Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg har en MacMini (2011 modell med ATI skjermkort) og har et litt merkelig problem. Når jeg kobler maskinen til skjermen med HDMI-kabel (som er verifisert for v.1.4 og av god kvalitet) fra HDMI-utgangen til HDMI-inngangen på skjermen så får jeg fullt skjermbilde i OSX, men et redusert skjermbilde dersom jeg booter maskinen i Windows (skrivebord med sorte kanter rundt). Bildet i OSX er uklart, og fontene hakkete. OS`et rapporterer full oppløsning. Dersom jeg kobler skjermen til med DVI-kabel via HDMI-adapter fra Mac`ens HDMI-utgang til skjermens DVI-inngang får jeg langt bedre bilde og fullt skjermbilde i både OSX og Windows. Litt gulforskyvning rundt tekst i Windows. Mildt sagt utrolig frustrerende, og jeg har forsøkt ulike kabler, ulike adaptere og ulike skjermer - men samme resultat. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan få bedre skjermbilde? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 HDMI brukes til video, ikke data. Bildet blir skalert og prosessert, databilder blir da uklare. DVI brukes til data. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Takker for svaret. Men er det ikke litt pussig at det da er forskjell på skjermbildet med HDMI-kabel avhengig av om jeg bruker OSX eller Windows 7? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Lurer på om det kan ha noe med skjermkortet å gjøre. Se denne tråden Problemer med skalering. ATI har default underscan på HDMI. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Takker atter en gang Hårek Skal teste løsningen som angitt i tråden litt senere idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå