Josa04ai Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hei, jeg har følgende pc: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=577965#extra jeg vil gjerne oppgradere strømforsyning og skjermkort (2 stykk). Vil det være et problem for meg mht. kabinettstørrelse? Jeg har følgende alternativer på en butikk i nærheten: Strøm: Corsair TX 750 watt PSU ATX12V 2.01-2.2 Sleeved kabler 120mm DBB lydsvag blæser 80%+ Energi-effektivitet 99% Active Power Factor Correction 150x86x160mm (BxHxL) NVIDIA SLI-ready ATX 24 & 20 pin, EPS/ATX12V 8-4 pin, 4x PCI-E 8 pin, 8X SATA, 8X 4 pin periph 2X floppy. 5 års garanti! eller: Corsair TX 650 watt PSU ATX12V 2.01-2.2 Sleeved kabler 120mm DBB lydsvag blæser 80%+ Energi-effektivitet 99% Active Power Factor Correction 150x86x150mm (BxHxL) NVIDIA SLI-ready ATX 24 & 20 pin, EPS/ATX12V 8-4 pin, 2x PCI-E 8 pin, 8X SATA, 8X 4 pin periph 2X floppy. 5 års garanti! Spm. er så om jeg skal ha PCIe eller AGP skjermkort. Her er link til PCIe http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970720 og til AGP: http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=3970719 Setter stor pris på tilbakemelding. Er helt amatør på dette, men tenkte jeg kunne kjøpe strøm og grafikkort løst og sette sammen selv. Håper youtube vil vise meg hvordan. Er det eventuelt noe jeg burde passe på? Hvilke produkter bør jeg velge? Er 740w nok? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) egentlig, så trenger du ikke ny strømforsyning hvis du skal ha ett nytt skjermkort. hva er skjermkortbudsjettet ditt? du skal ha PCIe hvis du har mulighet til å kjøpe fra nettbutikk ville det vært mye bedre, du får også tin mye billigere, godt skjermkort til prisen: http://www.dustinhome.dk/product/5010623151/sapphire-radeon-hd7870-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa Endret 2. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Josa04ai Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 egentlig, så trenger du ikke ny strømforsyning hvis du skal ha ett nytt skjermkort. hva er skjermkortbudsjettet ditt? du skal ha PCIe hvis du har mulighet til å kjøpe fra nettbutikk ville det vært mye bedre, du får også tin mye billigere, godt skjermkort til prisen: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Takk for kjapp tilbakemelding. Planen var å kjøpe 2 skjermkort. Er det ikke nødvendig å oppgradere fra skarve 460 w da? Er ikke sikker på budsjett, vil gjerne ha kort som er ok og bedre enn det jeg har. KOAR og SWTOR kan ikke spilles på god grafikk. Jeg har hørt fra en kompis at pc'en min ellers er fin nok, så det kun var skjermkort og strøm jeg trengte. Jeg har forsåvidt oppgradert skjermkortet allerede en gang fra det som er i linket, men det hjalp ikke nevneverdig annet enn at jeg kan spille uten at det hakker på lav grafikk. Sist, men ikke minst: er det noe plassproblemer med skjermkortet(ene) i min HP. Jeg har hørt at HP er gode på å lage løsninger hvor man ikke kan oppgradere særlig:( Nok en gang, takk for svar:) Lenke til kommentar
Josa04ai Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 egentlig, så trenger du ikke ny strømforsyning hvis du skal ha ett nytt skjermkort. hva er skjermkortbudsjettet ditt? du skal ha PCIe hvis du har mulighet til å kjøpe fra nettbutikk ville det vært mye bedre, du får også tin mye billigere, godt skjermkort til prisen: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Er det verdt å oppgradere skjermkort (evt. strøm) i min pc? Vil den bli "bra"? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) hold deg unna to skjermkort, er mange fordeler med å kjøpe ett, spillopplevelsen med to skjermkorter ikek den samme som med ett. du vil slite med microstutter (mikrohakking) med ett skjermkort vil du ikke ha problemer som med CFX/SLi, og i tillegg kan du kjøre skjermkortet på den strømforsyninga du allerede har. hvis du skal bytte strømforsyninga må du muligens bytte hovedkort også fordi HP har en tendens til å tukle litt til Er det verdt å oppgradere skjermkort (evt. strøm) i min pc? Vil den bli "bra"? ja da, ikke best pga. den er litt gammel men helt grei i forhold til ytelsen på skjermkortet jeg har postet tidligere. Endret 2. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Det er i utgangspunktet ingenting i veien med to skjermkort. Jeg er på min tredje maskin med SLI/CFX-løsning og har ytterst sjeldent opplevd problemer relatert til dette. Microstuttering har jeg opplevd ved ett tilfelle. I ditt tilfelle vil det derimot være en dårlig idé da du såvidt jeg kan finne ut kun har ett PCIe x16-spor. Om du så hadde hatt to spor og SLI/CFX-støtte ville det mest sannsynlig blitt vanskelig pga. plassmangel. Ang. selve kontaktene på hovedkortet så bruker HP, eller ihvertfall maskinen din vanlig ATX-standard, men selve PSU tror jeg er av uATX/mATX-størrelse/standard som er litt vanskelig å oppdrive. 460W er uansett nok til å drive et greit skjermkort, f.eks AMD HD7850 som vil dra det meste av spill. Før du kjøper noe som helst bør du ta en titt på tilkoblingsmulighetene på PSU og forsikre deg om at den ihvertfall har 12V molex tilgjengelig så du kan bruke molex-PCIe overganger for å forsyne skjermkortet med strøm. Mulig den har en PCIe-kabel også for den del. I tillegg må du finne ut om du har fysisk plass. Endret 2. mai 2012 av Komakino Lenke til kommentar
Josa04ai Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Hei, takk for svar. Jeg oppgraderte til Sapphire 11192-01-20G HD 6670 1GB GDDR5 Graphics Card for ca. 4-5 måneder siden. Er HD7850 eller HD 7870 som Ole anbefalte mye bedre enn det? Hva snakker vi av mer-ytelse? Skal finne ut litt av plassen i pc'en og tilkoblingsmuligheter. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Ja, HD7850 er er MYE bedre enn HD6670. HD6670 er forøvrig ingen voldsom oppgradering fra GT230. HPE-modellen skal ha 1 pcie 6-pins strømtilkobling, så hvis du velger 7850 slipper du også å gamble på overganger og evt skjev- eller overbelastning av 12v kurs. (7850 krever 1 6-pin kontakt, 7870 krever 2) Lenke til kommentar
Josa04ai Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Ja, HD7850 er er MYE bedre enn HD6670. HD6670 er forøvrig ingen voldsom oppgradering fra GT230. HPE-modellen skal ha 1 pcie 6-pins strømtilkobling, så hvis du velger 7850 slipper du også å gamble på overganger og evt skjev- eller overbelastning av 12v kurs. (7850 krever 1 6-pin kontakt, 7870 krever 2) Forstår jeg riktig hvis jeg sier at jeg trygt kan kjøpe HD7850 uten å sjekke porter og strøm osv. da jeg allerede har hatt GT230 og HD6670? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=745752&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6 Er linket til komplett det riktige HD7850? Jeg ser at det er mange som tilbyr kortet, altså Asus, Sapphire osv. Er det noen forskjell? Forresten, fantastisk forum. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Forskjellen er kjøleløsningen, men det Sapphire-kortet har nok en relativt stille løsning. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Forskjellen vil være kjøleren på kortet. både Asus og Sapphire har gode kort, velg det av de som koster minst Lenke til kommentar
Josa04ai Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Det er helligdag i DK imorgen. Det virker ikke som det er mulig for meg å fremskaffe HD7850 innen den tid. (Hvis mulig, vil jeg gjerne game med nytt kort da jeg har fri i 5 dager nå ) I butikken har de dog Geforce GTX 560 Ti by Nvidia. Strømmessig mente de at kortet kun krever 400ish watt. Hva sier dere? Er dette et alternativ for meg? Eller er det noen issues med mhz eller andre ting jeg ikke har peiling på? Er det et kort man anbefaler? Hvordan er det kontra HD7850? (Det koster en del mer - 2400 vs. 1730) Nok en gang, takk for all hjelp. Setter veldig stor pris på det. Endret 3. mai 2012 av Josa04ai Lenke til kommentar
Krei Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 HD7850 er sprekere enn 560Ti, bruker mindre strøm (og har mindre varmeutvikling) og krever kun 1 PCIe 6-pin strømkontakt. Denne ene strømkontakten har du allerede i maskinen, og du slipper å bytte PSU eller bruke overganger. GTX560Ti er stort sett noen hundrelapper billigere, men krever 2x 6pins strømtilkobling fordi det bruker mer strøm. 2400,- er uansett en forferdelig dårlig pris på et GTX560Ti. Lenke til kommentar
Josa04ai Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 HD7850 er sprekere enn 560Ti, bruker mindre strøm (og har mindre varmeutvikling) og krever kun 1 PCIe 6-pin strømkontakt. Denne ene strømkontakten har du allerede i maskinen, og du slipper å bytte PSU eller bruke overganger. GTX560Ti er stort sett noen hundrelapper billigere, men krever 2x 6pins strømtilkobling fordi det bruker mer strøm. 2400,- er uansett en forferdelig dårlig pris på et GTX560Ti. http://www.computercity.dk/products/product.aspx?ID=6382036&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Er det noe galt eller tar de rett og slett en helt vill avanse på produktene? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) 560 Ti bruker ca 160W under last HD 7850 bruker ca 110W under last. EDIT: I Norge koster et 560 Ti 1600 kr, 2500 Danske Kroner for et 560 Ti er helt sykt. Endret 3. mai 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 eller for å vise det; dette er samme kortet som det du linker til: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622728 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå