Gå til innhold

[Løst] Hjelp til pc-oppsett..

Anbefalte innlegg

Takker for raskt svar Ole!

Da har jeg lagt til alt i handlelisten og lagret som favoritt, bare å sitte å vente til juni da feriepengene kommer inn så blir det kjøpt med en gang :=)

minpctiln.jpg

Noe jeg burde endre på eller ser oppsatsen bra ut? :)

Og siden jeg har hatt masse dårlig erfaring med radeon gpu'er tidligere, er dette et bedre eller likt alternativ til det radeon kortet jeg har lagt til i listen der?

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

eller dette?

ASUS GEFORCE GTX 580 DIRECTCU II 1536MB PCI-E DVI/HDMI

Endret av DeathSoul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en ting å si; hold deg unna GTX 580 du. GTX 580 yter ikke bedre, koster mer og nå som grafikkort med 28nm prosessen er kommet vil det være ett dumt kjøp fordi det vil avgi langt mer varme og vil ikke kunne overklokkes like langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, da beholder jeg bare skjermkortet som jeg har lagt i handlekurven da så får jeg oppgradere til 680 når det dropper litt i pris! :) Takker for tipse...

Men da mener du at jeg kan bare trykke "kjøp" og være en glad liten mann? :)

Lenke til kommentar

Når jeg tenker over det så får du disse minnebrikkene til 30kr mindre og du vil ha mulighet til annen luftkjøler på prosessoren hvis du noen gang skulle synes at det er nødvendig.

Denne HDDen er litt raskere og litt mer stillegående enn WD Cavair Black disken :)

Ellers ser det ut som en fantastisk maskin det der. Jeg vil for all del tro at du blir glad :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk Ole og HFidelity!

Da er delene bestilt og betalt (gikk forresten for HDD'n og rammen du anbefalte nå Ole!) :=)

Da er det bare å sitte å vente til det kommer i posten, håper jeg har pc'en oppe og kjører innen mandag (da går jeg også av fra arbeid og har en uke fri) :D

Skal ta å holde dere oppdatert hvordan pc-byggingen går og hvordan pc'en oppfører seg!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått melding fra dustinhome om at rammen jeg har valgt kommer ikke på lager før om en god stund..

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

Beregnet leveranse: 16.05.2012 - Prisen er 389.00,-

Ole har du noe annet jeg kunne ha valgt istede for disse brikkene til en lignende pris? Så kan jeg få byttet på ordren så pc'n blir sendt så fort som mulig.. Eller er denne typen ram værdt å vente på?

Lenke til kommentar

Snakker om flaks, ringte dustinhome idag for å høre om å få byttet på rambrikkene, så han i kundesupporten ringte lagret å sjekket, dem hadde vist et par liggende så han "sneik" meg i køen og ordnet det for meg, må si meg meget imponert over kundeservicen der!

Så da blir pc'en sendt idag alikavell med alt jeg har bestilt, lykke!

Tusen takk for all hjelpen igjen folkens! Setter stor pris på det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...