Student109 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Noen som kan hjelpe til med økonometri casen som må gjøres før eksamen? Lenke til kommentar
Tech12 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Er det lov å samarbeide eller regnes det som juks? (Ikke en anklage, jeg bare lurer.) Men et hett tips er jo å bruke øvingsoppgavene som mal. På slutten av hver øvingsoppgave står det steg for steg hva man skal gjøre for å løse EViews-oppgaver. Det ligger også massevis av videoer i EViews-mappen på it's learning hvor man kan se riktig fremgangsmåte. Lenke til kommentar
redbullz Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 hmm... antar det er lov å samarbeide siden det ikke står noe om det i caset Lenke til kommentar
rebeccaaa Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 det er lov å samarbeide om caset Lenke til kommentar
redbullz Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Noen som har lyst til å dele hvordan man går frem for å beregne matkonsvt-1 etc? Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Eh. Hvor finner man caset? Har sett på oppgavene og gjort litt, men husker ikke hvor man finner det Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Studenthåndboken ->Eksamensoppgaver (publisering) Lenke til kommentar
Bananpott Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Studenthåndboken ->Eksamensoppgaver (publisering) Takker så mye Lenke til kommentar
Scott1 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Noen som veit hvor vi får tak i license-greier osv? Så jævla stress med vpn og alt det der Lenke til kommentar
Fjordz Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Noen som veit hvor vi får tak i license-greier osv? Så jævla stress med vpn og alt det der Mulig programmet ligger på piratebay. Skader ikke å sjekke. Lenke til kommentar
Scott1 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Ser det ligger der, men må få prøvd å fiksa det jeg lasta ned på BI-sidene først. Har fiksa VPN, så mangler bare å få skrevet inn serial number og name.. blir riktignok litt vanskelig når jeg ikke finner noe info om det Edit: Jeg har fått til serial number, men mangler license server host computer. Takk på forhånd til de som kan hjelpe. Edit2: Ble fort 5 timer med knoting, men nå funker det... Endret 3. mai 2012 av Scott1 Lenke til kommentar
Student109 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Ikke for å mase... men er det noen som vil legge ut svarene de har fått på oppgavene? Lenke til kommentar
Scott1 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg brukte én time på å sette meg inn i programmet, og estimerte alle modellene på drøyt 2 timer. Sleit litt med å estimere (f), men var overkommelig. Tror ikke du har så veldig mye utbytte av at andre estimerer for deg, er jo tross alt bare tall - så hvis du ikke skjønner noe av selve prosessen, vil du mest sannsynlig skjønne lite av modellene. (?) Lenke til kommentar
Student109 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Jeg brukte én time på å sette meg inn i programmet, og estimerte alle modellene på drøyt 2 timer. Sleit litt med å estimere (f), men var overkommelig. Tror ikke du har så veldig mye utbytte av at andre estimerer for deg, er jo tross alt bare tall - så hvis du ikke skjønner noe av selve prosessen, vil du mest sannsynlig skjønne lite av modellene. (?) Jeg brukte én time på å sette meg inn i programmet, og estimerte alle modellene på drøyt 2 timer. Sleit litt med å estimere (f), men var overkommelig. Tror ikke du har så veldig mye utbytte av at andre estimerer for deg, er jo tross alt bare tall - så hvis du ikke skjønner noe av selve prosessen, vil du mest sannsynlig skjønne lite av modellene. (?) Jeg har gjort oppgavene, men dataen min har streiket... Derfor jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe en stresset student i nød? eventuelt sende de på mail til meg.. Endret 4. mai 2012 av Student109 Lenke til kommentar
Scott1 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hvis du har gjort oppgavene én gang før, så er det vel ikke noe særlig hokus pokus å få estimert de igjen Lenke til kommentar
Student109 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Hvis du har gjort oppgavene én gang før, så er det vel ikke noe særlig hokus pokus å få estimert de igjen Problemet er at jeg ikke har data... Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hvis du har gjort oppgavene én gang før, så er det vel ikke noe særlig hokus pokus å få estimert de igjen Problemet er at jeg ikke har data... Da går du på skolen og gjør det der... Vil du jukse og bare få svarene fra noen som ha gjort det fordi du ikke gidder selv, får du si det. Lenke til kommentar
redbullz Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Har nå estimert oppgave C og skulle gjerne ha visst om det var riktig.. fikk R^2 = 0.111094 er det rett? Lenke til kommentar
Tech12 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Har nå estimert oppgave C og skulle gjerne ha visst om det var riktig.. fikk R^2 = 0.111094 er det rett? Jeg fikk det samme. Lenke til kommentar
redbullz Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Har nå estimert oppgave C og skulle gjerne ha visst om det var riktig.. fikk R^2 = 0.111094 er det rett? Jeg fikk det samme. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå