Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet litt nå og syns vell egentlig at det er ganske så greit! Men tror ikke jeg kommer til og kjøpe det, ikke nå ved oppstart.

For min del så kan jeg likegodt bare spille de Elder Scrolls spillene som er ute om igjen, fikk anthology boksen for noen dager siden.

Ender stort sett opp med og rusle rundt alene i online spill allikevel, så da er det jo samme om det er SP eller MP :p

 

Men virket ok!

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Akkurat logget meg ut etter en sesion med pvp, var gøy noe helt annet en ferdigoppsatte slag.

 

ja det var definisjonen på zerg da ingen viste hva de gjorde men bare fulgte etter andre store grupper men kaoset var noe av sjarmen. Regner med det blir litt mer organisert når det blir mer guild baserte kamper.

-----

Jup det var veldig mye mer load problemer i går, men så har de sikkert invitert over en million til denne helgen

var 300k før jul og alle preorder fikk invite samt 500k til curse.

 

80% var også i 5-15 sonene, Jeg startet en ny karakter og det var ingen problemer i start sonen.

Det var det som var poenget med testen, derfor de også sendte folk tilbake fra pvp,

Alle kjørte på US server også,

 

----

bortsett fra load tid virker det som hovedproblemet er quest bosser som ikke spawner, regner med dette også er pga belastning men virker litt rart siden alt annet av fasing virker.

 

----

 

Uansett jeg storkoste meg i dag, jeg likte pvp er er ikke en pvp spiller primært :)

Lenke til kommentar

Hva skal man egentlig si om dette spillet? Har aldri sett maken til fokus på "fetch quests", selv i et MMO. De første 7-8 levlene løper man bare fram og tilbake over lange distanser og snakker med totalt uinteressante karakterer i en totalt uinteressant historie. Nesten ingen kamp i det hele tatt, men det er kanskje like greit, for kampene er trege, uresponsive og uinteressante. Ikke så stor forskjell fra Skyrim der altså.

 

Karakteroppbygningen er det beste med spillet, men det går så utrolig sakte. Flyr fremdeles rundt med 3 egenskaper/magiske formler på level 8, og da blir det mye snorking under kamp.

 

Har ingen tro på at dette spillet kommer til å appellere til andre enn veldig fanatiske Skyrim-fans, og med mindre de får ut en konsollversjon, som spillet helt klart er lagd for (grusomt UI og totalt ulogiske snarveiknapper.), rimelig kjapt kommer det ikke til å ta lang tid før det er F2P.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har kommet til den andre zonen nå. Er litt skuffet over hvor linjert det er, blir dette noe bedre? Kan jeg løpe rundt i en open world eller har det glemt hva Elderscroll handler om?

 

Du kan løpe, og løpe, og løpe, så mye du vil. Det er såklart forskjellige soner, pga. lvl, sånn er det og sånn må det bare være. I betaen får vi bare prøve lvl 1-17 sonene + Cyrodiil. Det er mye mer som kommer til release om du ser på kartet. Og du kan roame rundt i alle sonene etterhvert som du åpner dem opp ved å fullføre main quests. Men jeg tviler på at det er noe gøy å å komme seg til lvl 17+ området ved å bare ta main quests - for da vil du være heftig underleveled :tease:

Lenke til kommentar

*snipp*

 

Har ingen tro på at dette spillet kommer til å appellere til andre enn veldig fanatiske Skyrim-fans, og med mindre de får ut en konsollversjon, som spillet helt klart er lagd for (grusomt UI og totalt ulogiske snarveiknapper.), rimelig kjapt kommer det ikke til å ta lang tid før det er F2P.

 

Jeg er en fanatisk Skyrim-fan og dette spillet appellerer over hode ikke til meg. Hele opplegget virker litt som en billig-versjon av et Elder Scrolls spill. Kunne like så godt bare spilt Skyrim for å få en mer helhetlig opplevelse. Jeg ser ikke helt hvor de vil hen med dette spillet. Er for mye single-player til at det er vits i at det er et MMO og er for mange MMO begrensninger til at det er et ordentlig single-player. Jeg kjedet meg allerede før den første timen var omme.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Det er jo detaljenivået og dybden i gameplayet, historien, verdenen osv som gjør at jeg liker å spille Elder Scrolls spill. Muligheten til å gjøre hva man vil, plukke opp ha man vil, bevege seg hvor som helst bla bla bla. Skape "din egen verden". MMO-konseptet begrenser alt nevnt ovenfor fordi det vil et MMO gjøre uansett av natur. Det har ikke kapasitet til å fungere på et like detaljerikt nivå, og da er liksom hele grunnlaget for hvorfor jeg liker serien fjernet. Det blir en helt annen type spill, og føler absolutt ikke at det automatisk appellerer til Elder Scrolls fans bare fordi det har Elder Scrolls navnet klistra på boksen. MMO spill er en helt spesiell greie, en veldig spesiell måte å spille på. Jeg tror heller MMO-elskere er de som vil trives med dette spillet. Jeg sitter og venter på Elder Scrolls 6 isteden.

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen i kritikken til endel av dere jeg altså. Det er et klassisk mmorpg på godt og ondt. Virker som endel forventet en sjanger forandring med Elder Scrolls Online.

 

Da kan jeg forstå folk blir skuffet. Så langt så stor trives jeg i spillet. Det er helt nydelig grafikk til å være et mmo. Og med lyd effekter og musikk i topp klassen. Når det kommer til kamp så er det litt for tidlig å si enda for min del, men det virker lovende. Det er befriende å ikke måtte stå rett opp å ned som en sjakk brikke som andre mmorpg spill.

 

Men det gjenstår å se hvordan kamp systemet utvikler seg utover når en spesialiserer dem forskjellige talentene. Men det er noe en ikke finner ut av før en har kommet langt ut i spillet. Noe jeg avventer å utforske til spillet er ferdig og i salg.

 

En har jo bare skrapet av en liten bit av hva spillet har å tilby under denne beta testen.

 

Men for meg så virker det som mye av kritikken til spillet rundt omkring kommer ifra folk som ikke har spesiell forståelse for hva et mmorpg spill er i forhold til et rpg spill. Eller spillere som er kommet til denne sjangeren når den var på sitt dårligste når F2P mmorpg spillene begynte å florere.

 

Er ingenting som er mer trist en se spillere håpe på at et spill skal bli F2P. Da har dem helt klart ikke forstått hvor F2P,mikrotransaksjoner og DLC's er på vei til å ta spill industrien mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forventet vel ikke at jeg skulle ønske å være med på en Beta test av spillet en gang. Jeg er ikke glad i å spille online pga begrensningene som oppstår. Eneste grunnen til at jeg bestemte meg for å teste det ut er fordi Bethesda Softworks og Pete Hines har oppmuntret TES fans til å gå over til ESO. Fordi det skulle være akkurat som å spille et single-player elder scrolls.. Gjentatte ganger har det vært samtaleemner i intervjuer og lignende. "All the cool single player features will be included".. "I play single player all the time with ESO and I love it". De har fokusert så mye på single-player featuren i ESO at jeg måtte prøve det ut. Men det var ikke helt for meg. Men da vet jeg det. Har full forståelse for at andre som liker MMO spill kan trives med ESO.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt det litt, men har ikke kommet så langt siden jeg tar meg god tid og gjør det som faller meg inn istedet for å følge quest-toget. Er vel level 6 tror jeg. Uansett, jeg liker det som er typisk TES ved spillet, og misliker det som er typisk MMO. Synes dessverre det er alt for mange MMO-quests, men inn i mellom kommer det et klassisk Elder Scrolls quest som gjør at jeg fortsetter. Men der kom jeg inn i spillet, så tar resten senere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke at dere gidder å gjøre seg slike meninger, å trekke slike avslutninger kun etter å ha testet betaen! Helt klart dette som er grunnen til at det finnes en NDA på spillet enda, for spillet er ikke ferdig, og det å si at en ikke liker spillet etter å ha spilt det i et par timer, blir for dumt. Tenk om dette spillet har mye, mye mer å by på når du kommer i noe høyere lvl? Jeg kan ikke påstå å ha spillt et MMO som er noe særlig spennende mellom lvl 1 - 20 uansett.

 

Det er helt klart mye som må/bør endres med spillet, som blandt annet serverside items i quests - umulig å få tak i når 30-40 stk skal ha det samtidig. Å måtte betale mer for å få en ny klasse er helt på trynet når det er P2P spill - eneste grunnen til at folk betaler hver mnd for å spille slike spill er for å slippe slik dritt, micro transactions, og sørge for at spillet får jevnlige updates. XP boost ringen kunne dem også spart seg for.

 

Men overall så liker jeg det jeg ser, mye å gjøre - selv om det kan bli litt kjedelig mellom lvl 6-10, men det tar seg opp igjen der da du får muligheten til litt variasjon med PvP. Historien er god, voice actingen er veldig god, og grafikken er helt rå, ingen andre MMO som kan måle seg akkurat der. Crafting er også veldig bra, enkelt å forstå selv om det er mye du kan gjøre der.

 

Alt-i-alt er jeg overraskende fornøyd etter min andre beta weekend - og gleder meg til release. :)

Endret av JVMyhre
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...