Kj-arne Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 I dag oppstod det eit problem under bruken med kameraet mitt. Jeg mistenker at jeg har vært borti noen justeringer ,men klarer ikkje å finne ut av kva som har skjedd. Problemet er slik at når jeg fokuserer med kameraet, så fortsetter det aktive fokuspunktet å være synlig i søkeren i ca 1 min. før den forsvinner. Det samme skjer når jeg skrur på kameraet etter at det har vært avslått. Er det noen som har vært borti tilsvarende, og veit kva instilling jeg må rette på? Mvh. Kjell-Arne Haraldsen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Står kameraet på følgefokus ? Lenke til kommentar
Kj-arne Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Nei, men det har ingen betydning Kva fokusmodus kameraet står i. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Prøv og resette kameraet til fabrikkinnstillingene. 1 Lenke til kommentar
Kj-arne Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Først var jeg inni menyen og sletta alle brukerinstillingene uten at det hjalp. Deretter tok jeg ut begge batteriene, og venta i ein time uten at det hjalp. Jeg kan ikkje finna nokon måte å resetta det til fabrikkoppsettet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Tar du ut begge batteriene i minst en time så skal kameraet automatisk gå til fabrikkinnstillinger, du merker det på at du må justere klokka, språk etc. på nytt, må du ikke det så må batteriene være lengere ute. resette kameraet gjør du i set-up 3 "clear all kamera settings" side 45 i manualen, kameraet kan ikke stå i automodus da, sett kameraet i P,TV,AV,M eller B. Objektivet fokuserer greit på autofokus ?, prøv å ta av objektivet og sett det på igjen "type objektiv er det du bruker" har du andre objektiver test med de. Endret 2. mai 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Kj-arne Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Ingen problem med autofokus. Har og prøvd å bytta objektiv uten ønska resultat. Etter at batteria var ute i ein time, var det bare dato og klokkeslett som måtte legges onn på nytt. clear all kamera settings er og prøvt. Jeg skal ta ut batteriene, og la kameraet være spenningslaust eit par timer nå, så får vi sjå om det skjer noko. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Dette er bare en meny ting Du har vært inne i en av C.Fn menyene. Skjønner ikke helt hva problemet er. Men ta en titt på disse : C.Fn III : Skjermbelysning søker 8. - Denne kan du sette på aktiver(1) så lyser "alltid" fokuspunktene røde når du driver med de. Det kan også være nr9 som du er litt usikker om hvem du skal ha på. Prøv deg å velg den du liker best. Man velger mellom å se alle punktene eller ikke. Selv man ikke ser de fungerer de som vanlig. Lenke til kommentar
Kj-arne Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Etter 2,5 timer satte jeg begge batteriene på plass, og startet opp kameraet. Eineste som hadde nullstillt seg, var dato og klokke. Er det noe jeg har glemt for å få det lilbakestillt til fabrikkoppsett? Mvh. Kjell-Arne Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Når man tar ut batteriene gjør man en såkalt "hardresette", det skal slette alle egne preferanser i kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå