Gå til innhold

Vurdere å bytte webhotell [er dette for tregt?]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For amerikanere er det nok bra.

Dersom nordmenn skal bruke den, er responstiden 4 ganger dårligere enn din host i dag.

EDIT: finner du en bra host i Norge, kan du nok komme deg ned til mye lavere responstid enn i dag. Ping evt 87.238.40.90 (diskusjon.no) for å se forskjellen.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Oi da, det var en forskjell meellom 136, og 36. Skulle gjerne hatt en norsk host, men de er så overprisa, og du får lite for pengene. jeg har tenkt å kjøpe fra www.astaoundinghost.com, her ser du at nesten alt er unlimited, untatt bandwidth og diskplass: du får 75gb plass, og 200gb bandwidt. Alt dette får jeg for 115kr/6mnd

Mens hos norske leverandører er det ofte lite for pengene, også er det svært dyrt. Skulle gjerne kjøpt fra one.com, mn jeg kan bare betale med paypal, har ikke kreditt kort.

Hvis du finner en billig norsk host som aksepterer paypal hadde det vært awesome.

Men er ping 136 stabilt?

Vil det bli så tregt at det vil ta tid mellom hvert klikk på siden. Har tenkt å 30-40 norske folk på siden. Skal også ha chat, bilder, videoer, forum..osv. beklager skrivefeil skrevet på mobil.

Lenke til kommentar

For all del, siden fungerer nok uansett. Men sider vil lastes fortere (grunnet bedre responstid), og opplevelsen kan bedres.

Forøvrig 75GB lagring er ufattelig mye.

Med andre ord; siden funker flott slik den er i dag; men om du får klager og slikt over tid, vil jeg anbefale deg å bytte til en norsk host.

Kan jo finne rimelige 1-10GB webhotell i Norge til kr 600-1000/år (ca kr 80/mnd)

Tror du skal finne ufattelig mange hoster i Norge, hvilke som aksepterer Paypal er jeg derimot ikke så sikker på.

Lenke til kommentar

Request URL:http://www.kvakknett.org/

Request Method:GET

Status Code:503 Service Unavailable

wat

Uansett.. Siden din bruker ca 800ms å laste.. Om du har 20 eller 50 (som du har nå.. Nederlandsk server, btw) eller 150 ms ping så er det ikke det som er det største problemet ditt.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Request URL:http://www.kvakknett.org/

Request Method:GET

Status Code:503 Service Unavailable

wat

Uansett.. Siden din bruker ca 800ms å laste.. Om du har 20 eller 50 (som du har nå.. Nederlandsk server, btw) eller 150 ms ping så er det ikke det som er det største problemet ditt.

Kvakknett.org fungerer, og er i topp stand hos meg ?

Lenke til kommentar

En amerikansk webhost som lover "uendelig" med ressurser til en så lav pris er ikke noe jeg ville ha satset på. I tillegg vil siden laste noe tregere for norske brukere slik det er påpekt tidligere i denne tråden.

Skal du nå et norsk publikum kan du for eksempel ta en titt på proisp.no eller host1.no. Bruker selv sistnevnte og er strålende fornøyd! Minste pakken koster kun 29 kr/mnd, så kan du oppgradere etter hvert som du får bruk for det. Host1 tar dessuten PayPal ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...