Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Jeg liker at spillet ikke skalerer omverden mot ditt nivå. Jeg liker utfordringen. Det blir mer "virkelighetsnært" hvis jeg kan bruke det ordet. Det er kult å vite at noen steder er "for farlig" for deg. Det motiverer meg til å lvl opp.

Det er nok en av grunnene til at jeg er så glad i Skyrim. Ta f.eks Assassins Creed som er et relativt lineært spill. De fiendene du møter er det meningen at du skal kunne klare å ta. Eller for eksempel GTA. Hvor mange ganger har du tenkt "denne fienden er for vanskelig, jeg tror jeg må stikke og gjøre litt side-quests før jeg kan ta han". Det skjer vel så og si aldri. Alt er skalert. Sånne ting gjør at jeg kjeder meg.

/ signed helt enig vis man bare nyter eso for det er så nyter hvertfall jeg det mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker at spillet ikke skalerer omverden mot ditt nivå. Jeg liker utfordringen. Det blir mer "virkelighetsnært" hvis jeg kan bruke det ordet. Det er kult å vite at noen steder er "for farlig" for deg. Det motiverer meg til å lvl opp.

Personlig misliker jeg sterk skalering, og nettopp av denne årsaken. Oblivion var verst selvsagt, men det er mange måter å gjøre det på og en av de bedre er Dragon Age: Origins (hvor ting skalerer innenfor ett lite intervall ... for eksempel 7-9, eller lignende, og "låses" når du først oppdager området.

Siden jeg ikke liker skalering som spillmekanikk, har jeg nok tenkt mer enn de fleste på dette gjennom årene.

Lenke til kommentar

Personlig misliker jeg sterk skalering, og nettopp av denne årsaken. Oblivion var verst selvsagt, men det er mange måter å gjøre det på og en av de bedre er Dragon Age: Origins (hvor ting skalerer innenfor ett lite intervall ... for eksempel 7-9, eller lignende, og "låses" når du først oppdager området.

Siden jeg ikke liker skalering som spillmekanikk, har jeg nok tenkt mer enn de fleste på dette gjennom årene.

Ja i Skyrim kan man besøke vanskelige områder/huler/what ever, for så å stikke av og komme tilbake igjen hvorav fienden er "låst" til den level du var når du der første gang. Elsker denne mekanikken og missliker sterkt om fienden bare levler opp i takt med deg uansett hva du gjør og ikke gjør.

Når det er sagt er det ikke først og fremst derfor jeg ikke lot meg fenge av ESO men en hel del andre ting sånn som det at man løper rundt sammen med en haug med andre som har akkurat samme agenda som deg er immersive breaking for meg. Og klarer heller ikke helt å venne meg til den reduserte grafikken og in-put lagg`en (eller hva det heter) når man spiller online. Mulig jeg er litt egen men i RPG`er foretrekker jeg helt klart å ha hele verden for meg selv og gjøre akkurat det jeg vil i mitt tempo på kryss og tvers av alt :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Når det er sagt er det ikke først og fremst derfor jeg ikke lot meg fenge av ESO men en hel del andre ting sånn som det at man løper rundt sammen med en haug med andre som har akkurat samme agenda som deg er immersive breaking for meg. Og klarer heller ikke helt å venne meg til den reduserte grafikken og in-put lagg`en (eller hva det heter) når man spiller online. Mulig jeg er litt egen men i RPG`er foretrekker jeg helt klart å ha hele verden for meg selv og gjøre akkurat det jeg vil i mitt tempo på kryss og tvers av alt :)

input lag/ms/ping har jo alle, noen mer og noen mindre, så det er balansert. Grafikk innstillinger avhenger kun av PC-en din. en MMORPG som ESO er en open world MMORPG, der du kan holde hvilket som helst tempo, og det at du må dele verden med alle andre er heller ikke problem, pga respawns. i f.eks skyrim tar det jo evig lang tid før en banditt camp respawner, mens i ESO tar det bare noen minutter. det samme går for mining nodes, herbs og lignende.

og om de har et *smart* spawn system som i f.eks WOW, vil ikke antall players ha mye effekt på hvor mye du skal klare å gathere/drepe i forhold til andre.

Lenke til kommentar

"input lag/ms/ping har jo alle, noen mer og noen mindre, så det er balansert"

Når jeg trykker og det AI styrte vesenet ikke tar skade før etterpå så er det ett issue for meg. En stor del av spillet er jo tross alt PvE.

"Grafikk innstillinger avhenger kun av PC-en din"

næ, jeg har maxa alt og det ser jo ikke ut i forhold til ett modda Skyrim. Om man ikke er vant med MMO grafikk så minner det visuelle mer om Oblivion enn The WItcher 2 for å si det sånn :p Du kan jo prøve for eks AC Black Flag også fyre opp ESO etterpå så tenker jeg du ser forskjellene ganske greit, hehe.

Det andre der med respawns etc kan jeg kjøpe.

Lenke til kommentar

input lag/ms/ping har jo alle, noen mer og noen mindre, så det er balansert. Grafikk innstillinger avhenger kun av PC-en din. en MMORPG som ESO er en open world MMORPG, der du kan holde hvilket som helst tempo, og det at du må dele verden med alle andre er heller ikke problem, pga respawns. i f.eks skyrim tar det jo evig lang tid før en banditt camp respawner, mens i ESO tar det bare noen minutter. det samme går for mining nodes, herbs og lignende.

og om de har et *smart* spawn system som i f.eks WOW, vil ikke antall players ha mye effekt på hvor mye du skal klare å gathere/drepe i forhold til andre.

Lag vil bli mindre, alle kjørte på US server i beta. Folk vil også spre seg uttover mer på høyere levels.

En ting jeg slet færlt med er bosser og annet som ikke spawner i quests.

Virker som det er en generel bug med respawn av disse.

Lenke til kommentar

"input lag/ms/ping har jo alle, noen mer og noen mindre, så det er balansert"

Når jeg trykker og det AI styrte vesenet ikke tar skade før etterpå så er det ett issue for meg. En stor del av spillet er jo tross alt PvE.

Merket dette problemet litt i starten, men hadde ikke så store problemer med det på siste beta nå. Beta er hostet på US servere(som magne skriver over her), så det blir nok bedre.

"Grafikk innstillinger avhenger kun av PC-en din"

næ, jeg har maxa alt og det ser jo ikke ut i forhold til ett modda Skyrim. Om man ikke er vant med MMO grafikk så minner det visuelle mer om Oblivion enn The WItcher 2 for å si det sånn :p Du kan jo prøve for eks AC Black Flag også fyre opp ESO etterpå så tenker jeg du ser forskjellene ganske greit, hehe.

Synes det så ganske greit ut jeg, men jeg er vant til å spille wow osv så det kan jo bare være meg.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Level 50
MXIGNJ1.png

You can cap magicka regen and magicka without putting any points into magicka. You can come back and tell me how much of a waste it is when you get 4, yes, FOUR points of magicka per attribute point instead of 20 points of health because you are running smack dab into the soft cap.

Damage scales with total magicka, not how many points you put into it. So, putting points into it when it’s softcapped ends up becoming an exercise in futility as the gains just don’t outweigh what can be gained by putting points elsewhere.

It’s quite easy to cap magicka, and yeah you get 20 points naturally each level, but again with the Mage mundus stone, +magicka >enchants on your armor, you can pretty much softcap magicka as an Altmer or Breton pretty easily without assigning any of your attribute points to it. So why would you want to waste those points that could be placed elsewhere?

Essentially the amount of max magicka that can be gained from things other than skill points (e.g. enchanted armour) means that you reach a point where you don't gain enough from putting points into magicka that it's worth doing.

You reach a point where putting more points into something that is overcharged becomes less desirable as the contribution of your stat point decreases by over half of its original value.
Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Hadde ikke tid til siste beta-weekend, syns de burde ha serverne oppe hver helg. Forventet at betaserveren kom til å være konstant oppe. Har ikke fått testet spillet noe særlig og ingen andre jeg kjenner har fått nøkkel. :/

600kr for preorder og 99kr /mnd er vel stiv pris. Blizzard ble jeg jo flådd av, men da fikk jeg muligheten til å teste det og jeg hadde noen som ikke var for "gammel" til å spille MMO.

Noen som har en guild og/eller er en ny? PM meg da vel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...