traskas waits for alice Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Har du ikke renset kjøler og cpu, for så å legge på ny kjølepasta når du bytta cpu, ligger garantert feilen her. Ta og fjern kjøleren, bare gni godt med tørkepapir som ikke loer, legg på et papirtynt lag med kjølepasta, og monter kjøler igjen. Dette vil absolutt fikse feilen din. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Og rens hele kabinettet og alle viftene for støv! Det er prioritet 1. Nr2: Skift kjølepasta. Nr3: fungerer ikke nr 1 og 2, kjøp ny kjøler. Hvilket kabinett er det du har ? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Da legger jeg inn en bestilling hos netshop, med kjølepasta (i tillegg til det andre jeg skal ha derfra). Noen spesiell pasta av det utvalget de har på netshop som anbefales, eller er pasta pasta? Takk for all hjelp, til dere alle. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Da har jeg, etter litt knoting, fått på ny kjølepasta. Hvor lang tid trenger maskinen før pastaen herder? Forstår det slik at en skal bruke maskinen som vanlig, og at pastaen på sikt vil "godgjøre" seg og bli slik den skal være. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Er bare å hive på kjøleren... Pastaen trenger ikke å "herde" eller noe... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Tenkte mer på i ettertid. For pastaen må vel stivne noe, etter at jeg har satt på kjøleren? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Noen pastaer trenger ikke å herde mens andre trenger ca 10 - 20 dager. Dataen BØR være i drift for at herdinga skal skje riktig... Endret 21. mai 2012 av Malvado Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Stemmer som malvado skriver. Det beste du gjør er å starte maskinnen og bruke den som vanlig. Dette vil "aktivere" pastaen så den vil yte sitt beste, enten med en gang, eller etter ca 100-200 timer med varme fra cpu. Så lenge tempen på cpu forholder seg normal, og ikke overoppheter, har du gjort alt riktig. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hvordan er temperaturen din nå ? Er den blitt noe bedre ? Å det med herding, det er ikke nødvendig sådan, men du kan nå godt "kjøre" den inn en ukes tid før du begynner med noe overklokking hvertfall Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Det kan se ut som om ny pasta gjorde susen. Har ikke hatt temperatur over 76 grader etter at jeg la på ny pasta, og da har jeg redigert i Studio 15 og sett avchd-filmer. Ser med andre ord, meget lovende ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå