privinius Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hei! Jeg driver å trener til Forsvaret, men jeg vil også bli kvitt det ekstra magefettet jeg har anskaffet meg over de siste månedene.. For å miste det må jeg vel drive med et kaloriunderskudd, men jeg må jo også selvfølgelig få i meg kroppens daglige behov for næringsstoffer med tanke på at jeg trener opp styrke og kondisjon. Kiwi tilbyr nystekte boller for 2,90,- per, så det er nok en av synderne, men det jeg egentlig spør om, er om noen har tips til mat som jeg kan gomle på skolen med lite kaloriinnhold og greit med proteiner. Tunfisk er vel en stor slager, men det har jeg egentlig ikke sansen for. Noe jeg kan gjøre for at tunfisken glir ned lettere? Mvh Privinius. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Kyllingfilet. Proteinshake? Går ann å kjøpe proteinbars også, men eg liker ikkje dei såå godt. Men kvifor må du ha protein på skulen? Kutt ut usune carbs (evt bytt dei ut med sunne) og du får resultat. Å gå ned i vekt kommer til å hjelpe deg mest. Det hjelper VELDIG mye på pull-ups og springing og litt på push-ups. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Takk for kjapt svar! Kyllingfilet er jo ålreit, problemet er jo hvordan jeg skal få tilberedt den på skolen. Haha, det var nok et veldig godt tips som jeg nesten ikke har tenkt på en gang. Da blir det nok til at jeg kutter ned på bollene og heller tar meg en en yoghurt og en proteinbar av noe slag! Hva er sannsyneligvis best for meg, Nutrilett-bar, eller en svær Ironcore-bar? Jeg gomler på en Ironcore-bar nå, den er god, har 30,5g protein, men den inneholder 40g karbohydrater, hvorav 29g fra sukkerarter. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Kyllingfileet må nok du nok tilberede kvelden før, eller når du står opp om morgenen. Lag deg en kyllingsalat for eksempel, og ta med på skolen. Kylling er godt både varmt og kaldt Lenke til kommentar
privinius Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Kyllingsalat blir iallefall uaktuelt, med tanke på at den eneste måten jeg takler å spise salat på er å dynke det i dressing. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Btw, en proteinbar/diettbar og f.eks en yoghurt og en banan på skolen hver dag, er det optimalt, eller er det ikke bra i lengden? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Mager kesam, proteinpulver og nøtter f.eks. Det er ikke veldig vanskelig å finne proteinrik mat som er enkel å tilbrede uten utstyr. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Btw, en proteinbar/diettbar og f.eks en yoghurt og en banan på skolen hver dag, er det optimalt, eller er det ikke bra i lengden? Pass på dine macros. Altså totale kcal, carbs, fett og protein i løpet av dagen. Det finst veldig mange måter å lage salat på. Det er berre blande dei grønnsaka som du syns er ok, tilsett masse kylling, litt salt og pepper (evt andre krydder) og olivenolje. Sunt og godt:) Det kommer veldig ann på kas yougurt og proteinbar der er snakk om. Noen er sunnare enn dei andre. Les på pakken kva dei har i seg og døm selv:) Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Heller mager kesam enn yoghurt som er full av sukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå