Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Det mange ikke forstår tror jeg er at et mmorpg spill er noe en spiller gjerne hver dag eller så ofte en har mulighet. Og over flere år.

Det er en ekstremt liten bit du får se idet du spiller noen timer eller noen dager i et mmorpg. Du har ikke startet å skrape på flax loddet engang...du har ikke gått ut døra hjemme engang for å kjøpe et flax lodd. Du ligger i fosterstilling i din mors mage!

Hehe, litt tull men samtidig ikke. Men en får selvfølgelig et inntrykk på hva spillet dreier seg om ved å teste litt. Men du får et inntrykk i fosterstilling...

Tenkte jeg skulle skrive endel nå men hva er poenget egentlig...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mange ikke forstår tror jeg er at et mmorpg spill er noe en spiller gjerne hver dag eller så ofte en har mulighet. Og over flere år.

Det er en ekstremt liten bit du får se idet du spiller noen timer eller noen dager i et mmorpg. Du har ikke startet å skrape på flax loddet engang...du har ikke gått ut døra hjemme engang for å kjøpe et flax lodd. Du ligger i fosterstilling i din mors mage!

Hehe, litt tull men samtidig ikke. Men en får selvfølgelig et inntrykk på hva spillet dreier seg om ved å teste litt. Men du får et inntrykk i fosterstilling...

Joda, det er greit at man ikke rekker å se alt i løpe av noen timer, men man kan få et inntrykk. Det virker helt ok, men det er ikke det jeg forventer. Dette spillet virker for meg som et helt normalt MMORPG, ikke noe spesielt. Skuffende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av dere som har en 21:9 monitor og som kan si om spillet støtter dette? Det er vel en oppløsning på 2560*1080 om jeg ikke tar feil.

Sitter med Dell U2713HM, den er 2560x1440. Helt greit, har ikke hatt noe problemer der. Litt plagsomt at de snevrer inn synsfeltet når man velger first person. Det blir til at jeg ender med å veksle en del mellom, men tipper at det ikke har så mye å gjøre med skjermen...

Lenke til kommentar

Folk er bortskjemte! Dei vil ha ALT gratis.. Med å betale en liten del i månaden så får du tilgang til absolutt alt spelet har å tilby. Sånn som WoT, SWTOR og andre F2P ser eg at du må ut med MYKJE meir enn den usle slumpen av peng du må ut med. DLC er skrot..

Skivebom. Man må betale ekstra aka imperial edition eller hva det heter for å få alt. Det vil vel si noe sånt som nærmere 100 euro + sub? Det der kan du faktisk ikke forsvare med å si folk er bortskjemte.

Det er NETTOPP derfor man betaler en sub, slik man skal slippe alt det der helvetes ekstra utstyret de lurer inn.

Klart man skraper knapt overflaten på betaen, men terskelen for å kjøpe spillet for fullpris + sub når spillet bare er ok er tross alt ganske høy. Så det argumentet blir helt borti natta for meg.

Kan man virkelig ikke ha en mening om spillet etter en beta? Da kan vi jo snu på det å si at alt det positive du\dere har sagt ikke betyr noenting da det bare er beta. Vi kan like greit avslutte tråden allerede, det er jo ingenting å diskutere.

:laugh:

Seriøst, bry dere litt mindre om hva andre syns om spillet, og konsentrer deg om hva du synes.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, det er greit at man ikke rekker å se alt i løpe av noen timer, men man kan få et inntrykk. Det virker helt ok, men det er ikke det jeg forventer. Dette spillet virker for meg som et helt normalt MMORPG, ikke noe spesielt. Skuffende.

Er jo synd det ikke faller i smak og til forventningene dine. Jeg skal være enig at det virker som et forholdsvis normalt mmorpg. Men et mmorpg satt i Elder Scrolls universet. Med alt det måtte ha av historie,grafisk stil,lyder og musikk for å nevne noe. Jeg forventet ikke at ESO skulle forandre på noen måte mmorpg sjangeren så fallhøyden om du vil si var veldig lav for meg.

Men det virker som et veldig finpusset tradisjonelt mmorpg spill. Tror dette er så langt det peneste spillet i denne sjangeren..og det kombinert med et tradisjonelt Elder Scrolls univers tror og håper jeg vil by på mange timer gøy.

Eneste mmorpg spillet jeg tror kan forandre sjangeren litt er nok EverQuest Next. Et voxel basert mmorpg hvor en kan ødelegge omgivelser og fks grave deg nedover i bakken for å finne alt ifra mineraler til huler med alt en kan fantasere om :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Handler ikke om å forandre noen sjanger, men man kan klare litt mer en World of Warcraft 2. Det går også ann å ikke fjerne alt som var bra med singelplayer spillene.

I Morrowind, Oblivion og Skyrim blir du satt i en verden og resten er opp til deg. Hvorfor kan man ikke gjøre det slik i ESO?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av dere som har en 21:9 monitor og som kan si om spillet støtter dette? Det er vel en oppløsning på 2560*1080 om jeg ikke tar feil.

Sitter med Dell U2713HM, den er 2560x1440. Helt greit, har ikke hatt noe problemer der. Litt plagsomt at de snevrer inn synsfeltet når man velger first person. Det blir til at jeg ender med å veksle en del mellom, men tipper at det ikke har så mye å gjøre med skjermen...

Okay, takker. Jeg er veldig fristet til å kjøpe en ny Asus skjerm. Enten denne som er 21:9 eller denne andre varianten som er vanlig.

Folk er bortskjemte! Dei vil ha ALT gratis.. Med å betale en liten del i månaden så får du tilgang til absolutt alt spelet har å tilby. Sånn som WoT, SWTOR og andre F2P ser eg at du må ut med MYKJE meir enn den usle slumpen av peng du må ut med. DLC er skrot..

Skivebom. Man må betale ekstra aka imperial edition eller hva det heter for å få alt. Det vil vel si noe sånt som nærmere 100 euro + sub? Det der kan du faktisk ikke forsvare med å si folk er bortskjemte.

Det er NETTOPP derfor man betaler en sub, slik man skal slippe alt det der helvetes ekstra utstyret de lurer inn.

Klart man skraper knapt overflaten på betaen, men terskelen for å kjøpe spillet for fullpris + sub når spillet bare er ok er tross alt ganske høy. Så det argumentet blir helt borti natta for meg.

Kan man virkelig ikke ha en mening om spillet etter en beta? Da kan vi jo snu på det å si at alt det positive du\dere har sagt ikke betyr noenting da det bare er beta. Vi kan like greit avslutte tråden allerede, det er jo ingenting å diskutere.

:laugh:

Seriøst, bry dere litt mindre om hva andre syns om spillet, og konsentrer deg om hva du synes.

En får mulighet til å være Imperial rasen. En får en ring for XP boost og en hest. Ingenting som er nødvendig å kjøpe og noe som er for blod fans. Og noe jeg synes er bra dem tilbyr dem som vil ha litt mer og er villige til å betale.

Selv har jeg bestilt CE, ikke pga jeg bryr meg noe over det digitale innholdet men for å få en figur jeg kan sett i hylla mi. XP boost ringen tror jeg ikke kommer til å gidde å bruke engang da jeg vil levle opp rolig å nyte alt spillet har å by på. Og Imperial er bare kjedelige.. Og når det kommer til mountet så får en nok mye kulere mounts i spillet en en kjedelig hvit hest.

Normalt ville jeg nok ikke anbefalt noen å vurdere om et spill er noe for dem utifra en beta. Men siden betaen her er såpass bra som den er (det kunne jo like greit vært retail utgaven) så har ikke jeg noe problem med at du kan se nå at det ikke er noe for deg.

Skulle jo tro jeg faen meg jobba for dem slik som jeg holder på..haha. En smule klar for et nytt mmorpg bare :p

Synd du ikke liker det :(

Lenke til kommentar

Synes de kunne gjort noe mer med naturen og miljøet generelt i de første sonene. Naturen er veldig tåkete og etter min mening sjarmløs, noe som rett og slett gjorde at jeg nesten fikk lyst til å legge fra meg spillet. Jeg bestemte meg likevel for å rushe igjennom de første områdene, og jeg gikk fra å være negativ til å bli positivt overrasket. Ting flyter bra, spillet virker dypt, og verdenen generelt bedrer seg mye etter hvert. Håper bare de får gjort noe med åpningsområdene, da dette er en avgjørende faktor for om folk gidder å fortsette eller ikke.

Lenke til kommentar

Okay, takker. Jeg er veldig fristet til å kjøpe en ny Asus skjerm. Enten denne som er 21:9 eller denne andre varianten som er vanlig.

Jeg hadde personlig gått for to 24 tommer over en 29 dersom du skal ha så bredt. Eller en 27. Syntes det ble litt vel bredt de og i begynnelsen, men man venner seg fort

Lenke til kommentar

Synes de kunne gjort noe mer med naturen og miljøet generelt i de første sonene. Naturen er veldig tåkete og etter min mening sjarmløs, noe som rett og slett gjorde at jeg nesten fikk lyst til å legge fra meg spillet. Jeg bestemte meg likevel for å rushe igjennom de første områdene, og jeg gikk fra å være negativ til å bli positivt overrasket. Ting flyter bra, spillet virker dypt, og verdenen generelt bedrer seg mye etter hvert. Håper bare de får gjort noe med åpningsområdene, da dette er en avgjørende faktor for om folk gidder å fortsette eller ikke.

Jeg må bare spørre - hvilken allianse spilte du?

Jeg har spilt til +/- lvl 10 på alle alliansene nå, og Ebonheart Pact har en forferdelig starting sone iforhold til Aldmeri Dominion og Daggerfall Covenant. Ebonheart sonene bør helt klart gjøres noe med.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt til +/- lvl 10 på alle alliansene nå, og Ebonheart Pact har en forferdelig starting sone iforhold til Aldmeri Dominion og Daggerfall Covenant. Ebonheart sonene bør helt klart gjøres noe med.

Nå er jeg antakeligvis inhabil siden mitt første Elder Scrolls var Morrowind, men utseende messig er Ebonheart Pact sine starter områder mine favoritter, men forstår at de ikke er for alle.

Lenke til kommentar

Er selv enig at ebonheart hadde en starting zone som kunne være litt kjedelig til tider, hvertfall i forhold til hvordan spillet ble bedre og bedre desto høyere level jeg ble i etterkant. Det positive her er at spillere som er ebonheart kan senere spille seg gjennom sonene til de to andre alliansene med alle fiendene skalert opp til endgame level.

Jeg må si jeg elsker character building i spillet, med mye å velge mellom uten at alt blir "cookie cutter" og likt for alle. 5 skills + 1 ultimate x2 (10 + 2 abilities totalt) i combat med weaponswap er også noe jeg virkelig liker, da dette tvinger oss til å velge hva som er viktigst. Og igjen, unngår at alle blir like.

Har enda ikke fått testet cyrodiil pga mye pågang, men etter å ha sett en lengre gameplay video fra betaen som nylig ble lagt ut på youtube (2-3 timer siden) så må jeg si at PvP ser utrolig fett ut! Utvilsomt en av de sterkeste delene til ESO som jeg har sett hittil. Kort oppsummert: Enginen er usedvanlig bra, stort map med masse folk, og det er mye folk på skjermen samtidig i 60 fps på høy grafikk mens de fyrer løs mot et castle.

Lenke til kommentar

Handler ikke om å forandre noen sjanger, men man kan klare litt mer en World of Warcraft 2. Det går også ann å ikke fjerne alt som var bra med singelplayer spillene.

I Morrowind, Oblivion og Skyrim blir du satt i en verden og resten er opp til deg. Hvorfor kan man ikke gjøre det slik i ESO?

Er temmelig mye opp til deg her også, ja questing er den raskeste måten å gå opp i Level på, men utforskning er trolig mer viktig, blant annet for å finne nye quests.

Har farmet en Level 7 Dungeon som Level 12 i dagn siden den slipper så mye loot som kan brytes ned til mats, men mest av alt PvP, kjempegøy, jeg pleide å hate det men her er det hysterisk morsomt.

Zerge rundt med et par hundre andre,

Lenke til kommentar

Ebonheart Pact. Burde vel gjort det klart før jeg klaget! Skal sjekke ut de andre og :)

Lenke til kommentar

Orker ikke å samle for mange meninger allerede i beta, dette er tidlig i spillet og mmo spill skal bli bedre når du nærmer deg endgame. Uansett om dette ikke har vært helt i mål for tidligere spill, men lever i håpet ;) Er for det beste at ESO ikke hypet opp som SWTOR tror nå jeg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...