Gå til innhold

[Løst] Har 350D lurer på å oppgradere

Anbefalte innlegg

Yåw!

I he altså et 350d som i kjøpte sånn ca når det var en nyhet å e egentli veldig færnøyd mæ d. i he kjøp på et slæk EF-S 55-250 f/4-5.6 IS II å d e d i primært bruka. Men no som ta kamerahus bynne å bli gammalt så lure i på om i kanskje skulle ha vurdert å oppgradere t 550d eller 600d med et slik 18-55 2 objektiv da 1'n som i he e slarkete å oppbrukt.

Det i ønska at dokker fortell me e koffer i skabruke pænga på et nytt hus å ikkjæ bære ta å kjøpe me nye objektiv? :-)

Noen som har noen gode grunner?

(Pr dags dato så e i ikkje interisert i å filme og i trur heller ikkje i kjemte å bli d.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid noen som ikke forstår norsk når det ikke uttrykkes med bok-språk.

Internett er globalt, og det er lurt å uttrykke seg klart og tydelig om man ønsker tibakemelding. Om du bare vil at sambygdinger skal svare, kan du like gjerne spørre dem neste gang du møter dem på samvirkelaget.

Jeg har tatt meg friheten til å "oversette".

Tjorven #138:

"Hei

Jeg har et (Canon) 350 D som jeg kjøpte da det kom, og har egentlig vært veldig fornøyd med det. Jeg kjøpte også et EF-S 55-250 f/4-5.6 IS II, og det er det jeg bruker mest. Men nå som kamerahuset begynner å bli gammelt, så lurer jeg på om jeg skal oppgradere det til 550D eller 600D med kit-optikk, siden den 18-55/ 3.5-5.6 I som jeg har er utslitt.

Jeg ønsker at dere skal fortelle meg hvorfor jeg skal bruke penger på et nytt hus, eller om jeg bør kjøpe optikk. Er det noen som har noen gode argumenter?

(Jeg er ikke interessert i å filme, og tror heller ikke jeg blir det.)"

Siden du er fornøyd med 350D, ser jeg ingen grunn til å oppdatere huset.

Men du kan gjerne oppgradere den utslitte normalzoomen din.

Tamron 17-50/ 2.8 er et godt valg. Den finnes med og uten bildestabilisering (VC), og er ofte på bruktmarkedet (ca. 1900,-/ 2500,-).

EF-S 18-55 /3.5-5.6 II IS er ok, og er også lett å finne brukt (ca. 500,-).

Sjekk markedsplassen på foto.no og finn.no (bruktprisguide).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er enig med world wide weird at det er lurt å kjøpe en bedre normal-zoom først. Tamron 17-50mm er også mitt forslag.

Har også hatt en 350D i mange år. Det jeg ser er at det har skjedd en del siden det kameraet ble lansert, så hvis TS oppgraderer til f.eks. 600D, så vil h*n fort merke at det har skjedd ting.

Men jeg vil allikevel forslå at TS venter med å oppgradere huset til neste generasjon er på markedet.

Lenke til kommentar

Tror Tjorven mener at han ikke skal filme. Nyere kameraer er bedre egenskaper i dårlig lys.

Husk også at dersom du har orginalbatteriet forsatt i ditt 350D, så er det sikkert dårlig. Så med et nytt hus får du også nytt batteri. Jeg har batteri nummer 3 i mitt 30D hus.

Lenke til kommentar

Tror Tjorven mener at han ikke skal filme. Nyere kameraer er bedre egenskaper i dårlig lys.

Kan ikke se noe sted som sier noen for eller i mot video. Men det var ikke det jeg tenkte på heller, når jeg nevner at det har skjedd ting. Sammenligner vi 350D og 600D, så er det mye som er forskjellig:

• Endret grep. Noen sier til det bedre, for meg var det til det verre.
  • Klar bedre skjerm. Skjermen til 350D er rimelig liten og kjedelig. 350D har dog en klassisk LCD i tillegg - den er nice.
  • Bedre ytelse på høy ISO.
  • Bedre AF.
  • Høyere oppløsning; går fra 8MPx til 18MPx.
  • Liveview
  • Utvippbar skjerm

De to siste, er for meg to punkter som jeg synes er viktig, og som jeg bruker mye.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner rett og slett ikke hva du mener i første avsnitt der...

Prøv å¨legg litt mer flid i innlegget ditt og ton ned på dialektbruken, så vil du nok få flere gode svar.

Ha! :-P Innlegget er skrevet på Molde/ Skåla dialekt, det burde du jo skjønne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...