Gå til innhold

Vannpipe. Brenning av kull.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter her nå med vannpipe og hele pakka. Det er forskjellige måter folk brenner kullet på, men jeg har ikke noe sånn spesiell greie som varmer kullet. Hva kan jeg bruke da? Har bare komfyr osv. og en lighter, men fikk ikke til forrige gang med lighter da jeg satt inne, selvom jeg blåste og sånt..

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-273933

Det spørs på hvordan kull du har.

Det lettantennelige (av naturlige årsaker) tar fyr etter litt med lighter, men det som er med denne er at den ikke smaker så godt. Spesielt om man bare fyrer den opp til den gnistrer og begynner å trekke da, man skal med denne som med naturlig kull vente til den er helt rødglødende.

Har du naturlig kull (kan virke som at det er det du har kjøpt), så ta en stekepanne og sett den på fult på komfyren, og varm kullet der. Tar litt tid, men etterhvert så ser du at den begynner å bli rødglødende. Snu litt på den så den blir rød og fin rundt hele, så begynn å røk. Det smaker ikke spesielt av dette kullet, og varer lengre enn den lettantennelige. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det lettantennelige (av naturlige årsaker) tar fyr etter litt med lighter, men det som er med denne er at den ikke smaker så godt. Spesielt om man bare fyrer den opp til den gnistrer og begynner å trekke da, man skal med denne som med naturlig kull vente til den er helt rødglødende.

Har du naturlig kull (kan virke som at det er det du har kjøpt), så ta en stekepanne og sett den på fult på komfyren, og varm kullet der. Tar litt tid, men etterhvert så ser du at den begynner å bli rødglødende. Snu litt på den så den blir rød og fin rundt hele, så begynn å røk. Det smaker ikke spesielt av dette kullet, og varer lengre enn den lettantennelige. thumbup.gif

Hey, jeg har deg som venn på face! Haha. anyway, takk for svar! smile.png

Lenke til kommentar
Gjest medlem-273933

Har du naturlig kull (kan virke som at det er det du har kjøpt), så ta en stekepanne og sett den på fult på komfyren, og varm kullet der. Tar litt tid, men etterhvert så ser du at den begynner å bli rødglødende. Snu litt på den så den blir rød og fin rundt hele, så begynn å røk. Det smaker ikke spesielt av dette kullet, og varer lengre enn den lettantennelige. thumbup.gif

Hahaha, har du det? Hvem er dette? inv_biggrin.gif

Endret av medlem-273933
Lenke til kommentar

Hahaha, har du det? Hvem er dette? inv_biggrin.gif

Hehe inv_biggrin.gif

Så jeg bare legger de runde "vannpipe" kullene som er "ment" til vannpipe på en stekepanne, så på konfyren og har den på fult? 10 min hver side? Jeg skal liskom bare sette kullene direkte på stekepanna? er også usikker på hvor mye vann man skal ta i.

Har sett på mange videoer på youtube, men ingen av de hjelper da de bruker spesielle ting for å få fyr på kull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...