Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Andre medisiner enn Remeron?

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Jeg går på 30mg Remeron for Angst og panikk lidelse, jeg var oppe i 60 men har kuttet ut en pille uten de største konsikvenser, men jeg har prøvd å gå under en pille og da går det dårlig, Problemet er at de gjør meg ektremt trøtt, Jeg sover nå 12-16 timer i døgnet. Det er helt umulig å komme meg opp innen 12 timer etter jeg har tatt pillen, Dette har jo konsekvenser, umulig å gå på skole, ha en fast jobb, pluss at store deler av livet mitt går bort til å sove.

De gangene jeg ikke har tatt pillen,(glemt den eller gått tom) Sover jeg bare 4-6 timer i døgnet, så da kan dere tenkere dere hvor stor effekten av pillen er.

Det Jeg lurer på er om det er andre piller som ikke har den enorme søvn effekten, men fungerer på samme måte mot angsten.

Jeg går også på 40mg cipramil og 50mg Truxal. Så de medisnene trengs ikke å nevnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Mange opplever å bli trøtte av Remeron. Du kan også bli trøtt av Truxal. Det finnes andre medikamenter enn Remeron. Zoloft, Efexor, Welbutrin, Cipralex, Tolvon osv., men det beste er å ta det opp med fastlegen din. Kanskje ikke Remeron er det beste for deg...

Lenke til kommentar

Det finnes flere medikamenter som hjelper mot angst. Medisiner som virker akutt (Benzodiazepiner) vil vel ikke legen skrive ut. Disse er også større fare for å bli avhengig av.

Seroquel (Antipsykotika) Virkestoff: Quetiapin I mindre doser virker mot angst og mange får det skrevet ut for angst og søvnproblemer.

Prozac/Fontex Virkestoff: Fluoxetin. er en antidepressiva som også brukes mot angst, færre personer opplever trøtthet som bivirkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...