Pensarando Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hei! Jeg studerer dataingeniør på Universitetet i Stavanger og håper at jeg i fremtiden får meg jobb innen utvikling. Vi lærer Java nå. Jeg har allerede stor erfaring med programmering og scripting, så jeg tar det veldig lett. Det jeg lurer på, er om jeg hadde hatt en fordel i arbeidsmarkedet om jeg hadde tatt Oracle Java Certification på siden av studiene? Det dreier seg om to eksamener. En grunnleggende som koster nærmere 2000 kr og en mer avansert som koster noen hundrelapper. Jeg tror jeg hadde klart de uten så veldig store anstrengelser. (men har ikke sett på den praktiske biten, om jeg må reise til Oslo for å gjennomføre og lignende) Bør jeg tenke alvorlig på å gjennomføre dette? Er det vanlig å gjøre? Eller er det lite vits når jeg snart får en ingeniørgrad likevel? Hva ser arbeidsgivere mest på? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg ville vurdert det hvis du allerede har veldig gode karakterer. Jeg vil tro at det ser ganske positivt ut, men du vil også kanskje være overkvalifisert for noen jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå