Gå til innhold

Idiotkjøring - Hva gjør en?


simpl

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjørte på en landevei (asfaltert, 80 sone med midtstripe) da jeg kom bak en bil (corvette cab) som kjørte i ca. 65 km/t ifølge mitt speedometer. Var fint vær denne dagen så jeg regnet med at de bare var ute på en "kosetur", men jeg hadde litt dårlig tid så jeg ville forbi. Kom da til en oversiktlig slette hvor jeg akselererte og begynte forbikjøring. Da jeg var nesten forbi begynte den andre bilen å gi på, så ikke jeg kom meg foran. Han holdt seg da ved siden av meg til vi var oppe i ca. 110 km/t (på speedometeret) før veien begynte å bli uoversiktlig og jeg skjønte at jeg måtte gi meg. Jeg bremset ned og la meg bak igjen. Da jeg hadde gjort det bremset han ned igjen for å legge seg på ca. 65km/t igjen.

 

Er litt nysgjerrig på hva andre mener om denne situasjon? Evt. hva gjør en?

 

Det jeg gjorde der og da var å huske regnr'et i tilfelle jeg skulle få lyst til å ringe politiet på han, da jeg mener det er utrolig idiotisk å kjøre på den måten og at det kan skape tragiske ulykker hvor folk som ikke fortjener det kan bli skadet/miste livet.

 

Kan forsåvidt legge til at dette ikke er første gangen jeg har vært i lignende situasjon. Har vel drøye 100000km bak rattet etter 2 år med lappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig kjipt, nok av idioter i trafikken. Dette var sikkert en harry idiot med bart som tøffet seg litt tenker jeg... Ring politiet neste gang, skader ikke. I beste fall gjør de noe med det, i værste fall skjer det ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skaff deg et bilkamera!

Har vurdert dette lenge, har du noe forslag til et bra et?

 

Send regnr til 2282 , når du har funnet ut hvor han bor så stikker du dit og punkterer alle dekka hans. Eventuelt heller diesel på tanken hans sånt at motoren blir ødelagt. Ellers er det lite du kan gjøre

Jeg sjekket regnr'et etter jeg kom hjem, og fant ut av hvem det er via facebook. Var en 45 år gammel mann med unger å greier..

Lenke til kommentar

Det er alltid noen som vil være først i køen. De hater å ha andre biler foran seg.

Og det er kjent at de kjører sakte der man ikke kan ta noen forbikjøring. Men når man endelig kommer til en egne plass for forbikjøring, så gir og den bilen foran gass. Og bryr de seg om at de hindrer trafikken?

Slike billister finnes over alt.

Jeg personlig syntes at man bare må prøve å overse dem. Å hevne seg på personen i ettertid gjør ikke deg til en bedre person uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det ville blitt bedre i trafikken om at alle billistene enten ble som a og b-gjengen?

Er man i krig, så er man i krig.

En god sjåfør er en sjåfør som og klarer å beholde roen på veiene uansett hva andre syke billister holder på med. Lett er det egentlig ikke bestandig. Men som vi alle vet: alle kan ta feil en eller annen gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvd å ringe politiet angående en sånn idiot jeg å bare at han blokkerte begge feltene. Endte med at politiet sa: Vi har ikke ressurser og dere får vel ordne opp selv.

 

Ordne opp selv sa jeg og la på.

 

Tror aldri jeg kommer til å ringe purken mer de gjør ingenting er bedre å ta saken i egne hender. Med å snakke med idiotene XD.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Prøvd å ringe politiet angående en sånn idiot jeg å bare at han blokkerte begge feltene. Endte med at politiet sa: Vi har ikke ressurser og dere får vel ordne opp selv.

 

Ordne opp selv sa jeg og la på.

 

Tror aldri jeg kommer til å ringe purken mer de gjør ingenting er bedre å ta saken i egne hender. Med å snakke med idiotene XD.

 

Du må alltid ringe, det som er greit i denne situasjonen er at politiet har overlatt ansvaret til deg. Så dersom bileigaren går til motanmeldelse så kan du berre vise til telefonsamtalen og fortelle at du tok ei skjønnsmessig vurdering for å ordne opp sjølv etter anmodning frå politiet.

Lenke til kommentar

Om noen kjører som idioter nær meg, så tuter jeg som en idiot. Ingenting er som å lette på trykket med et par gode støt på rattet. Kjørte en gang en fransk idiotbil som hadde hornet på en hendel (tror det var en myk knapp på lysbryteren). Nå stod hornet også i stil til den svært feminine knappen, og lyden hørtes ut som alt annet en road-rage-lyden jeg trenger for å blåse ut i trafikken.

Lenke til kommentar

Prøvd å ringe politiet angående en sånn idiot jeg å bare at han blokkerte begge feltene. Endte med at politiet sa: Vi har ikke ressurser og dere får vel ordne opp selv.

 

Ordne opp selv sa jeg og la på.

 

Tror aldri jeg kommer til å ringe purken mer de gjør ingenting er bedre å ta saken i egne hender. Med å snakke med idiotene XD.

Neste gang må du si at billisten kjører i fylla, og at han har et gevær stikkende ut et av vinduene.

Da vil du se mange politibiler der om en liten stund :p

 

Håper de fleste forstår at det var ironi.

Men det er forsatt lurt å ringe politiet også senere om man ser en farlig billist. Iblant har politiet en ledig patrulje i nærheten, og iblant ikke.

Lenke til kommentar

Noter registreringsnummeret og deretter kontakter du politiet med beskrivelse av bilen og regnr. Med mindre oppførselen er særdeles farlig så skjer det lite, men de får det notert i loggen og ringer det nok personer inn vil de gjøre noe med det.

 

Men når ingen gidder å ringe så er problemet at politiet ikke får vite noe om det, eller kun tips fra en bilist. Hadde alle vært flinke så ville de fått flere tips og tatt aksjon oftere.

 

Typisk "det skjer jo aldri noe om eg ringer så eg gidder ikke å ringe". Resultat? Ingen ringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke så mye annet du kan gjøre enn å ignorere situasjonen, i og med at du ikke har noe bevis fra da stiuasjonen oppsto, tviler jeg sterkt på at politiet får gjort noe med saken. Kan nok anbefalle deg, som flere andre her, å skaffe seg et bilkamera. Da har du det i backup som du kan bruke dersom du havner i flere slike sitausjoner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...