Gå til innhold

Wifi-dekningsproblemer på Macbook Pro

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny Macbook Pro tidlig høst 2011 og opplever store problemer med nettet etter jeg flyttet. Før hadde jeg ingen problemer, uansett hvor jeg satt i leilgheten, men nå er det slik at vist jeg står ved ruteren, har jeg full dekning og internettsignal. Setter jeg meg 10 meter unna, dvs, en tynn sponvegg og ett klesstativ står i veien, og jeg har plutselig ikke internett, men har full dekning på signalet, noen ganger faller det fra 4 til 3 streker på WIFI signalet. Hva er dette for ett problem? Har dere noen løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å restarte routeren din? Har opplevd noe tilsvarende tidligere med flere forskjellige enheter, og da hjalp en restart av den.

Med slike kommentarer, så får du lite "respekt" tilbake, du taper mer enn du tjener ved slike idiotiske kommentarer, vodkish.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at en som sitter ved siden av meg med en gammel HP-maskin ikke opplever noe problemer. Kan det vere nettverkskortet mitt? Skal teste å slå av ruteren senere, men nå bruker alle i kollektivet nettet, så kan ikke skru det av. Det er kun jeg som opplever problemer...

Lenke til kommentar

Har prøvd å skru av ruteren, men til ingen nytte. Det her er egentlig kjemperart. Vi har to sofaer og i den ene er det internett, i den andre er det ikke. De står rett ved siden av hverandre. Imellom meg og ruteren er det en liten vegg (fra gang til stue), men den er ikke helt direkte blokkerende for signalet. Selv om det er helt fri linje mellom meg og ruteren får jeg ikke signal når jeg sitter i den sofaen. Om jeg går på kjøkkenet, får jeg alltid signal og der er det flere vegger som blokkerer. På rommet mitt også stort sett alltid signal og der er det bare en tynn dør som er i mellom.. Er det noe mellom himmel og jord her? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...