Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd

138 stemmer

1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

• Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43

Anbefalte innlegg

Fikk en beta-invitasjon jeg også, gitt.

Har hatt ESO withdrawal symptomer i lang tid nå, så godt å få spilt litt igjen. Men går egentlig mest å venter på en beta invitasjon til PS4/XBO utgaven nå. Er veldig spent på hvordan konsoll utgaven blir, er veldig klar for et konsoll mmorpg nå.

Har du ikke en PC som kjører det bra?

Joda jeg har det. Men har i lang tid sakte men sikkert drevet bort ifra PC som spill platform. Nå som vi har PS4 som er såpass kraftig så hadde det vært fint om Elder Scrolls Online hadde vært bra på PS4.

Spiller på PC idag kun pga noen spill er kun å oppdrive på PC. Men nå som både Elder Scrolls Online og Everquest Next finner veien til konsoll så ser ting lyst ut. For meg anyways :)

Ok. Min oppfatning er at en PC kan gjøre alt en konsoll kan gjøre, bare bedre, så det virket bare litt merkelig å ønske å ha det på konsoll istedet for PC.

Ja en PC har alltid potensialet til å yte bedre en konsoller. Og min gjør det uten tvil. Det er litt vanskelig å sette ord på det egentlig. Men tror jeg kan oppsummere det raskt med at jeg slapper mer av og koser meg mer med en konsoll opplevelse en hva jeg gjør på min PC.

Konsollen er en spill maskin, bygget for å gjøre det så enkelt og behagelig som mulig å spille et spill. Og en kunne selvfølgelig koblet en PC til TV. Men det er foreløbig ikke så enkelt eller behagelig som på en konsoll. Selv om Steam Big Picture er i riktig retting. Men inntil videre så har ikke en PC noen plass i min stue.

Det er et luksus problem. Er litt som en (heldig jævel) som har en Porche 911 (gode gamle typen) og en VW Golf. Og som tar ut Golfen isteden pga den er så mye mer praktisk og komfortabel å kjøre.

EDIT: Det er nok mange som klør seg i hode over at en heller vil kjøre en Golf isteden for en god gammel Porche 911. Og hvorfor en heller har lyst å spille på en konsoll over en PC. Etter å ha spilt mer eller mindre hver dag i 27år (startet når jeg var 8år, er idag 35år) så føles det helt greit å velge hva jeg finner mer komfortabelt en hva som gir den råeste ytelsen.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja en PC har alltid potensialet til å yte bedre en konsoller. Og min gjør det uten tvil. Det er litt vanskelig å sette ord på det egentlig. Men tror jeg kan oppsummere det raskt med at jeg slapper mer av og koser meg mer med en konsoll opplevelse en hva jeg gjør på min PC.

Konsollen er en spill maskin, bygget for å gjøre det så enkelt og behagelig som mulig å spille et spill. Og en kunne selvfølgelig koblet en PC til TV. Men det er foreløbig ikke så enkelt eller behagelig som på en konsoll. Selv om Steam Big Picture er i riktig retting. Men inntil videre så har ikke en PC noen plass i min stue.

Det er et luksus problem. Er litt som en (heldig jævel) som har en Porche 911 (gode gamle typen) og en VW Golf. Og som tar ut Golfen isteden pga den er så mye mer praktisk og komfortabel å kjøre.

EDIT: Det er nok mange som klør seg i hode over at en heller vil kjøre en Golf isteden for en god gammel Porche 911. Og hvorfor en heller har lyst å spille på en konsoll over en PC. Etter å ha spilt mer eller mindre hver dag i 27år (startet når jeg var 8år, er idag 35år) så føles det helt greit å velge hva jeg finner mer komfortabelt en hva som gir den råeste ytelsen.

Bygg deg en liten stillegående mini ITX rigg, man kan pakke veldig mye kraft inn i ei lita pakke nå for tiden, og kjøp deg en skikkelig kontroll. :)

Lenke til kommentar

Har hatt ESO withdrawal symptomer i lang tid nå, så godt å få spilt litt igjen. Men går egentlig mest å venter på en beta invitasjon til PS4/XBO utgaven nå. Er veldig spent på hvordan konsoll utgaven blir, er veldig klar for et konsoll mmorpg nå.

Joda jeg har det. Men har i lang tid sakte men sikkert drevet bort ifra PC som spill platform. Nå som vi har PS4 som er såpass kraftig så hadde det vært fint om Elder Scrolls Online hadde vært bra på PS4.

Spiller på PC idag kun pga noen spill er kun å oppdrive på PC. Men nå som både Elder Scrolls Online og Everquest Next finner veien til konsoll så ser ting lyst ut. For meg anyways :)

Ok. Min oppfatning er at en PC kan gjøre alt en konsoll kan gjøre, bare bedre, så det virket bare litt merkelig å ønske å ha det på konsoll istedet for PC.

Helt enig. Er noe med konsoller som gjør det mer behagelig. Er selv 37 år, men "må" velge Steam/PC da alle mine venner er der. Det er nesten slik at eg skulle ønske de valgte konsoller istedet. Det er derfor jeg er så nyskjerrig(?) på SteamOS og fremtiden til PC.

Lenke til kommentar

Bygg deg en liten stillegående mini ITX rigg, man kan pakke veldig mye kraft inn i ei lita pakke nå for tiden, og kjøp deg en skikkelig kontroll. :)

Har det du ser i signaturen i et forholdsvis lite Prodigy kabinett. Så er ikke store klumpen :) Går mer på hva som skjer idet du har slått på maskinen til du er i gang med et spill det står på. Windows,Steam,Origin osv osv. Mus og tastatur og en kontroller.

Det er ikke optimalt for stue gaming akkurat.

Helt enig. Er noe med konsoller som gjør det mer behagelig. Er selv 37 år, men "må" velge Steam/PC da alle mine venner er der. Det er nesten slik at eg skulle ønske de valgte konsoller istedet. Det er derfor jeg er så nyskjerrig(?) på SteamOS og fremtiden til PC.

Vi er i samme båt der gitt. Har selv endel venner som jeg liker å spille med som holder meg igjen på PC. Men nå ser det ut som kanskje en av dem er på gli mot PS4 etter årevis med krokrygga PC spilling.

Er spent på SteamOS jeg også, men er litt skeptisk siden det er Linux. Men det kommer jo oftere og oftere Linux versjoner av spill nå. Men skal bli spennende å se...

Vi er vel egentlig litt av topic her nå...så jeg svinger inn på topic igjen litt jeg :)

Skal bli spennende å se til helga om dem har gjort noen forbedringer i spillet. Jeg håper på en FOV justering i options. For det å gå i førstepersons vinkel i spillet var ikke spesielt bra.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Jeg er det motsatte. Kjøpte en PS3 siden PC'en min var utdatert da den kom, men brukte den nesten aldri (bortsatt fra til et par eksklusive spill). Jeg foretrakk heller å koble PC'n til TV'en i stua, eller å sette meg ned foran skjermen. Alt er så mye enklere siden du kan multitaske til alt mulig ved behov. Nå er PS3'en bare en blu-ray spiller, og de nye konsollene er helt uinteressante. Så for meg er PC'en som en Porsche Panamera med heftig styling - rå, men også praktisk.

Men var ikke meningen å gå off-topic. Jeg har nå installert klienten, og er klar for en runde i helgen. Men har en følelse av at jeg kommer til å bli skuffet, siden jeg er en større TES-fan enn jeg er MMO-fan.

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...