Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Nå nermer det seg konfirmasjonstidene igjen, og jeg skal i konfirmasjon om ca 2 uker (midten - slutten av mai)

Jeg har da blitt bett om jeg vil synge i hennes konfirmasjon, men problemet er at jeg kjenner henne ikke godt nok til å vite hvilke sanger hun liker.

Sååe, hvis noen har ideer til fine sanger som passer til gitar eller piano, så bare rop ut, (eller helst skriv det ned her! :p )

Takk for alle svar!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å skrive en sang til henne? det blir spesielt, og hyggelig? :p men vis ikke så hva med :

taylor swift - crazier

boyce avenue- wonderwall

james blunt- you are beautiful

Adele- someone like you

(?) de er i allefall fine :) LYKKE TIL!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at du er 16 år, så hun er venninna di? Høres litt merkelig ut for meg at du blir invitert i konfirmasjonen til en du ikke kjenner så godt.. Eller så er hun kanskje kusina di. Uansett hva med å bare være med henne i en dag eller to? Og tilfeldigvis høre på musikk sammen? Eller så kan du bare spørre henne rett ut hvilken musikk du liker. Personlig ville jeg gått for en ironisk sang, om du orker å komponere en egen tekst og gjøre narr av alle de samme konfirmasjons sangene og talene som er så overdrevent pompøse og:"du er så perfekt, vår lille engel, ingen ting er feil med deg". Hvis du skjønner hva jeg mener, lagde ihvertfall en slik sang ifjor, alle jeg snakket med syntes at den var kjempeartig. Anonym poster: 61718289fb3d8b223ed292b7b8f3fe85

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun er dattera til en veldig god veninne til mamma! Hun er altså ikke familie : )

Jeg har møtt hun en del ganger, men jeg kjenner henne som sakt ikke godt nok til å vite hvilken sanger hun liker, eller til å skrive en egen sang! Det er også en "liten" avstand mellom oss som er grunnen til det dårlige kjennskap! men men :p

Takk for svar: Lena:))

(Jeg er forresten 17 år! glemt å oppdatere profilen!)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heihei! Skjønner "dilemmaet", men den enkleste er jo å bare ta en vanlig sang - altså en i en sjanger som de fleste liker, eller hvertfall ikke avskyr som f.eks. rap, hiphop, heavy metal ;) Så det lureste er å ta en sang som er "safe", slik forslagene ovenfor. Og heldigvis er det jo MANGE å velge i mellom.

Jeg har tønnevis med søskenbarn og familievenner som jeg har vært i konfirmasjon til de siste årene, og har lært at det skal ikke så mye til for at det blir en fin opptreden. I noen tilfeller har jo de utvalgte sunget sanger som står konfirmanten nær, men det er jo fordi den som opptrer også står han/henne nær. I ditt tilfelle er det jo ikke slik, så konfirmanten forventer nok ikke at du har tatt yndlingssangen hennes, og det blir litt kjedelig om du skulle spurt henne på forhånd. Så derfor vil det nok ha en positiv innvirkning at du velger en sang helt fritt som nettopp DU synes passer for henne. Det vil nok røre mer:)

Her er noen forslag til sanger jeg har hørt opp igjennom tidene som har vært minneverdige øyeblikk:

- Just The Way You Are - Bruno Mars

- Forever Young - Alphaville

- The Climb - Miley Cyrus

- Time of Your Life - Green day

- When the Stars Go Blue - The Corrs & Bono

- One - U2

- Always Love - Nada Surf

- Ambitions - Donkeyboy

- Don't Stop Believin - Journey

Et knippe med forslag, alle ble opptredd med akustisk gitar eller keyboard, og noen ble gjort om med deres egen vri;) Håper du finner ut av det, og uansett hvilken låt det blir; ikke har prestasjonsangst, det blir nok kjempebra! :)

Lenke til kommentar

Har fått med meg at Justin Beaver står høyt i kurs blant unge piker.

Jeg vet at JB er populær blandt unge jenter, sikkert til hun jeg skal i konfirmasjon til også... men jeg er langt ifra noen fan og orker virkelig ikke bruke tid til å lære meg sangene hannes! :thumbdown:

Men takk for forslag alikavel! :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal vi se...

Sugarland, Babygirl

Castle on a cloud fra Les Miserables

Ambitions, Donkeyboy

Slipping through my fingers, Abba

Defying Gravity fra Wicked

Sunrise, sunset, fra Fiddler on the roof

Alle disse er veldig fine synes jeg, og de kan relateres til det å vokse opp, som på en måte er det konfirmasjon handler om.

Lenke til kommentar

Skal vi se...

Sugarland, Babygirl

Castle on a cloud fra Les Miserables

Ambitions, Donkeyboy

Slipping through my fingers, Abba

Defying Gravity fra Wicked

Sunrise, sunset, fra Fiddler on the roof

Alle disse er veldig fine synes jeg, og de kan relateres til det å vokse opp, som på en måte er det konfirmasjon handler om.

Tusen takk! Slipping through my fingers passer jo faktisk ganske bra til! Må bare lære meg den på gitar.... eller piano :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg fikk med meg søstera mi (som egentlig ikke har sååå fin sangstemme ;P ) Men vi sang duett til slipping through my fingers fra mamma mia, med en liten vri. Også lærte jeg meg selv "Besvärgelse" av Oskar Danielsen (svensk) Nyyyyydelig sang og passer perfekt til konfirmasjoner. Jeg fikk ei veninne av meg til å hjelpe meg med akkorder til gitar ;)

Dette gikk veldig bra, og konfirmasjonsjenta ble kjempefornøyd, da jeg fant ut at hun digger ABBA (mamma mia) ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg fikk med meg søstera mi (som egentlig ikke har sååå fin sangstemme ;P ) Men vi sang duett til slipping through my fingers fra mamma mia, med en liten vri. Også lærte jeg meg selv "Besvärgelse" av Oskar Danielsen (svensk) Nyyyyydelig sang og passer perfekt til konfirmasjoner. Jeg fikk ei veninne av meg til å hjelpe meg med akkorder til gitar ;)

Dette gikk veldig bra, og konfirmasjonsjenta ble kjempefornøyd, da jeg fant ut at hun digger ABBA (mamma mia) ;)

Så bra:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...