vil få disken før en stund etter early access, dere vil få en kode på mail etc. hvor dere laster ned spillet.

Lenke til kommentar

Tok å la opp en kabel, bare for å få lastet ned spillet på kortest mulig tid. Så nå er det litt "surmuling" i heimen, da det ikke er så populært at jeg har, som hun sier det; "Lagt en jævla stygg kabel gjennom stua!".

 

Men så fort jeg gjorde det, så gikk hastigheten opp til 4mb/s. Jeg testet både trådløs og kablet flere ganger, bare for å sjekke hva som var problemet. Og av en eller annen grunn liker ikke launcher'en trådløs tilkobling. Satte en film på nedlasting, og da lastet jeg ned med 3mb/s, på det trådløse. Noe jeg anser som okei, med tanke på at routeren fra Altibox ikke er av den beste sorten. Men når jeg satte på launcher'en fikk jeg bare 200kb/s. Mens over kablet hadde jeg 4mb/s over det hele.

 

Så problemet løst for min del! :)

 

-SP

Lenke til kommentar

Tja ikke alle som bor i byer etc og har fiber... Bor selv rett utenfor Askøy i et byggefelt med 250 hus... Dessverre fra 1995-2000 så ingen fiber her.. Så maks hastighet på min linje med kabel er 1.1 mb/s. Kan ikke få raskere sier telenor og nextgentel. Så ja.. jeg forstår de som er litt oppgitt av at de må laste ned alt på nytt om og om igjen..

 

Meget glad jeg ikke har tenkt å spille Titanfall..

 

Ellers ser jeg frem til start. Og at man får sett litt mer av hva som skjer i historien og landet..

Lenke til kommentar

Det gikk sykt treigt å laste ned her og, men jeg tenkte ikke så mye over det. Passet på å sette i gang i god tid før betaen startet.. Er jo ikke ISDN-linje lenger hvor man betaler per minutt online, hehe. Husker godt den tida. Spesielt da jeg glemte å logge av før jeg la meg, og dagen etter så at nettet hadde stått på en hel natt. Those were the days.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for meg selv, men en harddisk på under 400GB er fint lite i dag. De aller fleste burde dermed ha mer enn nok plass til spillet. For det andre har jeg lastet det ned tre ganger, og aldri hatt problemer med hastigheten. Og for det tredje er det jo bare å kjøpe en fysisk kopi hvis linjene deres er så trege.

 

En ssd på under 400gb er ikke fint lite nei.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men om man ikke klarer romstere frem 20-30GB (60gb) til et spill idag, så blir det vanskelig å opprettholde hobby som gamer altså. Titanfall nå var jo nærmere 50.

  • The Elder Scrolls Online - 29gb
  • World of Warcraft - 25gb
  • Starcraft II - 13gb
  • The Old Republic - 24gb
  • Battlefield 4 - 24gb (uten expansions)

Jeg ser ikke problemet. Iallefall ikke i 2014. Kanskje jeg er velsignet med god plass :dremel:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men en harddisk på under 400GB er fint lite i dag. De aller fleste burde dermed ha mer enn nok plass til spillet. For det andre har jeg lastet det ned tre ganger, og aldri hatt problemer med hastigheten. Og for det tredje er det jo bare å kjøpe en fysisk kopi hvis linjene deres er så trege.

 

En ssd på under 400gb er ikke fint lite nei.

 

 

Men igjen, hva er poenget med en SSD til gaming? Bruk en 80-120GB til OS og en vanlig 7200rpm HDD til spill. Jeg har en 120GB SSD, og 2,5TB vanlig HDD, fungerer utmerket, og jeg kommer aldri til å gå tom for plass. :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men om man ikke klarer romstere frem 20-30GB (60gb) til et spill idag, så blir det vanskelig å opprettholde hobby som gamer altså. Titanfall nå var jo nærmere 50.

  • The Elder Scrolls Online - 29gb
  • World of Warcraft - 25gb
  • Starcraft II - 13gb
  • The Old Republic - 24gb
  • Battlefield 4 - 24gb (uten expansions)

Jeg ser ikke problemet. Iallefall ikke i 2014. Kanskje jeg er velsignet med god plass :dremel:

 

Problemet er jo at spillet trenger mye mer plass enn 30Gb.

 

Hard Disk Space: 60GB free HDD space

https://help.elderscrollsonline.com/app/storefaq?region=UK

 

Ja selve spillet tar "kun" 30GB, men det trenger nye 30GB til å pakke ut og instalere updates.

 

Men igjen, hva er poenget med en SSD til gaming? Bruk en 80-120GB til OS og en vanlig 7200rpm HDD til spill. Jeg har en 120GB SSD, og 2,5TB vanlig HDD, fungerer utmerket, og jeg kommer aldri til å gå tom for plass.

 

 

Mindre loading time?! Men for min del er SSD hovedsaklig til OS, men da min spinnedisk klikket seg til døden så vart det SSD til gaming.

 

Men løsningen min vart å koble til en ekstern HDD laste ned spillet på den for så å flytte det over til SSD. Håpe jeg slipper dette for hver update da:/

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Det er mye man kan kritisere et spill for, men at det tar litt plass i 2014 burde ikke være et problem. Kanskje man må prioritere litt hvilke spill man kan ha på SSD'n til enhver tid, men det får folk tåle. Selv har jeg ikke SSD til spilling ennå, bare OS, men med så billige harddisker har jeg en relativt ny en som funker bra. Impulskjøp på Clas Ohlson :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye man kan kritisere et spill for, men at det tar litt plass i 2014 burde ikke være et problem. Kanskje man må prioritere litt hvilke spill man kan ha på SSD'n til enhver tid, men det får folk tåle. Selv har jeg ikke SSD til spilling ennå, bare OS, men med så billige harddisker har jeg en relativt ny en som funker bra. Impulskjøp på Clas Ohlson :p

 

Takk som bruker "2014" som grunn til at spillet tar absurd mye plass. Det er jo tross alt slik i 2014 at de fleste bruker SSDer til slikt, og da er det (tross alt i 2014) slik at vi ironisk nok, (husk 2014) har langt mindre plass på systemdiskene enn hva 2014 hva gitt oss av plasskrav til spill og lignende promvare, som i 2014 er langt større enn de var i f.eks 2004, mens plassen er bortimot den samme (på systemdiskene som tross alt er en selvfølge i 2014. For faen, mann. VI LEVER I 2014!) Vi, i 2014 bør tåle at 2014 er et år vi både argumenterer FOR at et spill krever latterlig mye plass i et årstall vi ironisk nok HAR mindre plass til denslags (på disken vi foretrekker). Vi lever jo tross alt i 2014, så vi skulle vel forventet at spill er komprimert nok til at alle kan bruke SSDen sin, eller ble ikke 2014 så relevant likevel, eller er jeg bare vanskelig? Altså, 2014... I 2014 bør man egentlig forvente at man ikke burde trenge en DISK i det hele tatt. Argumentet ditt er gruslagt. Prøv igjen!

 

TOTUSENOGFJORTEN!

Endret av sjeve
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel ikke vits å diskutere diskplass lengre her, kommer ikke noe vei med det.

 

Hvilke addons skal dere bruke ved release (om dere har tenkt på dette)

 

Anbefaler å laste ned Zam minion for enkel browsing av addons, laste ned og holde de oppdatert.

 

Selv bruker jeg: lootdrop, foundry tatical combat og wykyds framework

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...