Gå til innhold

Nye deler fra på sommerferie i USA

Anbefalte innlegg

Har lagt ferien i år til vestkysten av USA, nærmere bestemt Las Vegas - LA - San Fransico.

I den forbindelse lurte jeg på innspill ifm å kjøpe med meg noen deler derfra. Leste jo nettopp artikkelen på HW.no som viser Fry's Electronics i Silicon Valley, og tenkte da å bruke litt av feriekronene på å kjøpe litt deler.

Har i dag en i7 920 @ 4.3 ghz. så vet at det ikke er så voldsomt å hente på å oppgradere. Men når det litt å spare, er det kanskje dumt å ikke ta med seg noen deler hjem? 1366 er en død sokkel uansett, så å oppgradere blir det før eller senere.

Spørsmålet jeg da stiller meg er om jeg skal gå for LGA 2011, eller satse på en 3770k eller liknende. Mener å ha lest at LGA 2011 vil støtte Ivy Bridge-E prosessorer senere, og da vil jo dette være en kurant sokkel? Enten da kjøpe et X79 hovedkort, og en 3820 (evt en 3930k) + noe minne.

Ser at 16gb 2133mhz minne koster ca 100$, og at 120gb ssd'er ligger på det samme - slenger nok med det og en par 3 disker uansett. Av skjermkort har jeg et 7970, tenkte da å kjøpe med et til.

1 - noen meninger om 1155vs2011? Driver mye med gaming, men også ivrig klokker. Alt er vannkjølt. Mest klokkevennlig er viktigst for meg.

2 - erfaringer med å handle deler der, billigste steder, fordeler / ulemper?

3 - deler som er ekstremt mye billigere enn her hjemme jeg ikke har tenkt på? (skjerm/kabinett utgår pga vekt og størrelse)

Er opptatt av at det holder litt. Svært fornøyd med at 920'en min fortsatt henger greit med, selv om det finnes som er betraktelig bedre på ytelse/effektbruk.

Alle bidrag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvis du ikke har et behov for å oppgradere CPU annet enn "for oppgraderingens skyld" vil jeg anbefale deg å vente et år på Haswell.

2. Den største ulempen er mangel på reklamasjonsrett. Her har vi 5 år, der borte har du garanti. Hvis noe skulle bli ødelagt må du da belage deg på å sende tur/retur USA.

3. Aner jeg ikke.

-Deluze

Lenke til kommentar

2. Den største ulempen er mangel på reklamasjonsrett. Her har vi 5 år, der borte har du garanti. Hvis noe skulle bli ødelagt må du da belage deg på å sende tur/retur USA.

Det er det negative med å kjøpe ting fra utlandet. Er mange som har gått på en skikkelig smell på denne måten, måttet vente i flere måneder på få ting tilbake osv. Da syns jeg det er bedre å betale mer og heller kjøpe her hjemme.

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Er ikke dette bare å få en kompis som har tilsvarende komponent kjøpt i Norge til å benytte sin reklamasjon på mitt produkt? :green: Vil vel funke det. Verste fall er at deres også går i stykker, men oddsen er liten.

Lenge siden jeg sist hadde datadeler som sviktet helt uten grunn.

Lenke til kommentar

Ser at Microcenter har for øyeblikket 3770k til 1650kr og 3570k til 1085kr, til den prisen hadde jeg nok plukket med en 3770k. På 3930k sparer du litt over en tusenlapp i forhold til Norge, 2800 kr koster den.Ser du får HD7970 til under 3000 kr også, så må jo du vurdere om det er verdt risken.

Ville absolutt sjekket ut Microcenter hvis du har muligheten, de kjører ofte ganske drøye tilbud.

Lenke til kommentar

Er ikke dette bare å få en kompis som har tilsvarende komponent kjøpt i Norge til å benytte sin reklamasjon på mitt produkt? :green: Vil vel funke det. Verste fall er at deres også går i stykker, men oddsen er liten.

Lenge siden jeg sist hadde datadeler som sviktet helt uten grunn.

Oddsen for at hans ryker er like stor som at din ryker :) Så det er 50-50 og ulovlig ;)

Lenke til kommentar

Vel, nå har du jo tatt skrittet fra import til potensiell svindling - gratulerer!

-Deluze

Syns du var i overkant voldsom her. Når det gjelder "import" så hadde jeg ikke akkurat tenkt å momse inn dette når jeg kommer tilbake.

Er jo ikke noe problem hvis min og hans ryker. Min ryker, jeg sender inn og får nytt produkt. Hans ryker, vi sender da bare inn at den siste varen vi fikk også har røket. Men dette er jo rent hypotetisk. Samtidig er det jo "bare" å sende inn via garanti, litt mer tid og styr, men det går bra.

Skal huske å kjøpe taxfree ja! :)

Lenke til kommentar

Det jeg da lurer på er om jeg skal gå for x79 eller z77. Og innenfor dette igjen, 3820 / 3930k vs 2700k/3770k.

Er svært opptatt å overklokking - sånnsett er jo 3820 litt dumt, mtp låst multiplier - men ser mange klarer 125x40 uansett.

2700 klokker vel en del bedre enn 3770k? Men hvis begge kjører på 5.0ghz, hva vil være best?

Går jeg for en 3820 er det for å bytte til IB-E etterhvert. Noen innspill om hva dere ville gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...