Gå til innhold

[Løst] Hjelp til pc-oppsett..

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal nå tilbake til stasjonær pc fra laptop, siden det er ca 2år siden sist jeg kjøpte deler og bygget selv har jeg datt ut av hva som er billig men bra og hvor man finner det (stort sett bare handlet fra komplett).

Så fram til hva jeg er ute etter;

En maskin som kan kjøre de fleste spill på high uten noe plagsom lagg..

Det jeg spiller er swtor / wow og kommer til å spille Diablo 3 samt Guild Wars 2.

Så en pc etter den standard.

Mitt budsjett: 8000 - 9000kr (feriepenger kommer jo snart!).

Hvorav jeg trenger alt, har ikke noe bortsett fra mus, trådløskort trenger jeg også siden jeg ikke vil borre hull i gulvet for å legge kabel opp til soverommet :=)

Akkurat nå sitter jeg med en Acer Aspire 5750g (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647086) som jeg skal prøve å få solgt til en brukbar sum :)

Takker på forhand for svar!

MVH

Kim A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av dere der ute som har lyst å gi meg forslag på oppsett der alt er inkludert?

Noe ala black refinery (støynivå er ikke så nøye i og med jeg blir sittende med headsett)..

Skjerm, tastatur, cpu, gpu, ram, hovedkort, ssd, hdd, windows osv

Lenke til kommentar

Ta utgangspunkt i dette

CPU = i5 2500k

gpu = 560TI / 7850

psu = 750W/650W ocz zt series

hovedkort = Z77 CHipset

8 GB minne

500 GB HDD

60 GB SDD INTEL 520

dvd sak

Cooler master hyper 212 evo

skjerm som er billig

mus = g400

tastatur = microsoft sidewinder x4

Lenke til kommentar

Vodkish; Litt mere spesifikt hadde vært kjekt! Så jeg kan finne fram alt på prisguiden for å sjekke prisen for alt, men takk for forslaget! :=)

Ikke så greit når man ikke vet navnet på alt (når det er så mange forskjellige forslag på et og samme produkt, bare annen produsent)

Og takker Fflex!!, noe sånt jeg er ute etter! :=) Hva tror du en sånn maskin som du har satt samme der vil klare å kjøre forskjellige spill på? (Ta D3 / SWTOR / WoW som eksempel) Siden jeg ikke er noe fan av fps på pc (BF3 osv)

Endret av DeathSoul
Lenke til kommentar

Vil kjøre alt av spill fint i 1080p. Om jeg eventuelt skulle lagt mer penger i noe så ville det vært skjerm. Ren ytelse så vil det være ekstremt vanskelig å få noe bedre til det prispunktet.

Til gaming så er i5-2500k CPU'en fantastisk bra. GTX 560 ti 448 cores kan du lese diverse tester av.. det yter nesten som et GTX 570, men til en veldig fin pris. Nå har jeg ikke lagt med Windows i oppsettet, men er kanskje lov å være litt kreativ :ph34r:

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Joda, har kompis som jobber på en databutikk som sikkert kan skaffe meg windows til en litt rimligere pris enn man må betale på nett :=)

Takker for rask tilbakemelding, ser ikke så ille ut det der med tanke på prisen :=)

Endret av DeathSoul
Lenke til kommentar

Får se hva jeg får for laptopen min samt wow kontoene mine, og hvor mye feriepenger jeg får :=)

Da kan det hende jeg får råd til den der black refinery med 24" skjermen som er anbefalt med den og muligens et tastatur som har lys i tastene, hehe :)

Endret av DeathSoul
Lenke til kommentar

Ok! Da har jeg fått oversikt over hvor mye totalt jeg kan bruke!

Fikk solgt mine wow kontoer for 5000,- og jeg får 12000,- i feriepenger - Så maks grensen jeg skal bruke på pc til meg selv er 10.000,- !

Så vis noen har forslag til hvor jeg kan kjøpe alt samlet til den prisen (skjerm - tastatur - kabinett - hovedkort - skjermkort - ssd - harddisk - strømforsyning - ram).

Mus har jeg så det trenger jeg ikke, ikke windows 7 heller!

Obs! Jeg her ikke ute etter å overklokke noen deler til pc'n, tør ikke å gi meg ut på noe sånt så vet dere kansje litt mere hvilke deler som er egnet for overklokking og ikke (noe som kan gjøre valget litt billigere kansje?)

Og tusen tusen hjertelig takk til dere som tar dere tid å lager en liste for meg, setter stor pris på det! :)

Endret av DeathSoul
Lenke til kommentar

post-166799-0-75982100-1336166319_thumb.jpg

Tastatur får du finne selv =)

Om du går for denne SSDen, oppdater firmware. Fikk BSOD et par ganger før jeg oppdaterte den, nå er den dønn stabil.

Valgte philips skjermen pga ips panelet.

Edit: Jeg har studentkonto så kan være at noen av prisene er lavere enn du vil ende opp med, i så fall taper du ikke mye mtp spilling ved å bytte cpu fra en 3570k til in 2500k.

Endret av HFidelity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, er oppdatering a firmwiren til SSDen lett å gjøre? Og hva er forskjellene på 3570k og 2500k?

Burde jeg i tillegg skaffe annen vifte til cpu'en enn den som følger med på enten 3570k eller 2500k'en?

har vel helt glemt å nevne også det må være en pc jeg eventuelt kan oppdatere om en 2 - 3års tid (cpu/gpu/minne)

Du sier også du har studentkonto (noe spesifikt man kan gjøre for å få dette, har en forlovede som går skole og kan legge inn eventuelt studentbevist vis det er tilfelle at man må vise man enda går skole) :)

Endret av DeathSoul
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om kommer nok SSDn med siste firmware da det er ganske lenge siden denne ble sluppet.

Forskjellen mellom 3570k og 2500k er at 3570k tilhører nyeste generasjon intel cpu(ivy bridge) mens 2500k tilhører forrige(sandy bridge). Vil tro begge holder godt følge med skjermkortet(7870).

GPU og RAM kan du selvfølgelig oppdatere om en 2-3 års tid, CPU oppgradering avhenger av om den neste generasjonen bruker samme sokkel som den nåværende.

For å få studentkonto på dustinhome(avslag på noen varer og fri frakt over 2k), så må du registrere deg med en studentmail.(min er f.eks [email protected]

Edit: Du trenger ikke kjøpe ekstra vifte til CPU om du ikke har planer om å overklokke. Den klarer seg fint ved stock hastighet, med små muligheter for overklokking.

• Liker 1
Lenke til kommentar

HFidelity! Jeg kom til å tenke på en ting.. Er kabinettet der stort nok egentlig? Ser litt smått ut :o ... Og er det annen SSD du kan anbefale pga den du har anbefalt der har dem ikke på lager. Burde jeg også kjøpe noe vifter å sette inn i kabinettet eller blir det nok med stock cpu viften samt de 2 innebygde viftene på kabinettet?

Og sist men ikke minst, burde jeg kjøpe kjølepasta og fjerne den som er på stock vifta?

Endret av DeathSoul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...