Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er de små ledningene som hdd led viktige?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en acer aspire e571 her om dagen, og den funker greit, utenom at vifta på skjermkortet har falt av - pcen startet dog.

En kompis hadde endel gamle deler som jeg i kveld har puttet i, mer ram, skjermkort og ny strømforsyning og det funket greit.

Men kabinettet var akkurat for liten til geforce 8800 kortet så da måtte jeg bytte kabinett. Etter jeg byttet kabinett får jeg ikke lenger skjermbilde når jeg starter pcen. Vifta sviver på både cpu og skjermkortet og alt ser ut til å være i orden. Har prøvd 3 andre forskjellige skjermkort, inkludert det gamle som pcen starter opp med før jeg byttet kabinett.

Så da er det store spørsmålet, vil ikke pcen starte viss jeg ikke har koblet til alle disse små ledningene med hdd led, power switch osv? - for det har jeg ikke. Det finnes ingen manual tilgjengelig som jeg kan finne, og det er få hint på selve hovedkortet om hvor disse ledningene skal puttes i. Jeg har prøvd meg litt random frem uten hell.

Eller kan noe rett og slett gått galt under kabinett byttet?

Endret av Everket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve litt til nå om litt, skal prøve å demontere og sett samme igjen. Takk for tipset.

Får ingen lyd viss jeg prøver å starte pcen uten ram brikker, så da er vel slaget tapt.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...