Gå til innhold

BK: Klipp fra bedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, ser at ingen andre har kommentert,så da kommer det noen fra Luske_Ludvig.

Desverre, så syns jeg ikke du var helt heldig med dette bildet i forhold til mange av de andre bildene som fantes på i denne karusellen.

Jeg er litt mer pirkete enn det du ønsker, men ta det som en mann. (Jeg har gått på større smeller enn dette i mitt liv for å så det sånn, kremt!)

Makro er vanskelig pga dårlig dybdeskarphet. Derfor er det lurt å finne et motiv som har en flate som er normalt mot kameraet. Derfor er blomster fra siden ikke så bra når bare stilken inkludert med blåstikk som blir skarp.

Dersom blomst skal taes fra siden blir det meste naturligvist uklart og da må det være noe "stunning" som treffer i fokus. En dråpe, insekt osv. Google maco og flower og se!

Du er også uheldig med lyset, eller mangel på lys, siden bildet er tatt i skygge med blå himmel. Reflekser fra himmel lager et blåstikk i bildet. Prøv i direkte sol neste gang eller blits. Jeg har tatt veldig mye makro i jobbsammenheng og skygge blir dessverre ikke bra. I så tilfelle kan sånne bilder bli bedre i sort-hvitt.

Bakgrunn er uheldig pga mange fargeklatter. Disse fargeklattene tar litt oppmerksomhet bort fra motiv. Et landskap med himmel og grønt, evt. hvit eller sort bakgrunn er ideelt.

Lykke til neste gang!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...