Gunn@r Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Maskinen min bruker altfor lang tid på å logge seg på. Jeg skriver inn passordet, trykker Enter, så står den bare på Aktiverer datamaskininnstillinger i 1min 20sek før jeg til slutt hører velkomst-melodien. Om jeg logger av og så på igjen, så tar det ca. 3-4sek før jeg hører melodien og er logget inn. Om jeg restarter maskinen, for så å logge på med en gang når velkomstbildet kommer opp, så tar det de berømte 80sekundene før jeg er inne. Om jeg restarter maskinen, venter 80sek, og så logger på, så tar det bare de 3-4sekundene før jeg er inne. Hva kan være årsaken til dette? Ser ikke noe unormalt i Eventviewer Dette er en klient med Windows XP SP3 med de nyeste oppdateringene fra Windows Update, som står i nettverket på jobben med en Windows 2008 domenekontroller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 gpupdate /force /boot bør kjøres enn god del ganger før allt er ute på maskinen. Bruk kommandoen rsop.msc på klienten og sjekk om alle policyene er kommet ut og ingen feil der.. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 gpupdate /force /boot bør kjøres enn god del ganger før allt er ute på maskinen. Bruk kommandoen rsop.msc på klienten og sjekk om alle policyene er kommet ut og ingen feil der.. Det ser riktig ut med tanke på policyene, så tror ikke det er problemet. Kan det ha noe med DNS å gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hvordan ser du at de er i orden? Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Hvordan ser du at de er i orden? Det som vises i vinduet "Resulterende policysett" er likt med det som er satt på OUen i AD. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Nei du må høyreklikke på computer eller user configuration og velge egenskaper eller properties. Så velger du fanen Error Information og der står det om det er sucess eller ikke. btw. du trenger ikke qoute, når du svarer på foregående innlegg. DNS kan ha noe med lang pålogging å gjøre. DNS serveren må ha en reversed lookupzzone til eget nett. DHCP scoopet bør har primer DNS til intern DNS og secondary til Ekstern eller GW. Endret 4. mai 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå