medlem-193513 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hei Vi har hatt store problemer med div. rutere fra Elkjøp. Vi har vært igjennom tre eller fire Jensen 1000G rutere og alle har hatt samme problem (verifisert med Jensen) og har fått beskjed om å levere inn. Utifra det jeg vet om forbrukerrett så har butikken rett på å "reparere" eller utbedre skaden/problemet tre ganger, før man kan kreve pengene tilbake, nå har vi en Netgear-noe som vi skulle prøve til imorgen og evt. levere den inn eller betale prisforskjellen imellom Jensen og Netgear. Jeg har da lyst til å levere inn Netgear'en og Jensen ruterne og få tilbake pengene, er dette mulig? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Sålenge det ikke har gått over 30 dager kan du få tilbake pengene uten å ha noen spesiell grunn. Lenke til kommentar
medlem-193513 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Problemet er at det har gått over 30 dager, vi har vel hatt Jensen ruteren i over 60 dager nå med problemer hver dag. Lenke til kommentar
Tj88 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Elkjøp har ingen reperasjonsavtale for routere så lenge du tar med komplett vare og kvittering vil du kunne bytte til ny vare eller få pengene tilbake. Har fungert fint på de elkjøp butikkene jeg har vært på. Lenke til kommentar
medlem-193513 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Vi har kvitteringen, men ikke noe emballasje, bare ruteren og strømadapteren. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Forbrukerkjøpsloven sier at selger/verksted har krav på TO avhjelpsforsøk. Ved tredje gang SAMME mangel så kan du kreve heving, men da har selger/verksted krav på å få sjekke produktet mot mangelen. De kan dog ikke forsøke seg på et tredje avhjelpsforsøk dersom du har krevd heving. Lenke til kommentar
medlem-193513 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Så det vil si at jeg kan ta med meg ruteren på Elkjøp og kreve å få pengene tilbake uten full emballasje? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Korrekt, forutsatt at det er samme mangel nå som minst to av de andre reklamasjonene. Lenke til kommentar
Tj88 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Regner med at det skal gå helt fint vis du tar med router og strømadapter. Så lengde varen har blitt defekt etter litt bruk og ikke er DoA (dead on arrival) så trengs ikke embalasje. Lenke til kommentar
medlem-193513 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Har alltid vært samme mangel, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Forbrukerkjøpsloven sier at selger/verksted har krav på TO avhjelpsforsøk. Ved tredje gang SAMME mangel så kan du kreve heving, men da har selger/verksted krav på å få sjekke produktet mot mangelen. De kan dog ikke forsøke seg på et tredje avhjelpsforsøk dersom du har krevd heving. Bare for å spesifisere det, det er nok neppe noen feil med routeren i den forstand, blir litt som å si at det er noe feil med skjermkortet når det ikke passer i PCen, noen kombinasjoner går ikke sammen. Dog går det nok bra å få byttet den uannsett. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Så det vil si at jeg kan ta med meg ruteren på Elkjøp og kreve å få pengene tilbake uten full emballasje? Jeg tviler på at du får pengene tilbake. Du vil nok heller på tilbud om gavekort. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Bare for å spesifisere det, det er nok neppe noen feil med routeren i den forstand, blir litt som å si at det er noe feil med skjermkortet når det ikke passer i PCen, noen kombinasjoner går ikke sammen. Dog går det nok bra å få byttet den uannsett. Står det noe om hva feilen er egentlig? Hvor leser du dette av? Uansett: om kunden har f.eks. sagt at h*n har en iPhone 3GS som h*n vil bruke på wifi hjemme, blir solgt en ruter som kun støtter 5 GHz, og iPhone 3GS ikke støtter 5 GHz, er det reklamasjonsgrunnlag i seg selv. Iht. forbrukerkjøpslovens §§ 15 skal varen "passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering". Jeg bare nevner det, vet ikke om det er relevant ift. TS' sak. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Bare for å spesifisere det, det er nok neppe noen feil med routeren i den forstand, blir litt som å si at det er noe feil med skjermkortet når det ikke passer i PCen, noen kombinasjoner går ikke sammen. Og for å flisespike mer, det må ikke være en feil med produktet for at det skal være en mangel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå