stelar7 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Skal programmere en heis med 3 etg, men er ikke sikker på hvordan den midterste etg skal puttes inn... hjelp tas imot med glede! i0 - knapp etg 3 i1 - knapp etg 2 i2 - knapp etg 1 i3 - nødstopp i4 - føler etg 1 i5 - føler etg 2 i6 - føler etg 3 q0 - snurr en vei q1 - snurr en annen q2 - lys etg 1 q3 - lys etg 2 q4 - lys etg 3 Endret 2. mai 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hei Jeg vet ikke om jeg har skjønt spørsmålet ditt helt. Kan du skrive et eksempel på det du lurer på? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 hvordan får eg til å kode inn 2 etg i et program som har etg1 og etg3? Lenke til kommentar
etse Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 PLS er så generelt, hva programmerer du den i? C? Ladder? noe annet? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) ladder PLS er en Mitsubishi. FX0-14MR-ES Endret 2. mai 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Stelar, hvilket program bruker du? Evt. send meg prosjektet ditt til [email protected] så skal jeg se på den. Vet ikke om du programmerer med bits etc? Men, en enkel måte å løse problemet på er å legge hver input inn i memory. På denne måten kan de brukes som virtuelle holdekontakter. Holdekontakten kan deretter brukes til å se etter riktig føler. Si.. i2 aktiverer memory m2. M2 brukes for å sjekke opp i mot føler 2etg, u see? Endret 4. mai 2012 av TobiasG Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Stelar, hvilket program bruker du? Evt. send meg prosjektet ditt til [email protected] så skal jeg se på den. Vet ikke om du programmerer med bits etc? Men, en enkel måte å løse problemet på er å legge hver input inn i memory. På denne måten kan de brukes som virtuelle holdekontakter. Holdekontakten kan deretter brukes til å se etter riktig føler. Si.. i2 aktiverer memory m2. M2 brukes for å sjekke opp i mot føler 2etg, u see? Bruker GX Developer per nå så har eg bare slik at: knapp i etg1 blir trykket på, holdekontakt går inn til føleren i etg1 eller nødstopp slår ut. det samme er med etg3. Endret 4. mai 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Ja. Men om du legger den i kretsen. Det du gjør. I2 setter holdekontakt Q2 eller en memory som M2. Deretter setter du at M2/Q2 må være lukket for at I5 skal få signal, du skjønner? Så I5 får ikke stoppet motoren uten at holdekontakten er inne Har ikke GX Developer her, men kan se om jeg får tak i en kopi i løpet av helgen og laget et program på det. Skal det bare være veldig basic? Får du satt en output i or i DX? Vet du får gjort det i slikt som SIMANTEC. Endret 5. mai 2012 av TobiasG Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Skal det bare være veldig basic? Får du satt en output i or i DX? Vet du får gjort det i slikt som SIMANTEC. veldig basic er helt fint, gjerne slenge på noen kommentarer også hvis du gidder er ikke sikker på hva du mener med output i or i. kan heller ikke så mye med det da jeg bare har brukt det i ca. 30 min Endret 5. mai 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Kan slenge sammen noe i løpet av helgen. Nettopp fått tak i GX nå, så får vel installert det i løpet av kvlden eller morgen dagen Fler PLS systemer kan gjøre typ. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Kan slenge sammen noe i løpet av helgen. Nettopp fått tak i GX nå, så får vel installert det i løpet av kvlden eller morgen dagen Fler PLS systemer kan gjøre typ. noen framdrift? Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hei, vært syk par dager, men tilbake nå. Beklager Skal sjekke så snart jeg er ferdig på jobb i dag ^_^ Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Var visst veldig stress å installere dette på en Windows8 maskin.. men slik du gjør det er følgene. Skal teste litt videre, men og dårlig tegnet tenker jeg dette skal funke. Når du klikker i2 ser den at du ikke står i 2 etg (i5). Dersom du ikke står i 5 etg så vil m2 aktiveres. i4 1 etg starter Q0 (tenkte dette var oppover) og kjører helt til m2 til avbrutt som er når den kommer til når føler i 2 etg. Samme gjelder motsatt vei. \\ Sette en virtuell holdekontant i memory ---| i1 |---------| / i5 |------|/ i3 |-----(m2) ---| m2 |---| \\Dersom du har klikket 2etg, sjekk om du skal opp (du er i 1etg) ---| i4 |---------| m2 |------(Q0) ---| Q0 |----| \\Dersom du har klikket 2etg, sjekk om du skal ned (du er i 3etg) ---| i6 |---------| m2 |------(Q1) ---| Q1 |----| \\Lyset som viser du er i 2etg? og ikke heisen er i gang? ---| i5 |---------|/ Q0 |---------|/ Q1 |----(Q3) Vanskeligere er det egentlig ikke, men kunne vært flott å se hele prosjektet ditt tilfeltte du har ting og tang som vil kræsje her. Prøver å installere S7 med emulator nå, så kan jeg lage hele sulamitten. Da vil du kunne få en demo i hvert fall. Endret 14. mai 2012 av TobiasG Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Hei, var det slik du tenkte? har bare lagt i mid etg delen Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) jepp kunne du tatt med de andre etg også? det var der problemet var (midten+oppe/nede) xD Endret 14. mai 2012 av stelar7 Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Ja, kan gjøre det, nettopp installert her nå Sender deg et utkast ikveld. Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hei. Tror dette skal være riktig http://promote-it.se/upload/ez.pdf http://promote-it.se/upload/ez.awl Trenger du mer forklaring eller skulle noe være feil si ifra, slo bare noe kjapt sammen her, har ikke prøvd noen for for testing... Lenke til kommentar
TobiasG Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Virket det? Evt. sett saken som løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå