Gå til innhold

tips til siste tweaks

Sinnsro

Anbefalte innlegg

trenger noen tips for å pushe litt mer ut av maskinen min, så det hadde vært fint om dere kom med noen tips :)

specs:

asus A7V8X kt400

amd 1700+@192*11=2112

2stk twinmos 256 ddr3200/2700 cl2.5 som kjører på 2-3-2-7

også lurer jeg på om jeg kan få kjørt ratio på no anna enn 1:1, slik at jeg får kjørt rammen litt høyere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men jeg er litt usikker på om hk'et tåler høyere fsb :shrug:

Hovedkortet tester du ved å sette ned multiplier samt minnedivider maksimalt slik at du underklokker minne og prosessor. Deretter øker du fsb til du finner ustabilitet og vips, slik finner du grensa for hk.

...men det visste du vel :) .

Lenke til kommentar
men jeg er litt usikker på om hk'et tåler høyere fsb :shrug:

Hovedkortet tester du ved å sette ned multiplier samt minnedivider maksimalt slik at du underklokker minne og prosessor. Deretter øker du fsb til du finner ustabilitet og vips, slik finner du grensa for hk.

...men det visste du vel :) .

joda, men er det ikke sånn at hardware kan plutselig konke ut ved høy fsb? får heller ikke satt ned MP nå, må låse den opp(låse den igjen)

Lenke til kommentar

joda, men er det ikke sånn at hardware kan plutselig konke ut ved høy fsb?

Hvis du har låst agp/pci er det ikke sannsynlig. Og komponentene på hovedkortet er vel ikke mer troende til å ta kvelden enn cpu og ram tipper jeg.

har ikke sånn lås, men det er jo andre ting enn cpu og ram som kan ta kvelden, f.eks skjermkort, hd og cdrom.

nei skit au, nå starter jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...