Gå til innhold

Litt spørsmål om mellomlanding

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bestille tur til New York, og lurer litt på hvordan dette er med mellomlanding, f.eks hvis man bestiller igjennom travellink og sånt.

Det jeg ser at mye er satt opp slikt:

----------------------------------

06:10 lø Oslo (OSL), Norge

08:25 lø Frankfurt (FRA), Tyskland

10:20 lø Frankfurt (FRA), Tyskland

12:50 lø New York (JFK), NY, USA

----------------------------------

Da har man mindre enn to timer på seg til å komme seg inn i nytt fly. Det burde vel holde sålenge alt går i rute, men spørsmålet er hva som skjer hvis det ene blir forsinket?

Er det forskjell der på å fly med et selskap og to forskjellige? Hvis f.eks flyet til franfurt kommer to timer for seint, hva i all verden skjer da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du viser her en gjennomgående reise, to timer er ingen problem - det holder i massevis.

Om du ikke rekker flyet til New York, har reiseselskapet (Lufthansa) ansvaret for å finne en annen avgang til deg.

Bagasjen blir sendt gjennomgående, så du trenger ikke å plukke den opp i Frankfurt og sjekke inn på nytt.

God tur!

Lenke til kommentar

2 timer bør være rikelig, selv om Frankfurt er en stor flyplass. Har hatt rundt 30-40 minutter før og det har akkurat gått (kom da inn fra Brasil og skulle så til Norge). Så lenge begge reisene er bestilt gjennom samme operatør vil du få ny flight hvis den første er forsinka. Hvis du har bestilt begge to individuellt er du fucked hvis du blir forsinket, så da ville jeg satset på lengere ventetid.

Lenke til kommentar

Ja spørsmålet er om det er en gjennomgående reise når den bestilles igjennom travelink eller lignende, kan godt hende de bestiller to seperate, det er vel litt av problemet her også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...