Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Stuck selv, når mans skal reise opp med Prophet. Står fast i loading, har prøvd og relogge 4 ganger.

Når jeg kommer inn faller jeg helt ned igjen og dør.

Tror siden kl 14+ i dag.

Ikke logg av. Bare vent..

Jeg fikk også dette problemet. Løste seg med å restarte spillet :)

Endret av SupplyApollo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som har prøvd betaen litt nå, tror dere dette blir en suksess? Eller en ny MMO flopp som f.eks AoC? :)

Tror ikke det blir en flopp. Det er ganske kult å jogge rundt i elderscrolls universet bare for å oppdage ting og nyte omgivelsene, historien er grei nok. Det største minuset er egentlig gameplay i kamp. Sånn sett har jeg ikke fått vært med i noen større kamper.

Noen som vet om det blir noe av det i denne betaen. Har skjønt at man må reise til Cyrodiil for det, men det har jeg hverken testet å få til eller fått noen hint om fra vanlig gameplay...

Lenke til kommentar

Til dere som har prøvd betaen litt nå, tror dere dette blir en suksess? Eller en ny MMO flopp som f.eks AoC? :)

Tror ikke det blir en flopp. Det er ganske kult å jogge rundt i elderscrolls universet bare for å oppdage ting og nyte omgivelsene, historien er grei nok. Det største minuset er egentlig gameplay i kamp. Sånn sett har jeg ikke fått vært med i noen større kamper.

Noen som vet om det blir noe av det i denne betaen. Har skjønt at man må reise til Cyrodiil for det, men det har jeg hverken testet å få til eller fått noen hint om fra vanlig gameplay...

Du kan jo alltids ta dungeons da, mye større matcher der. Ellers er det Cyrodiil etter lvl 10 som gjelder.

Lenke til kommentar

Jup, det å rote rundt er sentralt, er ikke som i wow der en quest hub altid sender deg videre til neste.

Jeg var så si stuck på Level 9 så gikk jeg litt videre fant en ny quest hub or er snart 11.

Du kan dra til cyrodil for PvP men vet ikke hvordan.

Hvor godt det funker over tid kommer an på endgame, blant annet PvP som vil kreve litt tid å gå seg til.

Lenke til kommentar

Jeg fant spillet dønn kjedelig. Mangler UI. Kontrollene er tungvindte, mulighetene er få. (Spillt wow, Aoc, SW: the old republic og Guild wars 2 og har disse som sammenligningsgrunnlag).

På den positive siden er miljø og grafikk meget bra. Men for min del er spillbarheten tilnærmet null i forhold til hva jeg forventet.

For min del var det en flopp ihvertfall, kommer ikke til å kjøpe den ferdige utgaven.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror dem kommer til å slite pga flere ting. Det er en måned til lansering og dem har fortsatt NDA i kraft noe som er utrolig dumt, MMO-markedet er utrolig tøft å komme seg inn på og det beste dem kan gjøre er å nettopp åpne opp spillet for alle så dem kan teste det ut først. Jeg tipper det kommer til å selge en del pga Elder Scrolls fansen, men jeg er utrolig skeptisk til det som et MMO. Det er for mye bra som kommer og ESO skiller seg ikke ut noe de andre titlene gjør så det synger etter ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Får denne feilkoden når jeg prøver å logge inn. Noen andre som har fått den?

Error Code 103 (4:1:1252:0)

Failed to obtain server connection information.

Edit: Fant ut hvorfor.

SERVICE ALERTS

19:09 2014.02.08 UTC

The Elder Scrolls Online Beta is currently offline for maintenance.

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Får håpe serverne er nede fordi de har funnet en løsning for lastingen.

For å quote fra beta forumene:

"The beta server will be taken offline to re-enable Cyrodiil. At this time we expect it to be back online no later than 3:30pm EST."

Lenke til kommentar

Han mener at dette kunne blitt et utrolig bra om det hadde vært et F2P spill. Det han glemmer er at mye av det du får ved å spille måtte da blitt "baket" inn i mikrotransaksjoner. Og en bit som tillhengere av F2P glemmer er at det skal mer innhold til spillet.

Det som en får på dag 1 er kanskje nok for dem som spiller engang i blant. Men for mmo spillere som spiller hver dag så er dette innhold som fort blir gammelt nytt.

F2P tillhengere glemmer at et mmo spill er noe mmo spillere spiller hver dag over gjerne flere år....

En leser artikler om spill som er infistert av mikrotransaksjoner og hvordan spill industrien roter det til for seg selv. Det kan vi takke personer som hyller F2P plattformen for, det og selskaper som vet å melke hver eneste krone ut av deg så fort du er blitt avhengig.

Flott for casuals men F2P er ikke noe for dedikerte mmo spillere. F2P og mikrotransaksjoner og forøvrig DLC maset er noe forbanna dritt som dessverre alt for mange uvitende vil ha.

F2P mmo spiller er bedre en P2P mmo spill.....sa ingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

.......

Mye av det du sier stemmer nok ja.

Kommenterer litt senere resten. Har ikke hode helt klart nå. ;)

Den er ikke helt up to date da. Blant annet sawning av quest items. Alle får jo itemen sin nå...

Det kan godt være, men nå tror jeg det er helt fra starten av.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jup, det å rote rundt er sentralt, er ikke som i wow der en quest hub altid sender deg videre til neste.

Jeg var så si stuck på Level 9 så gikk jeg litt videre fant en ny quest hub or er snart 11.

Du kan dra til cyrodil for PvP men vet ikke hvordan.

Hvor godt det funker over tid kommer an på endgame, blant annet PvP som vil kreve litt tid å gå seg til.

Så noe på sidene til ESO at cyrodiil var stengt for stress testingen i denne betaen :(

edit sitat fra ESO support

19:09 2014.02.08 UTC
The Elder Scrolls Online Beta is currently offline for maintenance.
17:02 2014.02.08 UTC
Cyrodiil is currently offline in preparation for our upcoming stress test event as we attempt to break our record for concurrent players online within a single server. All players will be returned to their previous non-pvp zone immediately.
14:35 2014.02.08 UTC
We are currently investigating reports of long loading times or error messages when players try to load into zones. We will update as new information becomes available.
Endret av Yamarin415
Lenke til kommentar

Var opprinnelig veldig skeptisk til dette spillet, og tenkte umiddelbart "flopp" når de lanserte det. Men må si jeg ble positivt overrasket, spesielt desto lengre ut i spillet jeg har kommet. Kan forstå enkelte som synes starting zone er litt slow, men hittil har det bare blitt bedre og bedre. Har spilt mange mmo's, men ingen har klart å fenge meg like mye på craftingen så tidlig med unntak av lineage 2. Spillet er hvertfall preordered nå. Jeg synes det er veldig bra grafikk med vakre omgivelser fulle av liv (i motsetning til SWTOR) og de har gjort en imponerende jobb med optimization av engine.

Føler mye av hatet fra presse/youtube bloggere slik som han over, er blitt overdrevet mye negativt pga kostnadene i monthly fees og imperial preorder edition greia. Skjønner poenget til de som velger å "straffe" de for dette med å være negative, men som han i videoen over selv sa; hvis det var et f2p spill, så syntes han *plutselig* det ville være det beste der ute. I mine øyne vil jeg heller betale en hundrings i mnd (en pils på byen) enn å deale med alt av microtransactions i f2p, samt dårligere expansions osv. Det lyser også veldig godt opp hos enkelte kritikere at de kun har spilt til level 5-6 uten å ha sett stort mer enn starting zone. Jeg har hvertfall gått fra å være skeptisk til positiv, selv om det er ting som alltid kan forbedres.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...