BjornSt Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Urk, nå har jeg brukt halve kvelden på å prøve å få Billion BIPAC-640SE rutern søstern og veninnen har kjøpt for å koble seg på nett via Telenor ADSL til å virke. Har satt opp PPPoE med brukernavn (MED @online.no til slutt) / passord og "Always on", men den greier ikke å koble opp, står bare "connecting". Alt lyser som det skal på ruter og modem. Har prøvd å oppdatere firmware, lastet ned fra www.billion.com, pakket ut på harddisk og browser til fila under firmware upgrade. Når jeg trykker "update" skjer det nada... null reaksjon... argh. Noen tips? Blir nok til at vi bytter det i en Sunsway ruter i stedet som jeg selv har, funka som en drøm på første forsøk... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Deaktivert brannmuren din da? på nettverks oppkoblinger... Du går inn og stiller på routeren med IE og skriver IP adressen til routeren der ja? Pråv å dra ut alle kabler fra router og modem og plugg dem inn ijenn etter 30 sec. Har du vanlig Cat5 TP kabel overalt? har du krysset TP så blir det galt. Lenke til kommentar
BjornSt Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Deaktivert brannmuren din da? på nettverks oppkoblinger... Jepp Du går inn og stiller på routeren med IE og skriver IP adressen til routeren der ja? Jepp Pråv å dra ut alle kabler fra router og modem og plugg dem inn ijenn etter 30 sec. Ok, will do. Har du vanlig Cat5 TP kabel overalt? har du krysset TP så blir det galt. Så vidt jeg vet ja, skal dobbeltsjekke. Takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå