Gå til innhold

Ønsker å bytte Skjermkort..

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har en hp pavillion a6655sc pc som er kjøpt i januar 09.

Problemet er at den har vært reprasjon 2 ganger i løpet av samme år grunnet skjermkort av typen nvidia geforce pci express 512 som laget støy.

Nå ca halvannet år senere etter at jeg fikk satt inn nytt kort nvidia geforce pci express 512 ddr2 så har det begynt å lage samme støyen..

Jeg har nå sett meg lei av den dritten, og vurderer om jeg skal anskaffe meg et bedre kort, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. Er det noe spesielt jeg må vite om på forhånd før jeg kjøper, eller er det bare å kjøpe i vei?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normaltsett må du være heldig for å få nytt skjermkort på garanti på grunn av støy.

I mitt tilfelle hadde det ikke gått, men det kan være viftekulelaget er slitt eller mye støc.

Angående skjermkort, så kommer det ann på strømforsyningen og hovedkortet.

Hva jeg finner så er det "M2N68-LA (Narra3)" hovedkort så hvis det stemmer virker ut som du kan velge PCI-E men på den andre siden er det første generasjon så har du kun Athlon 64 X2 5000+ eller noe slik er det mere en skjermkort du bør oppgradere, jeg ville heller ha gått over til FM1 platformen her eller vurdert SAPPHIRE RADEON HD6570 ULTIMATE 1GB DDR3 PCI-E VGA/DVI/HDMI den er passiv men da bør du nok ha en 400 watt strømforsyning.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

støy, mener du at det gir fra seg ,lyd under load? godt mulig skjermkortet her fylt seg med støy og derfor må vifta gå for fullt for å kjøle det halvveis ned. hadde det problemet med min gamle HP a6210.sc, de bruker fortsatt de gamle kabinettene med ett annet skall foran, så støvet kommer fortsatt like lett inn

Lenke til kommentar

støy, mener du at det gir fra seg ,lyd under load? godt mulig skjermkortet her fylt seg med støy og derfor må vifta gå for fullt for å kjøle det halvveis ned. hadde det problemet med min gamle HP a6210.sc, de bruker fortsatt de gamle kabinettene med ett annet skall foran, så støvet kommer fortsatt like lett inn

Ja, jeg mener at det lager en irriterende lyd, å at det kommer fra viften på kortet. Kan jo godt være at det har samlet seg mye støv nedi der, å at det derfor oppstår den lyden..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...