13375k1133z Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Har seg slik at jeg driver en nettside på hobby (og læring) basis , siden jeg har .no domene har jeg også foretak. Jeg ønsker å undersøke hvordan ulike metoder for promotering påvirker antall besøkende på nettsiden. I forbindelse med dette lurer jeg på om man må betale moms for ting som har med promotering å gjøre? Hvis nei: er det noe spesielt jeg må gjøre/være obs på? Av promotering tenker jeg å printe logo på t-skjorte, klistremerker, krus, visittkort og lignende. Takker på forhånd for hjelp! Lenke til kommentar
richoel Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Alt av næringsinntekt må man betale moms på. Det er forøvrig en grense på 50.000 som ikke er momspliktig. Lenke til kommentar
eamadeus Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Har seg slik at jeg driver en nettside på hobby (og læring) basis , siden jeg har .no domene har jeg også foretak. Jeg ønsker å undersøke hvordan ulike metoder for promotering påvirker antall besøkende på nettsiden. I forbindelse med dette lurer jeg på om man må betale moms for ting som har med promotering å gjøre? Hvis nei: er det noe spesielt jeg må gjøre/være obs på? Av promotering tenker jeg å printe logo på t-skjorte, klistremerker, krus, visittkort og lignende. Takker på forhånd for hjelp! Når du kjøper noe må du alltid betale hele beløpet selger krever(inklusive mva). Har du solgt varer/tjenester for over 50 000 vil du imidlertid kunne få tilbake denne momsen i det du leverer momsoppgaven. Det er mulig du kan slippe moms ved å bestille fra et firma utenfor landet eks Sverige. Her er noen nyttige artikler hentet fra siden min smbinfo.no: Er selskapet ditt momspliktig? Registrere deg i moms-/mvaregisteret? Flere spørsmål og evt tilbakemeldinger mottas med stor takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå