Bananpott Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 jeg har korrelasjon mellom bnpvt og matkonsvt = 0.414462 , bnpvt-1 og matkonsv-1 = 0,422940 og bnpv2 og matkonsvt-2 = 0,427311 feks markerer variablene bnpvt og matkonsvt, høyreklikk --> open as group --> view -> correlation analysis - > velger correlation og huker av covariance. Oppgave I prøver jeg å finne ut av selv Er dette det eneste vi trenger å vite fra oppgave B? Lenke til kommentar
rebeccaaa Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Vet vi hvilke spørsmål vi kan få og hva svar? Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Fikk det til selv. Ingenting som er likere enn det Endret 9. mai 2012 av Bananpott Lenke til kommentar
Trinhty Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei Lurte på noe angående grafen. Skjønnte ikke helt: A) lag grafer over både matkosv og bnpv. Skal jeg åpnte matkosv og bnpv i grupper og deretter lager en graf med de 2 sammen eller skal jeg lage en graf hver for seg? Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Prody Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe? uhatt(-1) Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler. Lenke til kommentar
yzerman Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe? uhatt(-1) til slutt Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe? uhatt(-1) Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler. Skal jeg ta uhatt(-1) til slutt? Hva skal jeg ha først? Hvordan gjorde dere det? Lenke til kommentar
Trinhty Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Noen som kunne svare på det angående grafen? Skal matkonsv og bnpv være i en og samme graf? Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Sikkert. Kommer ikke til å få bruk for den uansett Lenke til kommentar
Prody Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe? uhatt(-1) Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler. Skal jeg ta uhatt(-1) til slutt? Hva skal jeg ha først? Hvordan gjorde dere det? uhatt(-1) til slutt ja, på samme måte som du har gjort med de andre leddene. Testet det selv og fikk samme svar som ved den andre fremgangsmåten. Når det gjelder grafene så er vel det strengt tatt egen vurdering, resultatet blir jo det samme. Selv har jeg valgt å ta med 1 for hver + en felles. Men ser ikke helt i hvilken sammenheng vi kommer til å få bruk for dem uansett.. Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Oppgave G. Hvordan avslutter man formelen? Vet at det er uhatt= c(1)+c(2)*matkonsv(-1)+c(3)*bnpv+c(4)*bnpv(-1) i starten, men jeg mangler ett ledd. Kan noen hjelpe? uhatt(-1) Nå har ikke jeg gjort det på samme måte som deg, men regner med at du får det samme svaret. Er iallefall det leddet som mangler. Skal jeg ta uhatt(-1) til slutt? Hva skal jeg ha først? Hvordan gjorde dere det? uhatt(-1) til slutt ja, på samme måte som du har gjort med de andre leddene. Testet det selv og fikk samme svar som ved den andre fremgangsmåten. Når det gjelder grafene så er vel det strengt tatt egen vurdering, resultatet blir jo det samme. Selv har jeg valgt å ta med 1 for hver + en felles. Men ser ikke helt i hvilken sammenheng vi kommer til å få bruk for dem uansett.. Takk for svar, og takk for hjelp. Klarte det. Lenke til kommentar
Prody Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Er det forresten noen som vet om vi får +1 for rikitg svar og 0 for feil, eller om det er +3 for riktig og -1 for feil? Står sistnevnte i notatene og tidligere eksamener, men mener foreleseren sa noe om at vi fikk +1, 0 i år? Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Tror det er +3 for rett og -1 for feil. Jeg har ikke hørt noe annet i alle fall. Håper det er den ordningen Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 går noen rykter om at karakterskalaen i dette faget er pinlig lav. Noen som har hørt noe? Lenke til kommentar
BI_student01 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 går noen rykter om at karakterskalaen i dette faget er pinlig lav. Noen som har hørt noe? Hørte noen i klassen i dag som sa at de trengte 24poeng for å få A, eller så var det 24 av 35 for å få A. Litt usikker Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 går noen rykter om at karakterskalaen i dette faget er pinlig lav. Noen som har hørt noe? Hørte noen i klassen i dag som sa at de trengte 24poeng for å få A, eller så var det 24 av 35 for å få A. Litt usikker kan nok ikke være 24 poeng 35 spm x 3 poeng per spm= 105 poeng maks Lenke til kommentar
BI_student01 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Jepp, går ut ifra at det var 24 av 35 oppgaver Endret 10. mai 2012 av BI_student01 Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 går noen rykter om at karakterskalaen i dette faget er pinlig lav. Noen som har hørt noe? Hørte noen i klassen i dag som sa at de trengte 24poeng for å få A, eller så var det 24 av 35 for å få A. Litt usikker 24 rette og 11 gale svar. Eller 72 poeng? (24*3) Lenke til kommentar
BI_student01 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 går noen rykter om at karakterskalaen i dette faget er pinlig lav. Noen som har hørt noe? Hørte noen i klassen i dag som sa at de trengte 24poeng for å få A, eller så var det 24 av 35 for å få A. Litt usikker 24 rette og 11 gale svar. Eller 72 poeng? (24*3) Regner med at det er 72poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå