Gå til innhold

SSD Raid 0 i windows en håpløs idee?

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har erfaringer med om å ha 2x Crucial m4 SSD 2.5" 128GB i raid 0?

Det jeg lurer på:

Jeg prøvde det på et hovedkort men jeg merker at kun skrive/lesehastigheten ble forbedret men ikke responstiden.

Kan det ha å gjøre med windows drivere eller optimalisering i windows? Eller må det ha å gjøre med hovedkort?

Noen som har erfaringer om windows 8 RC vil bli bedre her?

Nå har jeg ikke prøvd systemgjennopprettning men vet det å fikse MBR ved bruk av denne måten er håpløst siden DVD platen ikke gjennkjenner SSD diskene.

Vet noen hvordan man kan lage bootdisk her? Ved bios oppdatering så man slipper reinstallasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du et stort behov for bedre responstid enn du får med én SSD?

Responstiden er jo såpass god i utgangspunktet at det ikke ville vært særlig merkbart med noe bedre uansett.

RAID0 kan i teorien gi bedre responstid, men i praksis er det sjelden man merker store forskjellen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så stort behov nei, men lurer litt på hva som kan være flaskehalsen.

Kan i prinsippet både være hovedkort/sata kontroller, SSD og operativsystem.

Jeg tror enten hovedkort eller operativsystem.

Er det 50% raskere det skal bli? Altså hvis et program ta 1 sekund å laste inn så burde det gå dobbelt så rask? Hadde jeg hatt RAID 3 så hadde det gått 4 ganger så raskt?

Når vi først er innepå MBR lurer jeg på hvor mange ganger den kan bli delt før dagens bootloader henger seg?

Lenke til kommentar

Her kan du se forskjellen mellom 1 og 2 C300 128GB i R0. C300 er ganske lik m4 men har 34nm nand og eldre firmware.

2R0 gi jo en samlet bedre ytelse.

Her er singel C300 128 GB vs 2R0 av med samme diskene

post-140856-0-56639400-1290966364_thumb.pngpost-140856-0-65353400-1290966384_thumb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...