Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med drivere til skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei,

har nettopp fått en gtx 680 gainward phantom edition.

 

Desverre klarer jeg ikke til å få driverene til å fungere. Driveren jeg fikk med på CD fungerer ikke, det gjør heller ikke noen av oppdateringene på nvidia. Når jeg forsøker å accesse Nvidia control panel får jeg følgende feilmelding: "You are not currently using a display attached to an nvidia gpu". I device manager er det en feilmelding på kortet, den sier: "Windows cannot initialize the device driver for this hardware."

 

Dette betyr at driverne ikke fungerer. Jeg har et sabertooth x58 hovedkort.

Jeg har prøvd å laste ned alle de nye driverne til Nvidia, i tillegg til å gjøre clean installs, uninstallere alt fra Nvidia, og å update bios. Ingenting virker. Det som er litt rart er at jeg hadde det samme problemet på det tidligere kortet jeg hadde, et gtx 460 goes like hell edition. Etter jeg hadde hatt kortet et år, fikk jeg den samme feilmeldingen når jeg lastet ned den nye driveren i mars. Jeg klarte å gjøre en midlertidig "fix", som var å installere de gamle driverene på nytt, men det var ikke meningen at skulle fungere lenge. Derfor er det veldig kjipt at jeg fikk dette problemet igjen nå som jeg har kjøpt et veldig bra nytt skjermkort.

 

Jeg har forsøkt sammen med en venn, som er en pc "ekspert", å finne løsninger på dette problemet. Men ingenting på google gir meg noe som er verdt noe. Det virker som alle de som har hatt det samme problemet ikke har funnet noen løsninger på det. Folka som svarer kommer bare med generiske løsninger.

 

Jeg hadde satt stor pris på hjelp med dette problemet. Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å formatere pc'n?

 

Ikke enda, men dersom ingen kommer opp med noen andre forslag gjør jeg det i morgen tidlig :) Vil helst ikke gjøre det ettersom jeg syntes det er litt stress

Lenke til kommentar

Finn skjermkortet i "Datamaskinbehandling" (Høyreklikk på min datamaskin, behandle) og se om det er listet noen merknad på kortet. Du vil som regel få en feilmeldingskode fra windows ved denne feilen.

Lenke til kommentar

Fra Windows:

Anbefalt løsning

 

Driveren returnerte feil fra DriverEntry-rutinen. Avinstaller driveren, og klikk deretter Søk etter maskinvareendringer for å oppgradere eller installere driveren på nytt.

 

Det er generelt 4 ting som lager dette problemet. Skal også nevnes at dette er en generell feilmelding.

 

1: Noe skjedde sist du innstallerte driver. Avinnstaller driver (driver cleaner anbefalt) og innstaller på nytt.

 

2: Maskinvare har dårlig tilkobling

 

3: Er en del som hevder at sletting av visse registerfiler skal gjøre biffen.

 

4: Gjeldende hardware har tatt kvelden.

 

En fra Nvidia forumet som hadde samme problem som deg.

 

Got it fixed !!

I had to reboot to Safe Mode like 10 times an manually uninstall each driver and it's source from windows from the device manager, making sure there is absolutely no driver windows can recover for the video card.. only then I used Driver Sweeper to remove everything and on the next proper restart and driver installation everything worked fine..

 

NB!! Tukling med registerfiler burde være siste utvei før en eventuell formatering.

 

En fra techarena som har fikset det ved register endring (Ikke skjermkort som han skulle fikse på, men er flere med forskjellig utstyr som har fått bra resultat av denne).

 

Run REGEDIT, open up the following folders:

HKEY_LOCAL_MACHINE

SYSTEM

CurrentControlSet

Control

Class

{4D36E965-E325 -11CE-BFC1-08002BE10318}

After clicking on {4D36E965-E325 -11CE-BFC1-08002BE10318} you should see two

settings on the right-hand side:

"Upperfilters"

"Lowerfilters"

Click on each of them, press DELETE and click YES.

Rescan h/w in Device Manager.

The theory is that something you installed lately created this problem. In

my case I don't remember what, maybe RealPlayer, or GEnie Backup Manager

Pro. I still have to find the culprit.

 

The only thing to add is to delete the hardware from Device Manager before

scanning for changes and reboot after that.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...