petterpann Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hei. Jeg har per i dag et samlet forbrukslån i én bank på litt over 100.000 som jeg gjerne vil nedbetale fortest mulig. Jeg ønsker i den forbindelse best rente, ettersom den effektive renta er på rundt 21%. Jeg lurer i den forbindelse på om det er noe å tjene på å flytte lånet over til en vanlig bank? Med tanke på rentene. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Det kommer an på hva du har å stille med som sikkerhet. Regner med at du ikke har bolig du kan belåne, og da er omtrent eneste mulighet å få noen dumsnille foreldre til å kausjonere for lånet ditt. Forbrukslån er noe man for enhver pris bør unngå. Men det vet du sikkert hvis du har sett Luksusfellen. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Det er kanskje en dum og unødvendig gjeld, men det er ikke alle som trenger å la det gå ut av kontroll av den grunn. Jeg har flere kredittkort som jeg aldri benytter uten problemer, men man vil selvfølgelig ha best mulig rente. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Ja, det vil lønne seg. Det beste er hvis du klarer å vise banken hvordan du planlegger å betale ned dette lånet, helst så fort som mulig. Sett opp et lite budsjett for dine inntekter og utgifter, og hvor mye du kan betale ned på lånet per måned. Forsøk så å få til en avtale med banken, da sannsynligheten er større enn over telefon. Hvis ikke er kausjonist en utvei, men da bør du være blodseriøs med tanke å betale ned dette, hvis ikke setter du kausjonisten i en utrolig dum situasjon, og risikerer å ødelegge forholdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå