Gjest medlem-82119 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Savner endel av de gamle spillene, dvs stilen. Før man måtte ha steam osv og kopibeskyttelser meg både her og der. spill som jeg spesielt husker er: Doom 1 og 2. sammen med heretic og hexen Transportation tycoon deluxe strategispill som de første age of empires, warcraft 2, command&conquer, red alert osv. Videoene i red alert var heftige. enkle plattformspill som the lost vikings, coolspot osv De kule eventyspillene med indiana jones, monky island, days of the tentacle, sam and max osv. noen som satt oppe til skoletid for å ta basen i wc2, bannet over en miss i vikings, eller lekte transportgud i tycoon? mange år av livet forsvant der, ja.. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg har et utrolig godt minne til Age of Empires og The Lost Vikings. Nostalgi, altså... Et annet spill jeg husker veldig godt er Might and Magic VII: For Blood and Honor. Elsket det spillet! Man kan heller ikke være foruten å nevne Heroes III. Må også nevne Bad Fur Day til Nintendo 64 (ja, jeg vet jeg er i PC-delen av forumet). Det morsommeste spillet jeg har prøvd multiplayer i løpet av min tid, egentlig. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Eller Ultima Underworld, fortsatt ingen spill som topper de to spillene i serien. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Det dere lister opp er jo ikke gamle spill.... Her et et av mine gamle favorittspill; http://www.youtube.com/watch?v=Ee_LwDb_B20 Endret 3. mai 2012 av Dr. Mobius Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Ah, Forbidden Forest! Det var tider. Ikke minst Forbidden Forest 2 og Beyond the Forbidden Forest. Har haugevis av gamle C64-klassikere som kan nevnes. 1 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Sensible Soccer og F-19 Stealth Fighter på Amiga. Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Husker første gangen jeg klarte å land på realistic i F-19 Stealth Fighter. Beste flyspillet ever. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Gode minner fra dette spillet!(Strider 1) http://www.youtube.com/watch?v=cuMnCvMIKQo 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Tenkte dette var en tråd for pc-spill. Men om vi skal gå riktig langt tilbake så var spill på ZX Spectrum som sugde meg inn i meg spillverden. Attic Attac mener jeg å huske at en av spillene som fenget het. Og når Amiga 500 kom i hus, var det ingen vei tilbake. Pirates!, Ports of Call, Lotus-trilogien, Hunter, Silkworm, James Pond, Zool, F-15 Strike Eagle II. Gudene vet hvor mye tid jeg brukt på disse spillene. Kanske spesilt F-15 skiller seg ut, da det var en av de spillene jeg hadde orginalt, og den manualen som fulgte med var jo bare fantastisk. Endret 4. mai 2012 av Gromle 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Det dere lister opp er jo ikke gamle spill.... Vel, jeg er vel det man kan kalle for en ungfole da. ^__^ Flere som husker dette? Det er det eldste spillet jeg husker navnet på, som jeg spilte veldig mye. Var vel 5 år da spillet ble lansert. Lenke til kommentar
Hundrelapp1 Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Alltid likt Battlefield serien. Kan vel kalle meg en battlefield veteran Husker battlefield 1942 og battlefield 2 og hvor mye jeg kunne sitte å spille det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Men om vi skal gå riktig langt tilbake så var spill på ZX Spectrum som sugde meg inn i meg spillverden.Attic Attac mener jeg å huske at en av spillene som fenget het. Attick Attack var en ekte klassiker, og selv i dag ser det overraskende bra ut med tanke på hvor gammelt det egentlig er. Har brukt alt for mye tid på dette spillet, uten å faktisk klare å fullføre det. Irriterende nok kan man fullføre det på fem, seks minutter om man vet hvor man skal. Om jeg bare visste det da... Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 http://youtu.be/Z2GITxJJ50U Best platformer ever made! 1 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 http://www.openttd.org/en/ Om du ønsker å spille Transport Tycoon Deluxe er denne versjonen helt gratis, og den fungerer kjempebra. Har brukt titalls timer på det denne våren! Om du regstrerer deg hos Good Old Games får du blant annet Tyrian 2000 og Beneath A Steel Sky helt gratis. Disse spillene fungerer også optimalt på nye datamaskiner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå