LMH1 Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 Hei jeg lurer på nykommeren nvidia GTX 690 Er det fysisk mulig å få skjermkortet i størrelsen 26 CM slik at skjermkortet ikke er lengere en de fleste kabinetter er plass til uten harddiskplassene er i veien? Nå er vel dette skjermkortet en del mindre, men er det fysisk mulig at nvidia gjøre det på denne måten eller å ha vifte under/over? slik at man får bedre plass? Eller er løsningen å ta bort harddiskplassene for få plass selv om den er sveiset på. Tror dere denne falle mye i pris snart? Eller blir det heller nvidia GTX2 780 som erstatter denne til en bedre pris. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 Kort og greit, nei. Den måten der er den gamle måten Nvidia bygde skjermkort på inkludert første revisjon av GTX 295. Problemet med sandwich kort er at disse er støv og hybelkanin slukere, og det å rengjøre dem er også ganske komplisert. Om du ser på antall tråder her på forumet fra den tiden så vil du se en flust med "Mitt GTX 295 går varmt" og hvor årsaken var støv, og forsøkene på rengjøring var ikke fullt så vellykket heller. Dette forsvant med v2 av GTX 295 og siden, du får heller ønske deg en ny ATX standard som er større. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 Er vel E-ATX du mener? Problemet med den platformen er det kun snakk om server kabinett som er stygge som fy. Finnes vel noen kabinetter som har en litt mere kreativ måte å løse problemet på: Der harddiskene blir plassert andre veien, er jo kreativ måte det. Godt mulig det finnes slike harddiskbønner men kan man ikke skru disse ut må man nok bytte kabinett. Men etter hva jeg leser har ikke 690 kommet med mye tester, er det antatt den blir like kraftig som 2x 680 i sli? bare ved 100 watt lavere effektforbruk? Så med tanke på strøm er 690 bedre? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 E-ATX er fortsatt for smått, bruker E-ATX selv, men jeg vil ha høyere hovedkort og større plass i lengden. Og er harddisk brønnene i veien og de ikke er i bruk så kan man gjøre som andre her på forumet, en runde med dremmel / vinkelsliper fikser den biffen. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 De harddiskplatene er jo bare tynne aliminumsplater så det hadde nok gått med baufil hvis jeg kommer til med en slik sag. Det brukes vel slags spiker med spikerhode på begge sider til å feste alminiumplatene. Muligens en kraftig loddebolt klarer å løsne disse? Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) De harddiskplatene er jo bare tynne aliminumsplater så det hadde nok gått med baufil hvis jeg kommer til med en slik sag. Det brukes vel slags spiker med spikerhode på begge sider til å feste alminiumplatene. Muligens en kraftig loddebolt klarer å løsne disse? Skjønner ikke helt hvorfor du spør om dette. Hvis du har planer om å kjøpe GTX690 så har du vel også sikkert muligheten til å kjøpe et annen større kabinett. Hvis ikke nytt, så brukt! Og nei, kortet komme ikke til å falle mye i pris snart, fordi det ikke engang er tilgjengelig. Selv etter dette vil det ta lang tid før kortet havner på 4-5K. Hvis du kikker på Komplett ser du fortsatt at HD6990 koster over 5 tusen (er utsolgt nå, men du skjønner vel poenget?). Endret 2. mai 2012 av San22_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå