Gå til innhold

Spill Laptop, 17", 10,000-15,000, Diablo 3

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal endelig kjøpe ny laptop. Jeg har ventet og ventet på nye ting i markedet, ettersom jeg ble anbefalt å ha is i magen.

Nå er de nye Ivy Bridge delene kommet og nVidia har 670 og 675 kort ute til laptoper.

Målet med laptopen er å kunne spille Starcraft 2 og Diablo 3 med veldig god ytelse. Ettersom budsjettet ligger på 10K-15K, så er det et mål å ha laptopen i 3-5 år. Merk, at jeg ønsker egentlig ikke mer en jeg trenger.

Grunnen til at jeg ønsker en laptop er at det ikke er plass til stasjonær der jeg bor og at en laptop er mobil.

Dette er laptopen jeg har tenkt å kjøpe:

http://www.multicom....;2807-4710186-1

Men jeg skulle gjerne vist om det er bedre tilbud der ute. Jeg har veldig liten oversikt selv på slikt.

NB: Jeg lurer på om det er bedre med 16GB ram med 1333MHz eller 8GB med 1600MHz

Jeg er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få.

Endret av Lurkern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du sier er at egentlig er kortene akkurat like gode? Ikke noe forskjell om jeg skulle ha valget mellom begge til 17"?

Jeg har forresten notert dette ned på facebook veggen til multicom for å gjøre dem oppmerksom på det nå.

Endret av Lurkern
Lenke til kommentar

HD7970M er ca 50% kraftigere enn GTX675M. F.eks i BF3 var forskjellen på 67%, i skyrim 42%, 3dmark vantage 47%, alien vs predator 76%. Testresultatene finnes på notebookreview.com forumet blant annet.

HD7970 er tilgjengelig for clevo P170E også, men multicom har ikke gjort det tilgjengelig for bestilling enda.

HD7970 blir sendt ut til de som "bygger/selger" maskiner fra clevo i siste halvdel av mai, så det blir nok ikke før i månedsskiftet mai/juni at man faktisk kan få maskinene. Dette skyldes i hovedsak at TSMC ikke har nok produksjonskapasitet på 28nm, samt at alienware får de første kortene som blir produsert.

Ryktebørsen sier at Nvidia GTX680M er utsatt fordi HD7970M var kraftigere enn nvidia forventet og at nvidia da trenger mer tid på å utvikle et kort som matcher eller er bedre enn HD7970. 28nm begrensningene hos TSMC hjelper nok heller ikke på.

Personlig tror jeg at GTX680M (når det kommer) er ørlite raskere enn HD7970M, men til en større prisøkning ennn ytelsesøkningen skulle tilsi (ref HD6990M vs GTX 580M).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

En god venn av meg fortalte at forskjellen er bare marginal. AMD er bedre, men det er nesten ikke merkbart.

Siden han reffererer til er:

http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7970M.72675.0.html

"When compared to mobile Nvidia GPUs, the HD 7970M should perform marginally faster than the GeForce GTX 675M and roughly on par with the upcoming GTX 680M. In fact, rumors claim 3DMark 11 scores of P4500 and P4700 from the 7970M and GTX 680M, respectively. However, since the GTX 680M has yet to be formally announced as of April 2012, the HD 7970M is currently the fastest laptop graphics card available."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...