Alexander79 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 http://prisguide.har...no/liste/131993 Passer alt sammen? Endte med dette hovedkortet fordi jeg fant få som sa de støttet PCI3. er det et issue? ellers lurte jeg på ASUS Maximus IV Extreme-Z, Socket-1155 Rammen, er den bra, ie så høy frekvens? Er kabinettet bra? Jeg er ute etter STILLE! Sykt lydhør. Nok strøm? På forhånd takk, sykt bra tjeneste dere som svarer på dette utfører! Alexander Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Velg heller noen billige rambrikker hva er vitsen med "Corsair XMS3 DDR3-2133 Vengeance CL11 8GB (2x4GB)? Skal du først ha gode rambrikker så vurder heller: http://www.prisguide...gb-1x8gb-151735 godt mulig det da blir litt problemer med viften er i veien, men de har minstefall mere minne og hastighet mere nok. Ellers finnes det Kingston HyperX blu DDR3-1600 8GB (2x4GB) XMP rambrikker som helt sikkert er greit sammenlignet med prisen. Trenger du ASUS Maximus IV Extreme-Z? Eller vil du kun ha 8x usb3 for morroskyld? Endret 2. mai 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) hvis du ikke liker støy ville jeg gått for ett Asus GTX 680 med DCII kjøler og ett Corsair Obsidian 550D med lyddemping spar deg litt penger å går for en Intel 520 SSD som er bedre til gaming vil en i5 yte like godt som en i7, det er grunnet at forskjellen mellom dom er noe som kalles hyperthreading, det vil brukes i programmer som Sony Vegas og Adobe pakkene. Corsair Vengeance brikker vil ikke passe under Noctua kjøleren. minnefrekvens over 1333MHz vil ikke gi deg noe som helst bedre ytelse. Corsair Vengeance Low profile vil passe deg fint, de finnes ikke på prisjakt, men de er på Dustinhome.no, bare søk; Vengeance LP ett Asus P8Z77-V Pro er veldig fint for deg (hovedkort) hvis du er litt opptatt av at systemet skal se bra ut kan du ta en titt på Phanteks som du finner på Dustinhome.no, finnes i 3 farger og kjøler bittelitt bedre enn Noctuaen Endret 2. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Rammen er så høy at den vil komme i konflikt med cpu-kjøleren du har valgt. Jeg tviler også på at du vil merke særlig forskjell fra 1600 MHz cl9. Skal du på død og liv ha noe raskere, som samtidig passer under Noctua, kan du kjøpe 2 stk Corsair XMS (uten Vengeance) 1600 MHz cl7. De yter sannsynligvis bedre enn 2133 MHz cl11. http://cdon.no/elektronikk/corsair_classic_ddr3_4gb_pc3-12800%2c_1600mhz%2c_1x240_dimm-13149665?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_no Dette HK'et støtter PCIe 3.0, Asus P8Z77-V Pro http://www.prisjakt.no/product.php?p=1168004 Noen av de kronene du sparer på HK, ville jeg lagt i en bedre PSU, f.eks. NZXT Hale 90 650W. Koster 999 på Dustin eller Seasonic X-660 eller Corsair AX 650 til rett over 1100. De er alle langt mer stillegående en TX 650, samtidig som de grunnet sin høyere effektivitet, avgir opptil 30-40% mindre varme. Har forøvrig samme kabinett, som takket være en Corsair A70 kjøler overdøver 3 andre PC'er som alle befinner seg litt nærmere øret. Kabinettet er greit, men det er mange steder lyd kan slippe ut. Nå er Noctua NH-D14 relativt lydløs, det er nok skjermkortet som vil avgi mest lyd under belastning. Det har jeg ingen erfaring med. Lenke til kommentar
Alexander79 Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Tusen takk dere, dette var god tilbakemelding. Og i hvert fall en katastrofe ungått. Så annen ram som passer og lavere frekvens er bra. Har oppdatert listen. Grunnen til at jeg har valgt det skjerm kortet er jo at det virker som alle de andre GTX680ene kommer ut om noen uker, og jeg vil være klar til Diablo3! Er den store hardisken for treig? Med tanke på at OS og spill blir installert på SSD og bare lagring på den store, er det ikke greit? Tenker at den lave speeden vil lage mindre støy og bruke mindre strøm. Er det feil? Lenke til kommentar
Alexander79 Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Og en ting til. Luftstrøm i kabinettet, er det "en big deal". I min nåværende maskin hadde jeg en lavprofile liggende vifte på CPU, den ble for dritten og måtte skiftes ut. Men den var av et merke jeg ikke fikk tak i (prøvde ikke så hardt) så jeg fikk anbefalt en stående stor vifte noe ala den som er på listen min her. Siden har maskinen vært veldig støyende. Akkurat som den gode viftens effekt blir dårligere totalt sett fordi nå må alle viftene jobbe hardere. Eller det er teorien min. Noe i den? igjen, tusen takk Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 fortsatt i7... Asus gtx 680 kommer 8. mai i følge både dustin og komplett seagate barracuda 2tb vanlig harddik koster 10kr mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå