Everket Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg fikk en acer aspire e571 her om dagen, og den funker greit, utenom at vifta på skjermkortet har falt av - pcen startet dog. En kompis hadde endel gamle deler som jeg i kveld har puttet i, mer ram, skjermkort og ny strømforsyning og det funket greit. Men kabinettet var akkurat for liten til geforce 8800 kortet så da måtte jeg bytte kabinett. Etter jeg byttet kabinett får jeg ikke lenger skjermbilde når jeg starter pcen. Vifta sviver på både cpu og skjermkortet og alt ser ut til å være i orden. Har prøvd 3 andre forskjellige skjermkort, inkludert det gamle som pcen starter opp med før jeg byttet kabinett. Så da er det store spørsmålet, vil ikke pcen starte viss jeg ikke har koblet til alle disse små ledningene med hdd led, power switch osv? - for det har jeg ikke. Det finnes ingen manual tilgjengelig som jeg kan finne, og det er få hint på selve hovedkortet om hvor disse ledningene skal puttes i. Jeg har prøvd meg litt random frem uten hell. Eller kan noe rett og slett gått galt under kabinett byttet? Endret 2. mai 2012 av Everket Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 PCen starter så lenge du får slutte kretsen mellom den grønne ledningen på 20/24 pin kontakta og den svarte ved siden av den, eller at du bare har plugga i power switch. ingen av de andre er viktige for at PCen skal virke Lenke til kommentar
Everket Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Det var det jeg trodde, da har nok noe gått galt under bytte av kabinett. Det var da som pokker. Takk for svar. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Prøvd å demonter alt og sett sammen igjen. Det er en long shot, men er verdt et forsøk. Endret 3. mai 2012 av ^fmj Lenke til kommentar
Everket Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Skal prøve litt til nå om litt, skal prøve å demontere og sett samme igjen. Takk for tipset. Får ingen lyd viss jeg prøver å starte pcen uten ram brikker, så da er vel slaget tapt. Endret 3. mai 2012 av Everket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå