Soles Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Vurdere ny investering av hardisk siden den jeg har nå begynner å synge på siste vers + den er 7 år gammel Maxtor DiamondMax Spiller BF3 og tilsammen må jeg vente 8 min map load times + mye stutterings i spillet Tenkte jeg skulle gå for denne HyperX SSD 120GB og dette HK bruker jeg akuratt for øyeblikket Asus M3N78-EM støtter SSD mitt hovedkort ? Vil tro at USB funker fint hvis jeg ikke har port på HK ? Så derfor ønsker jeg svar rundt dette Takker på forhånd Endret 3. mai 2012 av Soles Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 SSD vil ikke hjelpe deg med spill. ett godt tips: kjøp deg en ny rigg Lenke til kommentar
Soles Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Hvorfor i allverden skal jeg kjøpe ny rigg, når jeg kjører BF3 på medium og har rundt 170 fps. Specs (Vannkjøling) Asus M3N78-EM AMD Phenom 9850, OC 3,2 GHz Corsair TWIN2X, 8GB Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB Edit: Skulle lagt til specs i første post, så hadde du skjønt litt av spørsmålet. Endret 3. mai 2012 av Soles Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) SSD gir deg kortere lastetid i spill og du slipper slik stuttering som kan oppstå i BF3 som kommer av harddisken, med SSD så har du ikke dette "problemet". Har også sett på noen forum at du får et par FPS bedre i BF3. EDIT: Jeg tror ikke det vil fungere etter å ha lest denne. Beste vil nok være å kjøpe et nytt hovedkort med samme socket som prosessoren din. Endret 3. mai 2012 av Lami 1 Lenke til kommentar
Soles Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) SSD gir deg kortere lastetid i spill og du slipper slik stuttering som kan oppstå i BF3 som kommer av harddisken, med SSD så har du ikke dette "problemet". Har også sett på noen forum at du får et par FPS bedre i BF3. EDIT: Jeg tror ikke det vil fungere etter å ha lest denne. Beste vil nok være å kjøpe et nytt hovedkort med samme socket som prosessoren din. Sant det begynner å bli lei stuttering :/ Vil tro det går sikkert bra å bruke SSD til USB port. Tenkte jeg skulle førsteprioritere BF3, etterhvert boot og spill evt ny pc rigg senere annledning. Selvsagt vil jeg ikke få optimal ytelse med USB, men det er sikker ti ganger bedre enn min 7 år gammel HD som synger på siste verset. Vil tro dem har slutta og produsere HK / AM2+ for lenge siden. Det går vell bra å prøve USB og se om man merker forskjell Edit: Fant ut dette som er på baksiden braketen 1 xExternal SATA 3 Gb/s ports 5 x SATA 3Gb/s ports (Use SATA1-3 for IDE mode.) Endret 3. mai 2012 av Soles Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Med USB.. njee.. For å være ærlig så vil du ikke merke stor forskjell fra den forrige snurredisken din da hvis du skal kjøre denne SSD'en gjennom USB. Det blir bare bortkastet SSD Endret 3. mai 2012 av Lami Lenke til kommentar
Soles Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Har helt rett i det Da blir det heller en ekstern HD som yter bedre en den jeg har nå. Hva skal jeg gå for da ? Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Hvorfor kjøpe ekstern HD? Da må du jo bruke USB allikevell. Sats heller på intern HDD via SATA. Slik jeg forstår infosiden på Komplett har du mange SATA 300-kontakter, og det funker helt ok med SSD og disse kontaktene. SATA-600 er selvsagt raskere, men jeg tror nok en SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Endret 3. mai 2012 av purity 1 Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 170 FPS på medium på et oppsettet der? Hah... Hva slags oppløsning er det du spiller på? Personlig hadde jeg ikke kjøpt en SSD med SATA3 (6 gbps) når hovedkortet ditt bare har SATA2 (3gbps) med mindre du skal oppgradere innen nærmeste fremtid, eller en billigere SSD Lenke til kommentar
Soles Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Hvorfor kjøpe ekstern HD? Da må du jo bruke USB allikevell. Sats heller på intern HDD via SATA. Slik jeg forstår infosiden på Komplett har du mange SATA 300-kontakter, og det funker helt ok med SSD og disse kontaktene. SATA-600 er selvsagt raskere, men jeg tror nok en SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Jepp Selvsagt vil jeg få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom jeg har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). Og det vil da være bedre enn den jeg har nå. Svar fra Komplett: Alle hovedkort med sata-kontakter støtter SSD. Du vil få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom du har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). 170 FPS på medium på et oppsettet der? Hah... Hva slags oppløsning er det du spiller på? Personlig hadde jeg ikke kjøpt en SSD med SATA3 (6 gbps) når hovedkortet ditt bare har SATA2 (3gbps) med mindre du skal oppgradere innen nærmeste fremtid, eller en billigere SSD Spiller BF3 (Medium Stock) 1920 x 1080 = 60hz + vsync Jeg er ikke opptatt av grafikken i BF3, men det man gjør og alt av teamwork i BF3. Som purity skrev en linje over at jeg har mange SATA 300-kontakter, og at det funker helt ok med SSD og disse kontaktene + at SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Grunnen for at jeg må ha ny lagringsenhet er pga den jeg har nå lager lyder og jobber tregt når jeg ska loade next map BF3. Kan ta fra 5min til 10min på det verste, og stuttering i spillet er det samme som å sprinte i gjørmete myr. Slittsomt i lengden kan jeg skrive under på Så tror nok SSD vil jeg hjelpe godt på dette område, kjøper ikke SSD som bare støtter SATA2 ville vært dumt. Til senere framtid blir det nok oppgradering av pcen, og da er det jo ekstra godt at man har en god SSD som støtter SATA-600 Endret 4. mai 2012 av Soles Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hvorfor kjøpe ekstern HD? Da må du jo bruke USB allikevell. Sats heller på intern HDD via SATA. Slik jeg forstår infosiden på Komplett har du mange SATA 300-kontakter, og det funker helt ok med SSD og disse kontaktene. SATA-600 er selvsagt raskere, men jeg tror nok en SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Jepp Selvsagt vil jeg få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom jeg har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). Og det vil da være bedre enn den jeg har nå. Svar fra Komplett: Alle hovedkort med sata-kontakter støtter SSD. Du vil få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom du har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). 170 FPS på medium på et oppsettet der? Hah... Hva slags oppløsning er det du spiller på? Personlig hadde jeg ikke kjøpt en SSD med SATA3 (6 gbps) når hovedkortet ditt bare har SATA2 (3gbps) med mindre du skal oppgradere innen nærmeste fremtid, eller en billigere SSD Spiller BF3 (Medium Stock) Oppløsning: 1920 x 1080 = 60hz + vsync Jeg er ikke opptatt av grafikken i BF3, men det man gjør og alt av teamwork i BF3. Som purity skrev en linje over at jeg har mange SATA 300-kontakter, og at det funker helt ok med SSD og disse kontaktene + at SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Grunnen for at jeg må ha ny lagringsenhet er pga den jeg har nå lager lyder og jobber tregt når jeg ska loade next map BF3. Kan ta fra 5min til 10min på det verste, og stuttering i spillet er det samme som å sprinte i gjørmete myr. Slittsomt i lengden kan jeg skrive under på Så tror nok SSD vil jeg hjelpe godt på dette område, kjøper ikke SSD som bare støtter SATA2 ville vært dumt. Til senere framtid blir det nok oppgradering av pcen, og da er det jo ekstra godt at man har en god SSD som støtter SATA-600 Vsync "matcher" refreshraten på skjermen din, hvordan du får 170 FPS på en skjerm med refreshrate på 60 skjønner jeg ikke Om du har planer om å oppgradere hele PCen (eller hk+cpu) i nærmeste fremtid, kjøper du en god SSD-disk som for eksempel Crucial M4, Samsung 830, Kingston HyperX, Plextor M3P Lenke til kommentar
Soles Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Hvorfor kjøpe ekstern HD? Da må du jo bruke USB allikevell. Sats heller på intern HDD via SATA. Slik jeg forstår infosiden på Komplett har du mange SATA 300-kontakter, og det funker helt ok med SSD og disse kontaktene. SATA-600 er selvsagt raskere, men jeg tror nok en SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Jepp Selvsagt vil jeg få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom jeg har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). Og det vil da være bedre enn den jeg har nå. Svar fra Komplett: Alle hovedkort med sata-kontakter støtter SSD. Du vil få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom du har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). 170 FPS på medium på et oppsettet der? Hah... Hva slags oppløsning er det du spiller på? Personlig hadde jeg ikke kjøpt en SSD med SATA3 (6 gbps) når hovedkortet ditt bare har SATA2 (3gbps) med mindre du skal oppgradere innen nærmeste fremtid, eller en billigere SSD Spiller BF3 (Medium Stock) Oppløsning: 1920 x 1080 = 60hz + vsync Jeg er ikke opptatt av grafikken i BF3, men det man gjør og alt av teamwork i BF3. Som purity skrev en linje over at jeg har mange SATA 300-kontakter, og at det funker helt ok med SSD og disse kontaktene + at SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Grunnen for at jeg må ha ny lagringsenhet er pga den jeg har nå lager lyder og jobber tregt når jeg ska loade next map BF3. Kan ta fra 5min til 10min på det verste, og stuttering i spillet er det samme som å sprinte i gjørmete myr. Slittsomt i lengden kan jeg skrive under på Så tror nok SSD vil jeg hjelpe godt på dette område, kjøper ikke SSD som bare støtter SATA2 ville vært dumt. Til senere framtid blir det nok oppgradering av pcen, og da er det jo ekstra godt at man har en god SSD som støtter SATA-600 Vsync "matcher" refreshraten på skjermen din, hvordan du får 170 FPS på en skjerm med refreshrate på 60 skjønner jeg ikke Om du har planer om å oppgradere hele PCen (eller hk+cpu) i nærmeste fremtid, kjøper du en god SSD-disk som for eksempel Crucial M4, Samsung 830, Kingston HyperX, Plextor M3P Ops der tok æ feil, kjører faktisk alt på (Low stock) 1680 x 1050 fra 150 til 170 fps "render.drawfps 1" som jeg bruker i console. Glemte av jeg endret det forleden dag Vannkjølt for både cpu & gpu. Gikk for Kingston SSD 120gb for spill, win7 boot bruker jeg snurredisken inntil den tar kvell. Endret 4. mai 2012 av Soles Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hvorfor kjøpe ekstern HD? Da må du jo bruke USB allikevell. Sats heller på intern HDD via SATA. Slik jeg forstår infosiden på Komplett har du mange SATA 300-kontakter, og det funker helt ok med SSD og disse kontaktene. SATA-600 er selvsagt raskere, men jeg tror nok en SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Jepp Selvsagt vil jeg få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom jeg har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). Og det vil da være bedre enn den jeg har nå. Svar fra Komplett: Alle hovedkort med sata-kontakter støtter SSD. Du vil få bedre utbytte av lesehastigheten på disken dersom du har nyere hovedkort med sata 600-kontakt (høyere overføringshastighet). 170 FPS på medium på et oppsettet der? Hah... Hva slags oppløsning er det du spiller på? Personlig hadde jeg ikke kjøpt en SSD med SATA3 (6 gbps) når hovedkortet ditt bare har SATA2 (3gbps) med mindre du skal oppgradere innen nærmeste fremtid, eller en billigere SSD Spiller BF3 (Medium Stock) Oppløsning: 1920 x 1080 = 60hz + vsync Jeg er ikke opptatt av grafikken i BF3, men det man gjør og alt av teamwork i BF3. Som purity skrev en linje over at jeg har mange SATA 300-kontakter, og at det funker helt ok med SSD og disse kontaktene + at SSD via SATA 300 vil være raskere enn en vanlig HDD. Grunnen for at jeg må ha ny lagringsenhet er pga den jeg har nå lager lyder og jobber tregt når jeg ska loade next map BF3. Kan ta fra 5min til 10min på det verste, og stuttering i spillet er det samme som å sprinte i gjørmete myr. Slittsomt i lengden kan jeg skrive under på Så tror nok SSD vil jeg hjelpe godt på dette område, kjøper ikke SSD som bare støtter SATA2 ville vært dumt. Til senere framtid blir det nok oppgradering av pcen, og da er det jo ekstra godt at man har en god SSD som støtter SATA-600 Vsync "matcher" refreshraten på skjermen din, hvordan du får 170 FPS på en skjerm med refreshrate på 60 skjønner jeg ikke Om du har planer om å oppgradere hele PCen (eller hk+cpu) i nærmeste fremtid, kjøper du en god SSD-disk som for eksempel Crucial M4, Samsung 830, Kingston HyperX, Plextor M3P Ops der tok æ feil, kjører faktisk alt på (Low stock) 1680 x 1050 fra 150 til 170 fps "render.drawfps 1" som jeg bruker i console. Glemte av jeg endret det forleden dag Vannkjølt for både cpu & gpu. Gikk for Kingston SSD 120gb for spill, win7 boot bruker jeg snurredisken inntil den tar kvell. Hehe. Har den SSDen selv, kjøpte den for, tja, halvt år siden til samme pris. Aldri hatt noe særlige problemer med den, veldig fornøyd 1 Lenke til kommentar
Soles Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Hehe. Har den SSDen selv, kjøpte den for, tja, halvt år siden til samme pris. Aldri hatt noe særlige problemer med den, veldig fornøyd Høres bra ut det Prisen som teller når det gjelder kvalitet på produkt Kan få problemer angående dette som Lami fant. Hvis jeg bruker den som boot SATA2. Men så lenge jeg bruker SSD som gaming enhet første omgang, skal det gå egentlig greit. Selvsagt vil jeg bare få 3 Gb/s og ikke 6 Gb/s, men det er da mye bedre enn 150 MBps som min Maxtor DiamondMax yter Edit: Foresten ser bra ut det NES PC Prosjektet. Lykke til Endret 4. mai 2012 av Soles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå