Micki Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 jeg lagde oppsett http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=6e32be6994a74a8eb6ba7a9e48722eb3 jeg vil vite følgende 1. hvor skal jeg feste min antistatiske armgreie kabinettet er lakkert overalt. hvor skal jeg feste den da. har en stikkontakt i nærheten men er det noe metall i stikkontakt og hvordan skal jeg klipse feste den på metallet som ikke eksisterer der 2. skjermen er 8 ms og vil ikke fungere bra til bf3 og css fordi motstanderen alltid vil ha overtaket fordi spillet lagger pga 8 ms vurderer å kjøpe 2 ms hva mener du 3 . hva syns du om nettverkskabelen min 4.jeg valgte 500 gb fordi jeg kjøper 3 tb senere når prisene har synket og jeg skal til tyrkia i sommer og tror jeg kan kjøpe en der men jeg lurer på om det er smart å kjøpe der 5. hva syns du Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) 1. Jordet punkt på stikkontakten eller noe annet metall, man kan ta det i kabinettet, men husk det ikke er nødvendig som regel å ha antistatisk bånd, bare i de tilfellene hvor rommet er veldig tørt luft med gamle gulv. 2. Skal du spille mye så hadde jeg heller anbefalt BENQ XL2420T 3. Nettverkkabelen er grei med mindre det er mye støy burde det ikke være nødvendig med skjermet kabel men det er jo ikke noe krise heller. Harddiskprisene er høye fordi flom sitvasjon i taiwan så spørs om prisene er så veldig mye billigere andre steder men muligens prisene vil falle i løp av dette året igjen. Sikker på du ikke har glemt CPU i handlelisten? Endret 2. mai 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 2. skjermen er 8 ms og vil ikke fungere bra til bf3 og css fordi motstanderen alltid vil ha overtaket fordi spillet lagger pga 8 ms vurderer å kjøpe 2 ms hva mener du 3 . hva syns du om nettverkskabelen min 5. hva syns du 2. USB gir deg minst 1ms inputlag om du setter pollrate til 1000Hz. Typisk ser du på 2-4 ms inputlag om du ikke konfigurerer pollrate. La oss si du kjører Battlefield 3 på 60 fps. Det gir deg 50 ms inputlag siden det er to bilder bufret og et bilde som vises i BF3. Når du hikker ender du opp på 40-45 fps, som betyr 75ms inputlag Internett gir deg minst 20 ms lag mot serveren i BF3, i tillegg vil du alltid spille mot en annen, som betyr at det han foretar seg vil din ende motta 40-100ms senere, avhengig av ping for du og motspillerne. U2312HM har 0.6 ms inputlag og ca 8ms pikselresponstid. Så total lag med en U2312HM blir da ca 80ms vanligvis, og 105ms når maskinen "hikker." Så bytter vi ut U2312HM med en annen skjerm merket "2ms" Slike skjermer har typisk 13-15 ms inputlag og 4-5ms pikselrespons. Total lag nå blir: ca 95ms og 120 ms når maskinen "hikker." Vil du merke forskjell på disse to oppsettene? Nei. Vi kan jo selvfølgelig tweake BF3 så du ender opp med 1 bilde i buffer og kutter "1 frame" med lag, dette koster deg dog noe ytelse og legger deg på ca 55 fps med de samme innstillingene og du får flere tilfeller der spillet hikker nede i 30-35 fps siden hvert bilde må tegnes on the fly. Nå får du gjennomsnittlig bare 36 ms med inputlag, og i verste fall 67ms inputlag som vil oppleves relativt irriterende. Total lag med U2312HM blir da ca 65ms vanligvis og ca 95 ms når du "hikker." Med en "2ms"-skjerm får du ca 80ms lag vanligvis og ca ca 110 ms når du hikker. 3. Et digitalt signal er enten 100% fungerende eller 0% fungerende. NULL poeng å gå for en dyrere kabel som gjør NØYAKTIG det samme. Så lenge den er lang nok for ditt behov og den fungerer er det ett fett hvor mye skjerming som eksisterer. 5.Regner med du kjøper en i5-2500k eller i5-3570k, da tror jeg dette blir et virkelig solid oppsett. 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Nå kan det være forskjell på USB/nettverkkabel når det kommer til kvalitet og hvor mye bøying som er mulig før kabelen ryker fysisk, men ellers er det nok lite forskjell på TP kabel eller usb kabel under 5 meter der kjøper man ny kabel i så fall. For TP kabel må man nok nærmere 50-100 meter for det skal bli et stort poeng. 1 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 1. Jordet punkt på stikkontakten [...] *snip* Ehm, nei. Hold deg unna stikkontakten du. @TS, har vi ikke vært igjennom punkt 1 noen ganger, både meg selv om andre? -Deluze 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Ehm, nei. Hold deg unna stikkontakten du. -Deluze Kan være greit å holde seg unna stikkontakten for nybegynnere. Særlig om man ikke vet forskjell på jordet kontakt som ser ut som trekant som stikker ut og den muligens det heter "Jordleder" for elektriker? Faseleder bør man holde seg unna kan gjøre vondt hvis 2 punkter er koblet på. Problemet her man må ha et releativt nye sikkringer og strømkontakter og man bør vite det er riktig mountert. Endret 2. mai 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 En grei regel er at det er greit å holde seg unna stikkontakter med mindre man har et arbeid å utrette med dem. Jeg er ikke helt sikker på hva det er du forsøker å formidle, men jord i stikkontakter har lite å gjøre med gamle eller nye sikringer. Men det er nok off-topic for denne gang. -Deluze 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) ok takk så skjermen funker eller og alt annet jeg kommer til å ødelegge komponentene pga elektrisitet stat ærlig talt, jeg har kjørt en skrutrekker inn i ett hovedkort uten at det gikk ut over det, flere ganger. bare pass på å ikke ta på alt mulig som er der, som for eksempel gullfingrene på grafikkortet, ta rundt på kantene der hvor det ikke er noen metallbiter og når jeg sier kjørt en skrutrekker inn i hovedkortet så mener jeg at jeg slo til med den med hammeren og brukte skrutrekkeren som spett... Endret 2. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Skru på støvsugeren og putt slangen i lomma mens du monterer. Fra spøk til revolver, du jorder lenka di i kabinettet. 1 Lenke til kommentar
Joakim97 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=fd35596b641548b9a3d69bd0a83e458e , her har du oppsett for 10k. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 http://www.dustinhom...3d69bd0a83e458e , her har du oppsett for 10k. Enkelt og greit. det h*n allerede har er bedre... Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 ok takk så skjermen funker eller og alt annet jeg kommer til å ødelegge komponentene pga elektrisitet stat Nei, det kommer du ikke til å gjøre så lenge du legge bort dette hysteriet her. Å bygge en PC uten å ødelegge noe er ikke som å tre ei nål uten å bomme, det er mer som å treffe vannet når du kaster noe fra en båt. -Deluze Lenke til kommentar
blinc Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 3. Et digitalt signal er enten 100% fungerende eller 0% fungerende. NULL poeng å gå for en dyrere kabel som gjør NØYAKTIG det samme. Så lenge den er lang nok for ditt behov og den fungerer er det ett fett hvor mye skjerming som eksisterer. Sant nok. Men når det er snakk om IP signaler handler det om å begrense pakketap. Men cat5e er mer enn bra nok for de fleste ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå