Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Grunne værutsatt vegg før beising?


Anbefalte innlegg

Jeg har en vegg på et stabbur, et vindfang, som har vært utsatt for vind og vær gjennom mange vintre slik at all maling er slitt av, treet er blitt sprukket og gråfarget.

Jeg har kjøpt Drygolin oljedekkbeis i en veldig lys gråtone, nesten hvitt for å bruke på vindfanget.

Men når jeg ser på hvordan veggen er sprukket opp og misfarget av vind og vær, så lurer jeg på om det kan være lurt å grunne først, og i tilfelle med hva? Olje, beis eller maling?

Stabburet ligger, som du skjønner, i et værhardt område.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en vegg på et stabbur, et vindfang, som har vært utsatt for vind og vær gjennom mange vintre slik at all maling er slitt av, treet er blitt sprukket og gråfarget.

Jeg har kjøpt Drygolin oljedekkbeis i en veldig lys gråtone, nesten hvitt for å bruke på vindfanget.

Men når jeg ser på hvordan veggen er sprukket opp og misfarget av vind og vær, så lurer jeg på om det kan være lurt å grunne først, og i tilfelle med hva? Olje, beis eller maling?

Stabburet ligger, som du skjønner, i et værhardt område.

Hvis det ikke ligger noe der bør du grunne med Visir grunning. Du kan blande inn 10 % owatrol oljetilsetning i drygolin oljedekkbeisen så blir den tilnærmet Ekstrem malingen til Drygolin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...