MaryMary Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg kjøpte en CASIO fx-991ES gjennom skolen da jeg begynte i 1. Vgs, den er forsåvidt grei den, men den er jo ikke grafisk. Jeg startet med 1T og byttet til 1P i fjor, nå har jeg 1S og neste år skal jeg ha 2S. Vi bruker dataprogrammet geogebra på skolen, men jeg vil ha en grafisk kalkulator uansett. Læreren min (har en annen lærer i S1 enn hun i 1T som solgte oss fx-991ES) anbefalte meg å kjøpe CASIO fx-cg 20. Jeg har null peiling, så hva sier dere? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg bruker Casio fx-9860 GII og er veldig fornøyd med den. Ikke den billigste men har hatt den lenge nå, og har fått bruke den på alle eksamener på VGS, men ikke på høyskolen. Lenke til kommentar
MaryMary Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Der sier du noe, viktig at kalkulatoren er godkjent for eksamen. Hvorfor fikk du ikke bruke den på høyskolen? Hvis eksamen var uten hjelpemidler er det jo greit, men er det enkelte kalkulatorer man ikke kan bruke på eksamen? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 På høyskolen gjelder andre retningslinjer for hvor mye en kalkulator skal kunne gjøre. Der måtte vi nedgradere til noe simplere. Lenke til kommentar
MaryMary Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Åja, men da kunne jeg sikkert brukt Casio fc-991ES til det. Lenke til kommentar
fiskercool Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Enig med Aleks855, veldig bra kalkulator. Jeg går på universitet og kan bruke den kalkulatoren på alle eksamener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå