Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydutgangen på laptop = ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg plugger øretelefonene inn på laptopen (samsung rc530) så kommer det kun en svak lyd på høyre side. Hvis jeg drar pluggen halveis inn så får jeg lyd på begge øreklokkene men lyden er av veldig svak kvalitet.

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette, eller må dette sendes på reparasjon?

Mvh en som mer peil på software enn hardware tydeligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd andre øretelefoner på maksinen så du får verifisert at det er utgangen og ikke øretelefonene?

Ja, jeg har prøvd med 2 andre forskjellige øretelefoner og problemet er akkurat det samme.

Endret av Alpha123
Lenke til kommentar

Kan det være at lyden er balansert slik at den ene siden er "døv"? For engelsk Windows 7:

Høyreklikk lydikonet i systemfeltet ved klokken og velg "Playback devices". Høyreklikk "Headphones" (eller hva du nå bruker) og velg "Properties". Gå til "Levels"-fanen og trykk på knappen merket "Balance". Sørg for at både 1 og 2 er høyere enn 0, og fortrinnsvis like høye.

Lenke til kommentar

Kan det være at lyden er balansert slik at den ene siden er "døv"? For engelsk Windows 7:

Høyreklikk lydikonet i systemfeltet ved klokken og velg "Playback devices". Høyreklikk "Headphones" (eller hva du nå bruker) og velg "Properties". Gå til "Levels"-fanen og trykk på knappen merket "Balance". Sørg for at både 1 og 2 er høyere enn 0, og fortrinnsvis like høye.

Alt ser ut til å stemme, så problemet ligger nok ikke der. Takker for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke får fikset det kan du kjøpe deg et usb lydkort, f.eks Creative X-Fi 5.1. Da får du også bedre lyd enn de fleste innebygde lydkort.

Takk, det hadde jeg ikke engang tenkt på :) Helt klart at jeg heller kjøper et usb lydkort istedenfor å sende den inn på reparasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...